De nieuwe Oberheim SEM - met MIDI en CV!

attachment.php


van de AH Mailinglist, gisteren aangekondigd. Nog niet veel bekend, maar voor de prijs wordt er op een bedrag onder de $1k gemikt.

www.tomoberheim.com heeft helaas nog niet veel er op staan :).

edit: video: http://vimeo.com/4999164

edit: grotere plaatjes, bedankt RSB:

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=48275&stc=1&d=1244140914
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=48276&stc=1&d=1244140921
 

Attachments

  • tw5.jpg
    tw5.jpg
    41,3 KB · Bekeken: 86
  • sem1_small.jpg
    sem1_small.jpg
    80,1 KB · Bekeken: 75
  • sem1.jpg
    sem1.jpg
    115 KB · Bekeken: 76
  • sem2.jpg
    sem2.jpg
    73,7 KB · Bekeken: 77
Laatst gewijzigd:


Hoe hebben ze dit geluid eigenlijk gemaakt vroeg ik me altijd al af. Met een gelayerde patch of zo?
 
Ik denk dat ik maar wat geld opzij ga leggen hiervoor. Wat een sound! jammer dat demo zo kort is....

Ik hoop trouwens dat hij ook onder de 1000 euro blijft. Bij synths komt het niet vaak voor maar gitaren die in de US 1000 dollar zijn, zijn ze hier vaak 1400 euro....
 
Riekt IMO toch een beetje naar een publiciteitsstunt. Het klinkt natuurlijk als muziek in de oren van de liefhebber dat Tom die nieuwe SEM zelf gaat bouwen. Ik weet niet hoe vitaal jullie opa's nog zijn maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij weer in zijn schuurtje aan de slag gaat. Dat hij getipt wordt door Roger Linn is natuurlijk niet zo vreemd. Vroeger konden die bedrijven zich op een gegeven moment maar moeilijk staande houden. Voor de oudedagvoorziening is dit voor die knarren natuurlijk geweldig. Hier en daar en praatje houden, handtekening eronder en zakken vullen! Neemt niet weg dat de nieuwe SEM weer een leuk hebbeding gaat worden.
 
Gewoon alles in china laten bouwen en in de US later nog 3 schroeven erin en een stikker 'made in America' d'rop. Jatog?
 
Gewoon alles in china laten bouwen en in de US later nog 3 schroeven erin en een stikker 'made in America' d'rop. Jatog?

Denk inderdaad dat je daarmee dicht bij de waarheid zit.
 
Zolang de QC en QA maar door mensen wordt gedaan die genoeg betaald krijgen en hun baan serieus nemen is er niet veel aan de hand.
 
Gewoon alles in china laten bouwen en in de US later nog 3 schroeven erin en een stikker 'made in America' d'rop. Jatog?

ik denk,als Tom het zwikkie bij mekaar wil houden, zoals altijd, dat china productie er niet inzit.
het is iemand die in eerste instantie kwaliteit en duurzaamheid het belangrijkste vindt, daarna pas de eventuele inkomsten.

/
.
 
ik denk,als Tom het zwikkie bij mekaar wil houden, zoals altijd, dat china productie er niet inzit.
het is iemand die in eerste instantie kwaliteit en duurzaamheid het belangrijkste vindt, daarna pas de eventuele inkomsten.

/
.

Het hoeft natuurlijk niet per see China te zijn maar het lijkt mij erg sterk dat hij ze zelf gaat bouwen.
 
waarom niet? Livewire maakt toch ook een berg AFG module's in een vrij korte tijd voor een vrij goede prijs.
 
tom is wel 72 jaar! als het zo is dat hem dat alleen gaat maken dan wordt de nieuwe sem nog zeldzamer dan de orginele
hij zal wel denken, laat de synthnerds maar dromen, ik doe gewoon wat ik wil en maak er wel enkele voor mensen die ik ken.
vind het niet echt een publiciteitsstunt, eerder wat mislukt wat het naar de buitenwereld doet uitschijnen.
of hij moest met mr smith gesproken hebben over hoe aanpakken van producren in aantallen.
 
tom is wel 72 jaar! als het zo is dat hem dat alleen gaat maken dan wordt de nieuwe sem nog zeldzamer dan de orginele
hij zal wel denken, laat de synthnerds maar dromen, ik doe gewoon wat ik wil en maak er wel enkele voor mensen die ik ken.
vind het niet echt een publiciteitsstunt, eerder wat mislukt wat het naar de buitenwereld doet uitschijnen.
of hij moest met mr smith gesproken hebben over hoe aanpakken van producren in aantallen.

Dat contact tussen Oberheim en Smith zit wel goed ...

2917095148_2ce320d6f9.jpg
 
Achja, ik kan de beste man geen ongelijk geven.

Het enigste waar ik nu op hoop is dat de prijs van de originele lekker keldert :duivels:

Dat werd in het begin ook gedacht toen ze de Voyager op de markt brachten.
De Minimoog die de oude model D van de troon ging stoten,niet dus.
Oude Moogs kosten nog altijd meer dan een Voyager.

En als de prijs zo'n 1000 USD gaat zijn,dan heb je een nieuwe SEM voor +-720 euro,wel met de huidige wisselkoers.
 
Back
Top