Reason troubles na installatie Nuendo

I-eye

Stamgast
Lid sinds
8 januari 2002
Berichten
235
Locatie
Waalwijk
Ik heb 'n probleem met Reason nadat ik nuendo heb geinstalleerd, ik krijg een melding bij opstarten van reason over rewire (zie plaatje) iemand tips? I'm stuck right now.......
 
Waarschijnlijk moet je je Nuendo upgraden naar versie 1.53(?) of hoger. Of anders opnieuw installeren.

Want ergens staat er in je windows directory een rewire.dll die overschreven is door een oudere versie heb ik zo'n vermoeden. Je kunt ook los die dll overschrijven voor de nieuwere versie.
(Properties/eigenschappen van dll's tonen de details van versies etc)
 
Hi Fuse,

Dank je voor je bijdrage. Ik was al verder gaan zoeken omdat ik een productie nog wil afmizen zodat ik hem morgen in de DSF Song DB kan zetten. Vandaar de haast.

Op de site van propellerheads kwam ik tegen dat Steinberg (ik had al 1.5.3) een oude versie van rewire installeerd. Daar werd aangeraden om de geraakte dll's te verwijderen en dat zou Reason het weer moeten doen.

Helaas was dit niet het geval, dus heb ik alle belangrijke files gebackupped en heb Reason maar opnieuw geinstalleerd. Alles werkt nu weer. :D
 
ff n vloekje! :(

net mijn update eroverheen gezet en ik krijg de melding weer. Versie van de rewire.dll is 1.4.0.60, is dit de goede? If not waar kan ik een juiste vandaan halen?
 
Dit is wel vreemd want zelf gebruik ik VST met Rewire en reason 1.0.1 en heb geen problemen met rewire. (nou ja niet zo erg als I )
Wellicht dat je de hele rewire er even uit moet halen en dan de beide programma's opnieuw moet installeren en updaten in een logische volgorde.

Dus met regedit even de rewire zooi weghalen (als je dat durft).

Je kunt ook proberen om de rewire.dll van reason 1.0 te proberen te mixen met reason update 1.0.1 en nuendo 1.53.

Eigenlijk is dit veels te ingewikkeld en slordig van Propellerheads maar ja het ligt ook wel aan de manier waarmee windows met dll's ed omgaat.

If you can't launch Reason at all after installing the update
It seems that the installer fails to overwrite some critical files on some systems. To fix this, please delete the following files:

Windows
c:\Windows\REX.dll c:\Windows\ReWire.dll c:\Windows\Reason.prf (if present) c:\Windows\System\ReWire.dll (if present)
 
ik heb nu reason weer verwijderd, gelijk 1.0.1 geinstalleerd (dus geen upgrade) en het werk! pfoew. I'm happy. dan voor je hulp.
 
in je reason installatie folders staat een subdir met een .exe of .BAT waarmee je die rewire error melding kan fixen....

ik moet wel zeggen dat het ooit bij een vriend met een win2000 systeem niet werkte als advertised..

Olaf
 
Je hebt minimaal Cubase VST 5.0 r4 nodig om Reason te kunnen gebruiken i.v.m. een nieuwe versie van Rewire.

Elke versie daarvoor zet een oudere versie van rewire.dll neer, waardoor Reason niet meer werkt, zelfs al wil je hem stand alone gebruiken!

Ik raad je aan om de rewire.dll te verwijderen, Reason (1.0.1) te installeren en een backup te maken van de rewire.dll die dan wordt geinstalleerd.

Die rewire fix werkt niet altijd :(
 
Back
Top