L.L. Electronics Oddulator

Van de maker van de Rozzbox: de Oddulator, een monofone (digitale) synth die wat kleiner is van opzet maar niettemin veel mogelijkheden biedt en zo te horen ook erg lekker klinkt. Vooral voor de liefhebbers van Lo-Fi spul, waar ik mijzelf ook toe reken :)

Een kort filmpje vind je .

Het uiteindelijke productiemodel zal zwart zijn en ongeveer 450,- gaan kosten heb ik begrepen. Geen impulsaankoop dus, maar dit bakje heeft echt wel wat vind ik. Er is overigens ook een simpel sequencertje aan boord! Nieuwe concurrent voor de Evolver desktop?
 

Attachments

  • oddulator.jpg
    oddulator.jpg
    135,9 KB · Bekeken: 67
klinkt lekker, raar beestje!
goed overzichtelijk ook, ondanks z'n grootte!
hebbe! (niet dat ik t geld heb...)
 
Ziet er leuk uit, maar wat is het punt van een digitale mono-synth? Bij een analoge monosynth zit je met de fysieke componenten, maar als het van een chipje komt maakt het aantal stemmen toch niet zoveel uit zolang er voldoende processorkracht aan boord is?

Dit is overigens geen kritiek, maar ik vraag het me gewoon af...
 
Wie over aanschaf nadenkt geef ik de tip eerst eens een kleine maquette te maken.

Ik heb precies een week zo'n laatste versie Rozzbox met buizen gehad.

Die dingen zijn echt idioot klein. Ik heb geen dikke vingers, maar lekker werken is vrijwel onmogelijk met die heel kleine schakelaartje en potmeters die allemaal bovenop elkaar staan. De tekstopdruk op de synth is zo klein dat ik er helemaals niets van kon lezen. Daarvoor een Kruidvat leesbrilletje gekocht, maar het is eigenlijk onzin. Minstens anderhalf maal groter maken die dingen, zodat er een redelijke spreiding, lees: ruimte, tussen de potjes etc. ontstaat kost vrijwel niets meer.

Voor iemand met heel beperkte 'studioruimte' is compact fijn, maar priegelig klein is irritant. Denk er ook aan dat dit een synth is, waarop je normaal gesproken vrij veel aan die knoppen wil draaien.
 
Laatst gewijzigd:
Ziet er leuk uit, maar wat is het punt van een digitale mono-synth? Bij een analoge monosynth zit je met de fysieke componenten, maar als het van een chipje komt maakt het aantal stemmen toch niet zoveel uit zolang er voldoende processorkracht aan boord is?

Dit is overigens geen kritiek, maar ik vraag het me gewoon af...
Bedoel je Virtueel analoog of is dit een digitale synth als in JD800?
 
Vind het zelf met de rozzbox erg meevallen, heb dat ding al aardig lang en eigenlijk nooit geergerd aan z'n formaat of aan de letters (voor mij goed leesbaar) en knoppen, voor mij blijft het een leuke synth waar je met plezier aan loopt te tweaken.

Alleen jammer van de fm en osc4 die alleen in te stellen zijn in het menu. Denk dat het dan toch wel erg persoonlijk is.
Wel erg cliche misschien, maar de potmeters van een 303 zijn toch een heel stuk priegeliger en staan dichter op elkaar.

Wat betreft de oddulator, leuk concept vooral die sequencer waarmee je zo te horen per step ook een boel knop wijzigingen kunt meegeven. Vind de prijs wel iets minder.
 
Weet alleen niet of deze nu geheugen heeft om patches op te slaan....zou ik toch wel erg handig vinden, maar volgens mij dus niet :confused:
 
Dit is de eerste digitale synth die ik wel interesant genoeg vind om aanschaf te overwegen. Geen trap geëmmer met de pot meters. En een lekkere sound.
 
Die man die het presentert heeft een accoustische gitaar aan de muur hangen..
WIL niks zeggen maar...

dat is alsof de melkboer plots prosecco aanprijst..
en dit
kostelijke vocht in een melkfles heeft gedaan en voor
25EURO per fles misschien ..maar sorry het gaat per doos van 12.. wil overhandigen...

Overigens vind het wel een mooi kastje..maar zoals gezegd waarom niet de ruimte genomen..dat kost toch niet zoveel extra..
en MONO..sorry dat was 25 jaren terug acceptabel maar nu wil ik gewoon minimaal 5 voices..en dan is het duurder dan een Prophet 8 of PEK....terug dus en doe je huiswerk..!!!
en waarom alleen maar lawai maken en geen muziek met dat ding..moeten we dat daarom extra waarderen als dat ie alles kan..?


Murc


MMMmmmmm
 
Dit soort geluiden wil je toch helemaal niet polyfoon gebruiken ?

En daarbij de sequencer is ook totaal niet polyfoon bedoelt en als hij dat wel zou zijn zou de sequencer ook erg omslachtig worden en zou je die toch niet meer gebruiken.

Mocht hij goedkoper worden ( wat hij natuurlijk niet word) dan koop ik er meteen een, maar 450 vind ik echt teveel en ik denk dat wel meer mensen daar tegen aan hikken.
 
vindt het ook veel geld voor wat het is
maar hou ook rekening mee dat deze met de hand gemaakt worden, en als het goedkoper was, de maker waarschijnlijk handen te kort heeft om de bestellingen bij te houden en hierdoor iedereen aan het zagen is.
 
Klinkt lekker!!! maar hij heeft geen unieke sound.

Heeft iets weg van de sound van een Prodigy maar dan gaar.

Vind de seq retrig button erg leuk...

En die Duitser....met z,n stuntel Engels hahahaha, i say this only once...
 
Check deze...int begin hoor je de kerk op de achtergrond..hahaha..



Rozzbox tube filter of zo...
 
Ik snap die problemen niet zo met monofoon. Dat vind ik eigenlijk ook een van de leuke dingen van dit apparaatje. Naast de sound natuurlijk. Dit is echt voor het eerst dat ik een beetje onder de indruk ben van digitaal. Ik ben nl niet zo kapot van digitaal geluid. Een goede vriend van me heeft zo'n blauwe novation, wat een prutbak vind ik dat ding zeg. Ik hou van monfoon
 
Back
Top