Clavia Nord C2

attachment.php


Van de Nord site: Nieuwe toetsen, nieuwe accesoires. Jaja! (of is dit geen echte synth?;))
 

Attachments

  • Frankfurt%202009%2015.jpg
    Frankfurt%202009%2015.jpg
    117,6 KB · Bekeken: 60
Op de nord site staat: There will be a new nord on the MUSIKMESSE, click here for a sneak preview. (Wanneer je klinkt zie je C2) Dus lijkt me logisch dat hij onthult wordt op de musikmesse. Logischer wijs lijkt me dat ie dan ook te testen is?
 
Pedalen en een extra klavier voor de echte organist. Een vergelijkbaar assortiment als Hammond, al biedt die ook een echte roterende luispreker aan. Ik ben benieuwd of Hammond met iets nieuws komt op de Messe. Hun "nieuwsbrief" liet alleen wat plaatjes zien.
 
Volgens mij kun je net zulke Hammond-sounds halen uit een goedkoop keyboardje van Yamaha, Casio of Roland.
Sterker nog: het zijn gewoon min of meer dezelfde samples die ik ook in mijn Yamaha PSR-E313 van 200 euro heb zitten.
 
Volgens mij kun je net zulke Hammond-sounds halen uit een goedkoop keyboardje van Yamaha, Casio of Roland.
Sterker nog: het zijn gewoon min of meer dezelfde samples die ik ook in mijn Yamaha PSR-E313 van 200 euro heb zitten.

Is dit een serieuze reactie?
Om te beginnen is de B3 van Nord niet samplebased maar een emulatie ...

Als de pro-reeks van Roland (Fantom) of Yamaha (Motif) al geen echt geloofwaardige orgels hebben, dan hebben de goedkopere broertjes en zusjes er al zeker geen, lijkt me ;).

Casio, bestaat dat nog? Ik herinner me dat het enige coole geluid dat daaruit kwam het soundje van de selectietoets was.
 
Zit trouwens wel een mooi (niet van echt te onderschijden ;)) knopje op voor de aansturen de leslie, aan de linker voorkant. Was me nog niet eerder op gevallen!
 
Volgens mij kun je net zulke Hammond-sounds halen uit een goedkoop keyboardje van Yamaha, Casio of Roland.
Sterker nog: het zijn gewoon min of meer dezelfde samples die ik ook in mijn Yamaha PSR-E313 van 200 euro heb zitten.

Ik hou altijd wel van prikkelende reacties,en vaak lach ik er ook om, maar dit keer moet ik er toch even wat van zeggen. Vorig jaar heb ik een dag met zo'n PSR rondgesjouwd (de duurdere yamaha's waren al bezet) om tijdens een keyboardmeeting met 30 anderen wat muziek (polka, bigband,songfestival) te maken... En inderdaad, ik heb me wel vermaakt met dat ding, zo "casio speelgoed" klonk het allemaal niet, maar om nou te zeggen dat het qua orgel sounds gelijk zou klinken als een C2, dat is wel heel optimistisch...

Maarja het ligt er ook aan, hoe vaak gebruik je je orgelsound? en wat voor eisen stel je? Ikzelf ben door m'n orgel-achtergrond, dagelijks bezig met allerlei verschillende orgelregistraties (vaak ook binnen een lied).... Dus ik heb het liefst totale controle over drawbars, vibrato, lesliesnelheid...
Kijk, als je nog nooit aan drawbars hebt lopen freaken dan mis je het ook niet,maarja als je wel wil, moet je soms een beetje creatief zijn (hoera voor controllerkeyboards!)

De meeste mensen die ik tegenkom die keyboard spelen komen dan met "Cold as Ice" of "Green Onions" of "Smoke on the water" ofzo, ja de meeste keyboards tegenwoordig hebben wel wat in huis om een soort van okee geluid te geven,maar natuurlijk niet zo profi als een C1 of Electro of B4 of EVB3 of hoe het allemaal ook heten mag.... Trouwens die top keyboards a la Tyros3 / E80 die hebben gewoon echte drawbars dus daar kan je naar hartlust mee experimenteren.. (ik heb zelf eigenlijk nooit een "orgeltest" op die dingen gedaan, moet ik misschien toch es doen)

maar kan me zo voorstellen dat als je 1 keer in het half jaar een orgelsolootje speelt (ten Sharp? Crowded House?) dat je met een PSR ook wel uit de voeten kan,maarja sommige mensen moeten nu eenmaal altijd moeilijk doen. Vaak ook met een echte Leslie versterker erbij, want anders klinkt het nog niet echt genoeg he.
 
Ziet er heel gaaf uit. Ik heb pas even op de C1 gespeeld, maar das toch wel lekker hoor. Roland of Yamaha komen echt niet in de buurt. Nu hopen dat het klavier van de C2 wat minder plastic aanvoelt dan bij de C1.
 
Volgens mij kun je net zulke Hammond-sounds halen uit een goedkoop keyboardje van Yamaha, Casio of Roland.
Sterker nog: het zijn gewoon min of meer dezelfde samples die ik ook in mijn Yamaha PSR-E313 van 200 euro heb zitten.


Hehehe deze reactie had van mij kunnen zijn, MAAAAR !!!...

Ik heb eens op een B3 (nieuwe digitale versie dan wel maar net zo mooi als de originele) gespeeld en oei, niets kan er aan tippen hoor het is bijna magiesch. Mischien moet je het zelf een een keertje proberen dan weet je hoe het is.
 
Nord P3 Hybrid

Nord P3 Hybrid

Hallo allemaal,

Ik zat te denken :eureka: zou het niet mooi zijn als Nord een hybride zou bouwen?

De Nord P3 (Hammond B3) met geitergreerde Nord piano88 en bovenste deel Nord C2.
Ik ben even gaan photoshoppen, zie foto. :okdan:

NordP3Hybr.jpg
 
Back
Top