93GB orchestral library

start16.jpg

In maart verschijnt de "Vienna Symphonic Library", een gigantische orchestrale sample library voor EXS24 en GigaSampler. De hoeveelheid data is echt spectaculair : het gaat om meer dan 160.000 samples, goed voor niet minder dan 93GB, verdeeld over 14 DVD-Rom's !! In de 2e helft van het jaar komt de eerste upgrade, die het totale pakket op om en bij een kwart miljoen samples zal brengen...

De prijzen zijn ook wel spectaculair te noemen ; er komt van ieder pakket een basisverie met 16bit samples, en een meer uitgebreide versie met nog meer samples in 24bit. De complete library (14 DVD) moet 3.090 euro gaan kosten in 16bit (160.000 samples), en 5.490 euro voor de 24bit editie met nog 'ns 90.000 samples er extra bovenop!

De library is ook verkrijgbaar in losse pakketten :
Strings - 940 euro (16bit)
Woodwind & brass - 850 euro (16bit)
Percussion - 390 euro (16bit)
Orchestral Cube - 1890 euro (Strings+Wood/Brass+Percussion)
Performance edition - 1490 euro (16bit)

Beluister ook eens de overtuigende demo's op
http://www.vsl.co.at/

Wie er het geld voor over heeft, beschikt straks over een volledig virtueel en mobiel orkest, perfect geïntegreerd in Logic op een Apple laptop (best wel een FireWire schijf van 200 of zelfs 400GB van Lacie bijkopen)

Ter vergelijking : de 'vorige' top-of-the-bill orchestral library van Miroslav Vitous bevatte "amper" 3GB, verdeeld over "slechts" 6 CD-Roms. Deze library kost echter ook 4000 euro.
 
Last edited by a moderator:
Heilige makreel! Da's niet voor de poes!
Kunnen ze het niet beter op een hardeschijf verkopen? Dat scheelt een boel werk. ;)

Dan heb ik toch liever een Voyager of Hartmannetje hoor.
(k'heb nie zoveel met orkesten)
 
klinkt wel lekker....maarre...prop t maar in een mooie module
 
Origineel geplaatst door fuse
Kunnen ze het niet beter op een hardeschijf verkopen? Dat scheelt een boel werk. ;)

Dat DVD-gedoe zal wel iets te maken hebben met een of andere kopieerbeveiliging. Want zie je het straks al gebeuren, één eerlijk iemand breekt z'n spaarvarkentje om de library te kopen, en nadien volstaat het om ze te kopiëren van hard disk naar hard disk. Met de nieuwe generatie externe Firewire schijven van 200 en 400GB (LaCie) zal dat supersnel en vlot kunnen.
 
hahaha wat een grap die prijzen zeg... geef nou toe, prijzen als dat is piraterij aansporen, toch gewoon belachelijk zeker...
:[> :( :o: :confused: =( ;{ :frons:
 
Origineel geplaatst door Waveglider
hahaha wat een grap die prijzen zeg... geef nou toe, prijzen als dat is piraterij aansporen, toch gewoon belachelijk zeker...
:[> :( :o: :confused: =( ;{ :frons:

vind je?

als ik bijvoorbeeld Hans Zimmer zou heten zou ik 't gelijk kopen.. scheelt weer een orkest regelen bij elke soundtrack :)
daar ben je meer mee kwijt..
 
hoe groot ze die sample cds ook maken ,t blijven sample cd's hoor...
 
en?

als je een niche vult die niemand anders goedkoper vult, dan kunnen ze vragen wat ze willen.

Vind je het te duur? Dan koop je t toch niet.
 
zal ik zeker niet doen, ik geef gewoon mijn mening hierover, als ze een normale prijs vragen dan zouden veel meer mensen hem kopen ,net zo met software... mag je nog zeggen wat je wil. :kont: 8o)
 
Ik heb ooit eens Garritan gehoord ( www.garritan.com ). Is 18 cds en geweldige geluidskwaliteit. Ik dacht dat deze set al het ultiem was, maar als ik dit nu zo hoor:{
 
Te gek! Das wel iets waarmee ik wel eens mee zou willen knoeien. Vraag me alleen af hoe makkelijk inzetbaar de samps zijn... zeg maar; hoe snel je iets wat je in je hoofd hebt zitten er ook uit kan halen zonder achterlijk veel samples moeilijk in elkaar te moeten gaan draaien.

Iemand er ervaring mee?? $ :D $ :D $
 
Denk wel dat ze hiervan meer zouden verkopen als ze
het ook in Giga uitbrengen...

Mvg,

CoolRunning
 
Origineel geplaatst door Waveglider
hahaha wat een grap die prijzen zeg... geef nou toe, prijzen als dat is piraterij aansporen, toch gewoon belachelijk zeker...
:[> :( :o: :confused: =( ;{ :frons:

En jij denkt dat het hele gezelschap orkestlui, producers, etc. voor niets hun bed uitkomen om zo'n library samen te stellen. Mensen met jouw gedachtengang zorgen ervoor dat dit soort werk alleen nog maar duurder kan worden. Hoe naïf een mens kan zijn! :(

MindTwist, volgens mij werkt Zimmer al met 8 gigasamplers waarbij elke pc zelfs zo is aangepast dat elke functie van Gigasampler benut kan worden. Verder heeft hij z'n eigen samplelibrary aangemaakt op deze set Gigasamplers. Maar het zal mij idd benieuwen of Zimmer hiervoor zal gaan 8)

Damn, zit nu al echt op zo'n nieuwe film als Lord of the rings te wachten waar deze in gebruikt gaat worden. Volume op 10 en genieten geblazen :luv:
 
Beetje flauw is het wel om de 24 bits versie zo duur te maken.

Alles wordt sowieso eerst op 32 / 96 minstens opgenomen. Of je er daarna nou 16 of 24 bits van maakt, ff de 24 in 16 veranderen in je batch scriptje.
 
Dynamiek ?

Dynamiek ?

Ik heb die 44Khz versie van die "VSL Strings" demo gedownload.. maar ondanks dat het echt waanzinnig mooi klinkt.. mis ik toch een zekere dynamiek. Maar goed.. samples vs. deutsche grammofon is misschien iets te veel gevraagd.
 
Re: Dynamiek ?

Re: Dynamiek ?

Origineel geplaatst door CraZ
Ik heb die 44Khz versie van die "VSL Strings" demo gedownload.. maar ondanks dat het echt waanzinnig mooi klinkt.. mis ik toch een zekere dynamiek. Maar goed.. samples vs. deutsche grammofon is misschien iets te veel gevraagd.

Volgens mij ligt dat vooral aan de mixer (in de zin van de persoon die mixed :) ). Er stond bij de 'user demos' een nummer welke door een ander was geproduceerd en gemixed... klonk me al weer beter in de oren. Maargoed, van Goldsmith zou je toch ook meer verwachten eigenlijk!
 
Hoezo duur? Wat is dat nou voor een onzin.

Voor dat geld krijg je een (focking) orkest op een spindel DVD's.
En dan nog miepen ook?

Dit is geen 'speelgoed' voor hobbyisten.

Alleen de pest is dat iedere filmmuziek schrijver je met orkesten om de oren gaat gooien. Alsof je daar al niet genoeg gekken van hebt. Ik bezoek redelijk veel films en vaak vinnik die orkestmuziek gewoon zwaar irritant. Kunnen ze niet een keer iets nieuws verzinnen. Zo'n gast als Jan Hammer die lekker alles digitaal doet en niet zo'n Hans Zimmer(man) met z'n batterij Giegelsynths. ;)
 
Origineel geplaatst door David
Dat DVD-gedoe zal wel iets te maken hebben met een of andere kopieerbeveiliging. Want zie je het straks al gebeuren, één eerlijk iemand breekt z'n spaarvarkentje om de library te kopen, en nadien volstaat het om ze te kopiëren van hard disk naar hard disk. Met de nieuwe generatie externe Firewire schijven van 200 en 400GB (LaCie) zal dat supersnel en vlot kunnen.

want dvd's kan je zeker niet kopieeren! ... :engel:
juist met het op dvd uitbrengen van dit soort moois zullen er vele copy's verschijnen!... helaas!
okeej het zijn een hoop GB's om te downloaden...

maar zag ik niet laatst op een newsgroup The Grand, Virtual guitarist en d'costa staan (totaal 7cd's)....;{
 
Back
Top