93GB orchestral library

start16.jpg

In maart verschijnt de "Vienna Symphonic Library", een gigantische orchestrale sample library voor EXS24 en GigaSampler. De hoeveelheid data is echt spectaculair : het gaat om meer dan 160.000 samples, goed voor niet minder dan 93GB, verdeeld over 14 DVD-Rom's !! In de 2e helft van het jaar komt de eerste upgrade, die het totale pakket op om en bij een kwart miljoen samples zal brengen...

De prijzen zijn ook wel spectaculair te noemen ; er komt van ieder pakket een basisverie met 16bit samples, en een meer uitgebreide versie met nog meer samples in 24bit. De complete library (14 DVD) moet 3.090 euro gaan kosten in 16bit (160.000 samples), en 5.490 euro voor de 24bit editie met nog 'ns 90.000 samples er extra bovenop!

De library is ook verkrijgbaar in losse pakketten :
Strings - 940 euro (16bit)
Woodwind & brass - 850 euro (16bit)
Percussion - 390 euro (16bit)
Orchestral Cube - 1890 euro (Strings+Wood/Brass+Percussion)
Performance edition - 1490 euro (16bit)

Beluister ook eens de overtuigende demo's op
http://www.vsl.co.at/

Wie er het geld voor over heeft, beschikt straks over een volledig virtueel en mobiel orkest, perfect geïntegreerd in Logic op een Apple laptop (best wel een FireWire schijf van 200 of zelfs 400GB van Lacie bijkopen)

Ter vergelijking : de 'vorige' top-of-the-bill orchestral library van Miroslav Vitous bevatte "amper" 3GB, verdeeld over "slechts" 6 CD-Roms. Deze library kost echter ook 4000 euro.
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
MindTwist, volgens mij werkt Zimmer al met 8 gigasamplers waarbij elke pc zelfs zo is aangepast dat elke functie van Gigasampler benut kan worden. Verder heeft hij z'n eigen samplelibrary aangemaakt op deze set Gigasamplers. Maar het zal mij idd benieuwen of Zimmer hiervoor zal gaan 8)

Volgens de website van de fabrikant heeft Zimmer zich al een exemplaar aangeschaft.
Zie de rubriek NAMM2003 highlights, foto 11.

http://vsl.co.at/index?[url]http://vsl.co.at/news/product_news.htm?cmsqflag=1&cmsscheme=moz[/url]
 
Origineel geplaatst door bikkel
Beetje flauw is het wel om de 24 bits versie zo duur te maken.

Alles wordt sowieso eerst op 32 / 96 minstens opgenomen. Of je er daarna nou 16 of 24 bits van maakt, ff de 24 in 16 veranderen in je batch scriptje.

Zal wel een marketing truukje zijn, om eerst een stuk van hun R&D kosten te kunnen recupereren.
Eerst een "goedkopere" (ahum) versie releasen, met de waarschuwing erbij dat het maar een tijdelijke aanbieding is; en dan aankondigen dat een half jaar later enkel nog maar de duurdere versie verkrijgbaar zal zijn, en geen goedkope meer. Niet zo dom gezien eigenlijk.
 
Volgens mij met zo'n bulky stoot samples dat je ook wel even moet nadenken of je met je harde schijf/ven die snelheid wel haalt die je nodig hebt voor de polyfonie.

Maar als Hans ze al heeft dan is het natuurlijk goed he. Die vent heeft me daar een image. :)
 
Wield

Wield

Tja.. hoe maak je zo'n enorme sample-library overzichtelijk en snel beschikbaar voor je producties ? Misschien leuk om eens een keer iemand uit te horen die werkt met dit soort gigantische hoeveelheden data.
 
Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij met zo'n bulky stoot samples dat je ook wel even moet nadenken of je met je harde schijf/ven die snelheid wel haalt die je nodig hebt voor de polyfonie.

Heb zojuist zo'n nieuwe FireWire schijf van LaCie (die modellen blauwgrijze behuizing met 1 blauw LEDje) in gebruik genomen op de ProTools ; FireWire lijkt me ideaal voor deze hoeveelheid data. De Lacie schijf is bijzonder stil, mooi van design én razendsnel. Lacie heeft modellen van 120GB (300 euro), 200GB (500 euro),400GB (1000 euro) en nu ook 500 GB = een halve TeraByte !!

Als binnenkort FireWire800 schijven de (betaalbare) norm zijn, is er wat betreft data-opslag en bandbreedte zeker geen enkel probleem meer.

http://www.lacie.com/
 
Re: Wield

Re: Wield

Origineel geplaatst door CraZ
Tja.. hoe maak je zo'n enorme sample-library overzichtelijk en snel beschikbaar voor je producties ?

Vermoedelijk hoef je je daar niet zoveel van aan te trekken, want de Emagic EXS24 heeft een ingebouwd (hoe zal ik het noemen) "preset-browsertje", een soort selector waar je toch wel snel je keuze mee kunt maken, en snel kan "surfen" en switchen van de ene klank naar de andere. Als ze de Vienna Library programmeren voor de EXS24, dan zullen ze toch ook wel werk maken van een overzichtelijk preset menu?! Net zoals Spectrasonics heeft gedaan voor de Stylus, Atmosphere en Trilogy plug-ins.

Ik zou dan wel een aparte harde schijf reserveren voor zo'n gigantische library, en die schijf enkel en alleen daarvoor gebruiken.
 
Heilige makreel nee das zeker niet mis, Hans Zimmer staat te snokken op de hoesjes man! Wat een prima soundjes!

Die demo: Je ziet de heren (type kannonenvlees) groeten en de camera voorbij zoeven. Als ik in de bios ben let ik nooit op het beeld, en achteraf snap ik de film nooit en zeg ik steevast: tjiezes... wat een supersound hebben ze, man...!

Die CD's kosten vast geen ruk t.o.v. de sampler die je nodig hebt. S2000 met 32 MB gaat wel lukken :confused:

Ik ga ze morgen meteen kopen. A4 kopieen gratis als JPG op mijn site! :duivels:

Prijs valt nog mee trouwens, goedkoper dan een auto in elk geval, om maar van een huis te zwijgen.
 
Crackjunkies

Crackjunkies

Die kan je downloaden van: www.OrKeStErWaReZ.ru helaas alleen
een 56kbp verbinding.

Alvast bedankt,
ISPdeRuiter

P.S. i.v.m. de pop-ups alleen voor leden met 'n sterke maag.
 
Back
Top