Dynacord reparatie thread

Bedankt voor de info!

Zijn die din kabels niet ergens te koop? Ik ben namelijk niet zo'n held in electronica/solderen =(

Ja die kabel heb ik inderdaad, maar hier zit nog een oldschool 2 pins op..

Ze zijn nog te koop,

cable302.jpg


1 euro 50 bij new-line.nl

http://www.new-line.nl/nl/verloopjes-audio/oem-verloopje_13555.htm
 
Is iemand bekend met de Dynacord 227 EQ? Ik kan er niets over vinden op het net, behalve dat ie vrij zeldzaam is. Iemand die er meer over kan vertellen?
 
Ik wil een nieuwe euro stekker op mijn echocord mini zetten.

Maakt het uit welke draad ik op welk punt soldeer? Het lijkt me van niet aangezien we wisselstroom hebben, maar voor ik mezelf of het apparaat sloop vraag ik het toch maar even ;)
Het is een oranje en een groen draad, dat zal wel de Deutsche standaard zijn geweest in de jaren 60/70..

Foto van de bekaling van de huidige (oude tweepolige) stekker:
attachment.php


Poging om de kabels aan de voorzijde bij de on/off knop op de foto te zetten:
attachment.php
 

Attachments

  • 20140503_154221.jpg
    20140503_154221.jpg
    59,8 KB · Bekeken: 97
  • 20140503_154237.jpg
    20140503_154237.jpg
    71,7 KB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
Graag gedaan!
Aangezien je geen aarding hebt op de stopcontacten van je huisinstallatie is het niet mogelijk het toestel via de stekker te aarden.
Het is wel zo dat als het toestel een electrisch lek heeft, je zeker een schok zal voelen maar die mogelijkheid bestaat dus nu ook.
Terwijl het toestel open is zou ik het zo goed mogelijk op de toekomst voorbereiden dus, met aarding aangesloten.
Die condensator heb ik geen idee van of die nog te vinden is maar mss. zijn er anderen hier op het forum die je kunnen helpen alvorens naar de lokale electronicaboer te stappen.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Better safe than sorry: Kan iemand bevestigen dat het niet uit maakt welke draad ik op welke pool (links of rechts) soldeer op de achterkant van de nieuwe eurostekker?


@ Exo: Je hebt helemaal gelijk dat met aarde de enige juiste en complete oplossing is. Maar die kan ik er later nog op zetten. Dan moet ik namelijk eerst een juiste condensator zien te vinden
@ Richard: Ik begrijp je opmerking over twee gevaarlijke pikjes denk ik niet helemaal. Bedoel je dat zonder aarde er na het afzetten van de machine een spanning uit de elco's op de connector kan blijven staan?

Dit is de huidige connector op de achterkant van de dynacord:
attachment.php
 

Attachments

  • 20140503_190852.jpg
    20140503_190852.jpg
    83,5 KB · Bekeken: 94
Back
Top