Dynacord reparatie thread

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Lid sinds
15 juni 2006
Berichten
5.920
Ik heb van een vriendelijk forumlid deze delay overgenomen en ik heb hem ook kapot gekocht, dat daar even geen misverstand over bestaat.
Maar nu wil ik hem uiteraard weer aan de praat gaan krijgen.......dus schema's gewenst aub.
 
het is kapotte DYNACORD DELAY WEEEEEK!!, .........................

ik heb geen schema, maar heb net een kapotte dynacord drs78 overgenomen, dus een schema daarvoor zou ook leuk zijn.
misschien kunnen we een kapotte dynacord delays club beginnen.:maffia:

wat is er stuk aan de jouwe?
groeten,
jeroen
 
misschien kunnen we een kapotte dynacord delays club beginnen.:maffia:


In dat geval wil ik ook wel lid worden :D

Heb ook al heel lang een defecte DDL-12 staan. Nog nooit uitgeprobeerd want ik heb hem zo gekocht; waarschijnlijk iets met de voeding en een potmeter finaal afgebroken. Doet dus helemaal niets, maar ik ben wel (ooit) van plan hem te laten maken.

Ik ben wel en sucker for delays trouwens... een tijdje terug een vergelijkbare unit als de DDL-12 gekocht, een digitale delay van Electric Sound. Nu niet bepaald een merk dat je veel in de studio tegenkomt, maar ik vind hem verrassend lekker klinken :okdan:

Om on topic te blijven: een schema heb ik helaas niet van de DDL-12.
 
dan wil ik ook wel lid worden :)

ik heb nog een kapotte dynacord VRS-23 liggen
 
Bij de mijne is het ook iets bij de voeding....elke keer klapt er een zekering uit.
Heb m ook nog niet door gemeten maar de elco's zien er niet goed uit bij de mijne.....allemaal nog origineel, en dan zit er aan de binnenkant een sticker van een gast waar ook een datum op staat 07-03-1986 dus die elco's mogen naar de schroot.....zitten ook barsten in en van 1 of 2 staat het hoedje een beetje bol...ben echt benieuwd hoe die klinkt trouwens....en oja bij mij nu ook een potmeter afgebroken.....was niet zo de kat zijn schuld...kutbeest.(waarom hebben we geen schoppende smiley?):D

Het zijn echt rotpots om te vervangen....4 mm as met een d-shaft 47K van Ruwido....iemand?
Staat ook nergens op of het een A of B moet zijn...die van mij was de pot van de Echo Volume.
 
dan wil ik ook wel lid worden :)

ik heb nog een kapotte dynacord VRS-23 liggen

Wauw al vier leden.....okee wie het eerst zijn Dynacord maakt wordt ere lid:P


@ mod kan de titel worden veranderd in Dynacord schema's gezocht?
 
In dat geval wil ik ook wel lid worden :D

Heb ook al heel lang een defecte DDL-12 staan. Nog nooit uitgeprobeerd want ik heb hem zo gekocht; waarschijnlijk iets met de voeding en een potmeter finaal afgebroken. Doet dus helemaal niets, maar ik ben wel (ooit) van plan hem te laten maken.

Ik ben wel en sucker for delays trouwens... een tijdje terug een vergelijkbare unit als de DDL-12 gekocht, een digitale delay van Electric Sound. Nu niet bepaald een merk dat je veel in de studio tegenkomt, maar ik vind hem verrassend lekker klinken :okdan:

Om on topic te blijven: een schema heb ik helaas niet van de DDL-12.

hey hooijhuis
ikheb dus van electric sound een bbd delay
dat hoorje meteeen mn eerste ooit
50+ eu ofso
super licht klein 0.5 19" inch doosje achter een wel 19 " front
simple 2x input ...volume duidelijke oversturing op 3/4
balance
repeat en delay time knobs erop

hy doet t [lekker off topic ]
maar klinkt egt ook erg leuk vooral ...
en eemrk watk nooit ergens ziet ...byjouw dan

onn topic beetje
ik kocht net een drp 16 [werkend haha]
dynacord ook

merk toch veel dat de eerste digi spullen van dyna cord
delay,s / vrs en ddl enso
veelal kapot zijn
weeer niet de tape echo,s die zijn rock solid
sc6mannen
:bekdicht:
 
ik wil erelid zijn:kimono:

ik gok erop dat een hoop dynacord problemen bij de overvloedige hoeveelheid tantaalelco's vandaan komt, die maken , wanneer stuk, een mooie kortsluiting .
ik za op zoek naar schema's en manuals.

groeten,
jeroen
 
ik wil erelid zijn:kimono:

ik gok erop dat een hoop dynacord problemen bij de overvloedige hoeveelheid tantaalelco's vandaan komt, die maken , wanneer stuk, een mooie kortsluiting .
ik za op zoek naar schema's en manuals.

groeten,
jeroen

Nou als jou het lukt om de schema's te pakken te krijgen dan mag je wat mij betreft erelid worden.....maar hier wordt dan nog over vergadert met de andere leden...mijn stem heb je want ik bombardeer mezelf tot voorzitter}:|
en is de rest het er niet mee eens dan veto ik dat en druk het er gewoon door.....:D

Dus jij verdenkt de tantalen wederom??? Je mag niet rascitisch worden maar de tantalen hebben het ALTIJD gedaan 8o) wat een rotcondensatorzzzz
 
En Jeroen, al succes? Ik had Martijn ook al een berichtje gestuurd maar zo als gewoonlijk komt het antwoord pas over een tijdje. Daarbij heb ik Dynacord zelf ook al gemaild maar nog geen antwoord van mogen ontvangen.

ps wat een rot pcb's hebben die Dyna's....je moet echt oppassen met los solderen de tracks laten nogal snel los....ben bijna klaar met het elco swoppen morgen ff die tantalen halen plus een trimmertje dat ook geen contact meer maakte....waar zijn die trimmertjes eigenlijk voor? Bij de DDL-12 zitten er 3 in van echt een bedroefende kwaliteit.....ook maar meteen vervangen voor wat moderne equivalenten.

Ik zal morgen eens ff wat pics posten van de binnenkant van zo'n ding.
 
nope, noggeen sucses.
om een of andere reden is het lastig om aan dynacord schema's te komen.
waar de instelpotjes voor zijn weet ik niet, nog nooit een ddl12 opengehad.
zet de nieuwe in ongeveer dezelfde stand als de oude, dat is zonder manual wel zo handig.
we zoeken verder.
groetne,
jeroen
 
Nee helaas alleen van die ouwe Dynacords....Eminent, Cord etc.....geen DDL's of DRS'snnnn....had ik al getsjekt de FIS....maar thnx Sander.
 
Nog geen pics ben ik vandaag niet aan toe gekomen.....morgen dan maar.....

Ik ben tegen een probleempje aangelopen.....op het in / out path staan nogal wat non-polarized elco's, bv. 10x 4,7uF 63V etcetc. maar die krengen zijn prijzig......kunnen daar ook geen andere condensators voor in de plaats?
 
laat die gewoon maar even erinzitten, grote kans dat die , met een beetje mazzel nog wel goed ziijn.

je kan ze evt. vervangen met de dubbele waarde (10uF ) , in anti serie, met op de aftakking (alleen voor audio) een weerstand van 100 K naar massa.

dus ---- |[]----------[]|----
....................|
....................[] r 100k
....................|
..................._ massa

de weerstand zorgd voor enkele 0,001 % minder vervorming, kan dus ook worden weggelaten, denk niet dat het te horen is.
groeten,
jeroen
 
Okee dan laat ik die non pol's nog ff zitten......

En zoals beloofd een fotoshoot van de binnenkant van een DDL-12.

Foto's 1 t/m 4 zijn overzicht foto's. Het stuk tape over de pots is om tijdelijk de VCO switch op zijn plek te houden zodat die niet gaat zwengelen....
Op foto 2 zie je de nieuwe voedings elco's en de oude die er voor liggen:doei: en tevens zie je dat er 1 zekering mist, dat is degene die er volgens Shiftr steeds uitknalde.....ik heb er 5 nwe hier liggen voor de test werkzaamheden later deze week.....
Foto 4 is een totaal plaatje. Aardig wat chippies.......

Nog iets....links op foto 4 zit de trafo, maar rechts daarvan zie je, naast nog een oude verdwaalde non pol elco, 5 soldeerspots die als volgt zijn benoemd: out inv, aarde, out, aarde, in inv
Dit vind ik interessant want kan je daar iets mee??? Het zit precies ook op het stuk van de VCO dus zijn dit cv uit of ingangen voor de VCO???
 

Attachments

  • DDL12inside2009_0204(001).JPG
    DDL12inside2009_0204(001).JPG
    256,6 KB · Bekeken: 111
  • DDL12inside2009_0204(002).JPG
    DDL12inside2009_0204(002).JPG
    262,6 KB · Bekeken: 114
  • DDL12inside2009_0204(003).JPG
    DDL12inside2009_0204(003).JPG
    263 KB · Bekeken: 113
  • DDL12inside2009_0204(004).JPG
    DDL12inside2009_0204(004).JPG
    284,5 KB · Bekeken: 111
Nog wat details foto's........en een vraagje.


Op foto 1 en 2 zie je een modificatie die ik niet heb aangebracht maar waar ik toch het fijne van wil weten.....
Het heeft betrekking op de input volume pot.....ze hebben een non polarized elco ertussen gesoldeerd die met 1 pootje aan de weerstand zit die op zijn beurt weer wordt omgeleidt naar een ander weerstand die een 4559 ingaat....
Iemand?

Aan de elco te zien is het van fabriek af deze modificatie....misschien was de input volume niet smooth genoeg ofzo...


Foto 3 en 4 laten de nwe trimmers zien en de nwe tantaals..
 

Attachments

  • DDL12inside2009_0204(005).JPG
    DDL12inside2009_0204(005).JPG
    125,6 KB · Bekeken: 110
  • DDL12inside2009_0204(007).JPG
    DDL12inside2009_0204(007).JPG
    119,1 KB · Bekeken: 110
  • DDL12inside2009_0204(008).JPG
    DDL12inside2009_0204(008).JPG
    173,1 KB · Bekeken: 109
  • DDL12inside2009_0204(012).JPG
    DDL12inside2009_0204(012).JPG
    189,4 KB · Bekeken: 109
Een hele simpele 555.....daarnaast zit er in het circuit ook een 4011UB...
 
Back
Top