Sampler advies??

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ach, layeren, slicen, effecten, wat wil een mens nog meer in een sampler

Een sampler die AKAI format leest. :D
 
Origineel geplaatst door Knaller
Een sampler die AKAI format leest. :D
Origineel geplaatst door Knaller
Ben't ik met u eens meneer mol! De sampler van de triton is niet de meest geavanceerde die er is, maar werkt wel lekker in combinatie met de triton zelf![/B]

En heeft Knaller weleens met een Triton gewerkt of roepen we zomaar wat, want zowel de S1000 als de S3000 format
worden gelezen :confused:
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
En heeft Knaller weleens met een Triton gewerkt of roepen we zomaar wat, want zowel de S1000 als de S3000 format
worden gelezen :confused:

Knaller heeft net zijn triton verkocht ;)

Het is algemeen bekend issue dat de triton geen fatsoenlijke akai implementatie heeft, veel parameters en mappings worden niet op verkeerd gelezen.
 
In de Triton Studio hebben ze dit opgelost:

-Improved AKAI loading New “Advanced Conversion Load” command

Helaas geen update voor de Classic.
 
Sinds 6 weken ben ik de trostse bezitter van een akai S3000XL (32mb, interne harddisk, fxboard) en ik ben er heel erg wijs mee.
In combinatie met scsi kaart en MESA2PC is het een heel vriendelijk apparaat (veel vriendelijker dan die chaotische terratec ews64xl die ik eerst als sampler gebruikte).

Maar... er is ook een nadeel, en dat is dat ik weinig functies kan aansturen met midi-controllers.
Verder is het wel een flink stukje studie om het apparaat helemaal te doorgronden.

De geluidskwaliteit is subliem, de samples die ik in de ews stopte klinken helderder en hebben ook meer impact op de een of andere manier. 8 outputs standaard is ook heel erg fijn (en de stereo out is ook nog te gebruiken!) Dus eigenlijk 10 outputs.

Een ander groot voordeel is het grote blauwe display!
Daarop kun je door overzichtelijke en logisch ingedeelde menu's je sampler editten.
Je kunt hierin zelfs waveforms editen, hoewel dat niet echt super gedetailleerd is.

Mocht je meer willen weten, stel me maar vragen via pb :)

Laters,

Robin
 
Nu, anderhalf jaar later zit ik dus nog steeds aan de aanschaf van een sampler te denken. Er zijn inmiddels vast wat samplers bijgekomen maar nog steeds heb ik niet echt gevonden wat ik zoek. Wat ik nu dus (weer) wil is een sampler met een grote interne harddisk. gewoon een module die ik overal mee naar toe kan nemen en waar ik de samples zelf in op kan slaan zonder gebruik te maken van diskettes of externe drives. Die E-mu ultra's spreken mij wel aan, kan ik hier mee wat ik wil??
 
Origineel geplaatst door C738
Sinds 6 weken ben ik de trostse bezitter van een akai S3000XL (32mb, interne harddisk, fxboard) en ik ben er heel erg wijs mee.
In combinatie met scsi kaart en MESA2PC is het een heel vriendelijk apparaat (veel vriendelijker dan die chaotische terratec ews64xl die ik eerst als sampler gebruikte).

Maar... er is ook een nadeel, en dat is dat ik weinig functies kan aansturen met midi-controllers.
Verder is het wel een flink stukje studie om het apparaat helemaal te doorgronden.

De geluidskwaliteit is subliem, de samples die ik in de ews stopte klinken helderder en hebben ook meer impact op de een of andere manier. 8 outputs standaard is ook heel erg fijn (en de stereo out is ook nog te gebruiken!) Dus eigenlijk 10 outputs.

Een ander groot voordeel is het grote blauwe display!
Daarop kun je door overzichtelijke en logisch ingedeelde menu's je sampler editten.
Je kunt hierin zelfs waveforms editen, hoewel dat niet echt super gedetailleerd is.

Mocht je meer willen weten, stel me maar vragen via pb :)

Laters,

Robin

En nu, meer dan een jaar later lees ik mijn post. De S3000xl is al lang en breed verdwenen.
Waarom? Boven stond al dat dat gebrek aan 'controllabillity' een struikelblok was voor me.
Nu ik de yamaha A4000 heb ben ik een stuk blijer. Het is in feite een hele vette synth met ontzettend veel mogelijkheden. 10 uitgangen en ontzettend veel mogelijkheden om hem aan te sturen.
Kom es langs in winschoten, dan leg ik hem helemaal uit :D

-C-
 
D'r stond nog een Z4 tekoop laatst.

Denk wel dattie doet wat je wilt. :)
 
Yamaha A4000 = aanrader!

Yamaha A4000 = aanrader!

Origineel geplaatst door synthiaks
Nu, anderhalf jaar later zit ik dus nog steeds aan de aanschaf van een sampler te denken. Er zijn inmiddels vast wat samplers bijgekomen maar nog steeds heb ik niet echt gevonden wat ik zoek. Wat ik nu dus (weer) wil is een sampler met een grote interne harddisk. gewoon een module die ik overal mee naar toe kan nemen en waar ik de samples zelf in op kan slaan zonder gebruik te maken van diskettes of externe drives. Die E-mu ultra's spreken mij wel aan, kan ik hier mee wat ik wil??

\|/
(@ @)
--oOOO--(_)--OOOo------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik gebruik nu naar volle tevredenheid een Yamaha A4000. Enkele weken via Ebay in Duitsland gekocht voor 315 Euri inclusief verzendkosten. Ik heb 'm - met normale PC SIMMS 72-pins! - uitgebreid tot de volle 128 Mb en een SCSI-HD van 3Gb en een IDE-HD van 2 Gb ingebouwd. Die aansluitingen zitten er standaard in (met bekabeleing!). Via Marktplaats voor totaal zo'n 60 Euri wat harddisks en een externe CD-speler/behuizing gekocht, ingebouwd en er aan gehangen. En het werkt allemaal. De effectprocessor is fantastisch. Nu nog een Adaptec USB2XCHANGE (65 Euri) om aan de laptop te hangen. Uitgebreid en flexibel uitbreidbaar. Zonder handleiding al een heel eind te bergrijpen. Een aanrader!

Minpunten: 'studioface' en eigenlijk lang voor een flightcase. Laden bij opstart moet ik nog onderzoeken. Ik werk (nog) zonder extra outputboard.

.oooO
( ) Oooo.
\ ( ( )
-----\_)----) /----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(_/
 
Back
Top