Jomox MBase01

Er waren al wat plaatjes te vinden van deze bassdrum module maar er was nog niet echt informatie over te vinden dus heb ik een mailtje gestuurd naar JoMoX om meer over deze Module te weten te komen en dit kreeg ik terug:

Het lijkt mij wel een leuk bakkie maar hij is misschien wat duur. Het gene wat me erg interesant is dat het geluid "even more huge" is dan de Airbase 8~
mbase01.jpg
 
Last edited by a moderator:
Ik ben benieuwd. Toch is 300 euro wel veel, gezien de prijs van een 2-de hands x-base. We zullen zien, interessant is dit zeker wel.
 
Geinig! 300 euro voor 1 bassdrum zie ik mezelf nog niet snel doen, maar dat hangt 'n beetje van je studio en werkwijze af. Voor 'n ander is het 'the only bassdrum you'll ever need'-idee waarschijnlijk erg aantrekkelijk. Dat ie goed klinkt geloof ik sowieso wel. Interface lijkt me vrij ruk, maar dat kan natuurlijk allemaal via midi.

Als die gasten nou eens met 'n XBase 2 komen... Deze kick erin, 808 sounds erin... toms uit de airbase erbij....
Wat me helemaal tof lijkt is 'n smartmedia sleufje erin, om je eigen waveforms te kunnen gebruiken... Maar nu raak ik 'n beetje carried away..
 
Volgens mij lees ik toch echt dat de prijs *onder* de 300 zal zijn.
 
Ja maar dat kan 210 zijn maar ook 299 dus onder de 300 is nog al een ruim begrip. Dus kan je beter rekenen op 299 dan kan het alleen nog maar meevallen:D
 
Daar hebbie gelijk in. :D

Jammer dat er maar weer 1 knop op zit.
Ik heb altijd wel een dedicated stampdoosje willen hebben ;). Analogue Solutions heeft ook losse drummodules, maar dan koop ik denk ik toch ook liever een 2dehands xbase.
 
Als je een beetje creatief bent op een synth bouw je toch zelf een kick naar je eigen smaak?

Zou niets voor mij zijn zo'n boombox, zonde van de centen IMHO.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
WTF!!! is dit doosje bedoeld om enkel en alleen een KICK te createn???... sjeez waar gaat het heen... zeer triest... :erm:

Tja? is dat zo gek?

Wat vind jij van een claptrap dat?
 
Origineel geplaatst door 6 trak
WTF!!! is dit doosje bedoeld om enkel en alleen een KICK te createn???... sjeez waar gaat het heen... zeer triest... :erm:

Ja, en een gitaar om alleen gitaargeluiden te produceren en een piano om pianoklanken voort te brengen, ook allemaal zeer triest... dat een piano niet eens kan brullen als een prophet, 't is een schande ! :gaap:
 
Is misschien een iets overtrokken reactie van 6 trak , toch ben ik het er deels mee eens ( heb net een xbase gekocht en gebruik het apparaat uit pure gemakzucht , zoals ik dat ook met een 909 zou doen ). Als je perse gruwelijk harde kicks wilt bouwen dan kun je daar de meeste synthesizers ( goede va - synths ook ) uitstekend voor gebruiken .

Je moet het dan niet jammer vinden dat je je synth 'alleen maar' voor een bassdrum gebruikt want je hebt immers een karakteristiek geluid gemaakt.


Vanuit dit oogpunt bekeken moet er uit dit kastje wel een ontzettend gruwelijke kick / bass uitkomen ,wil ik er uberhaupt 199 euro ( lees 450 gulden ) voor neerleggen .

maar dit is ook maar een mening...:)
 
voor dat geld kan je ook bijna een micromodular kopen...zit ook een hele fijne drumsynth module in!
 
Trieste bak! hier is echt sprake van veel te graag iets nieuws willen verzinnen om vervolgens keihard op je bek te gaan...

:W :okdan: :W
 
om eerlijk te zijn gebruik ik uit mijn Xbase09 ook alleen de kick.. en af en toe de snare met hats, maar het merendeel gebruik ik de kick, dus tja.. voor mij zou ie best wel handig zijn. 8o)

en trouwens, als je met de lfo gaat spelen haal je er ook vette basslines uit, dus het is niet alleen een kickgenerator.. ;)
 
Ja eigenlijk valt het wel mee, ieder zijn ding...
Ik gebruik mijn 909 ook enkel om midi noten uit te sturen naar mijn Casio... :mexico:
 
Origineel geplaatst door Ralf T
Is Stomper niks? Oh nee, da's software ;)
Dat is leuk voor als je een Sampler hebt..

Maar stomper komt denk ik niet aan de kwaliteit van deze MBase.
Ok stomper is veel uitgebreider, maar ik vind hem niet altijd even goed klinken (= persoonlijke mening)
 
Origineel geplaatst door Blinx
Ok stomper is veel uitgebreider, maar ik vind hem niet altijd even goed klinken (= persoonlijke mening)

Ben ik het ook mee eens. Hij klinkt niet echt top...
 
mailtje ff hierheen verplaatst.

Werd een te groot artikel op de voorpagina:

Hello bob,

many thanks for emailing and your interest in our products.

the mbase01 is a brand new bassdrum module, introduced at namm.
it is based on the bassdrum-section of xbase/airbase. the parameters are the same and campatible to their midi-controller-no's but the sound can be pretty different, even more huge and somewhat softer as x/airbase.
it can be controlled via midi or by a triggerinput via drumpads or an audiosignal which makes it useful for dj's to add more bass to their performance or in a studio to e.g. add 'lowend' to sampled drumloops.
extras are an midi-sycable lfo and many userpresets.
price is not yet concrete but will be under 300,-E retail. we will launch mp3 demos on our site www.jomox.de asap.

best regards,
matthias fuchs, JoMoX

> Hello,

> I found a picture of a MBase 01 @ the NAMM 2003, i was wondering if you
> can give me some more information about this module?
> Some things like:

> What is it going to cost?
> Is it the same kick as from the airbase modules?
> Where can i find some demo mp3's??

> Greetz

> Bob van der Wolk
 
Back
Top