Modularday in Eindhoven.

Hebben jullie al eens met een aantal shermans samen geexperimenteerd? er zijn er wel een aantal te vinden in eindhoven en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn samen met wat modulaire synths.
Ik wil wel 'ns wat gaan freaken zo en kijken wat er uit komt.
 
Origineel geplaatst door maxdox
snip snap
Ik heb de sessie opgenomen, en zal wat sampletjes plaatsen voor de gein. Helaas heb ik het nu ff erg druk op mijn werk.....
Bewaar ik dus voor een latere post.

Snel wat sampletjes uit de sessie geknipt. Hoor het modular-geweld zegevieren! :halleluja

PS: Johnny ik kom alleen al voor de kip piri terug ;)


dan hier het eerste sempeltje:

De doepfer met crossmodulatie (vco1 out naar vco2 cv in en andersom) Zo ontstaan nogal ingewikkelde waveforms met metaal achtige ranzigheid.

 
Sampeltje van de bohm modular. Het is een relatief simpele patch, maar met een erg gaaf idee en daarom toch bijzonder:

Johhny schetste het in zijn intro. Hij gebruikt hier één vca met een contral-signal op de audio-in (in dit geval de lfo), de audio-out, daarna gaat dit signaal ergens een control-in (in dit geval in de cv van de vco).
De vca stuur je vervolgens met een adsr aan. Nu kan je controll signal besturen, en de lfo pas later in laten faden.
Geweldig!

PS: dit soort truukjes zijn nou gaaf om uit te wisselen! Ik zou zelf nooit op het idee gekomen zijn om de vca ook voor control signals te gebruiken!


:dj:

 
Deze bleepjes gaan helemaal nergens meer over 😕

 
Toch was er soms ook een moment van melodie te herkennen in onze "sessie" -->


Maar dit was dan ook de MFB synth :D Een erg leuk en lief synthtje! Niet al te duur, dus een aanrader vind ik.

 
Jep MFBsynth roelt de pan uit :D

Dat VCA truckje kan je ook met een MS20 doen.

Delayed vibrato/tremmolo noemen ze dat. erg fain!
 
Back
Top