Motu MACHFIVE Sampler

machfive_small.jpg

Motu kondigt de MachFive aan. Een Vsti Sampler met imponeerde specificaties en compatibel met veel audio en sample formaten. Onder welke OS hij zal draaien is nog niet helemaal zeker. Maar denkelijk onder MacOS 9, OS X en Windows. En als plugin: VSTi, Audio Unit, MAS, RTAS, HTDM, en DXi plugin. 32 bit UVI motor tot 24-bit/192kHz. Drag en drop functie voor het importeren van SampleCell samples/banks, GigaSampler files en meer. Zeer goede geluidskwaliteit door de UVI motor. Surround, oneindige polyfonie en zeer lage software latency, multitimbral. Grote selectie aan effecten met vier effect slots per part

Soundbank Import:Akai S1000 / S3000, Akai S5000 / S6000, Akai MPC2000 / MPC3000, Roland S7xx, EMU III / ESI / IV / EOS, Tascam GigaSampler/GigaStudio, Emagic EXS24, Digidesign SampleCell, Creamware Pulsar STS, Steinberg HALion
Sample import: Kurzweil K2xxx, Akai MPC .snd, Creamware Pulsar .s, WAV/ACID, AIFF, SDII, REX

meer info: http://www.motu.com
 
Laatst gewijzigd:
WOEI

WOEI

IK WEET ME NIEUWE SAMPLER AL!

ikke is heppie, en gaat snel sparen

Hopelijk werkt ie extra lekker met MotU hardware :D

gna gna
 
Just One word, WOW :)
 
Ziet er vet uit! Zou 'ie een beetje goeie beat-slicing kunnen?
 
ik ben al jaren MOTU fan! (vanaf 1992)
hun tools zijn super gebruikersvriendelijk en ze zijn meesters in bug-vrije software...
althans... dat is mijn ervaring tot nu toe.
En mischien moet ik er ook maar weer eens bijzeggen dat ik met een Mac werk want hoe MOTU spul zich op een PC gedraagd weet ik niet.
 
Laatst gewijzigd:
Ze weten in ieder geval wel dat de CUT OFF de meest gebrukte functie is op een sample, synth, wat dan ook, want ik vind die grote JOG voor de Cutt Off wel ietsje overdreven aanwezig.
Maar laten we het boek dan maar niet beoordelen aan zijn buitenkant, heh.

Greetz FLOW
 
't Is duidelijk dat de grote jongens zich ook in de softwaresampler markt gooien. Na Akai nu ook Motu.

Wat volgt, iedereen gooit zijn hardwaresampler de straat op, of je biedt hem aan op bv MP en je betaalt de koper want niemand wil dat ding nog kopen ;)

Ben wel benieuwd hoeveel je hiervoor zal moeten ophoesten.
 
Ziet er vet uit!

Staat ook bij E-mu E-IV (EOS) import.
Daar zet ik altijd vraagtekens bij omdat je dan ook Z-plane filters aan boord moet hebben.
En niet vergeten de modulation matrix.
In iedergeval hoef je mijn EOS CD-ROM er niet in te pleuren want daar blijft niet veel van over.

Cheers,
Rob
 
Nou, ik snap de hype niet zo. Ik snap ook absoluut niet waarom MOTU voor de "hardware" look is gegaan. Ik dacht dat NI met Kontakt al had aangetoond dat het hardware-paradigma beter losgelaten kan worden om goede GUI's te maken.
Wanneer snappen ze het nou eens! HET IS EEN COMPUTERSCHERM!!!! GEEN HARDWARE BAK!!!
Ik wil geen schaduwtjes en lichteffectjes! Ik wil geen glans over mijn virtuele beeldschermpje! Ik wil geen namaakLEDjes! Ik wil geen nepribbeltjes op mijn knopjes!! Alsof ik ooit zo'n knopje met mijn hand zal vastpakken!!!

Alleen NI begrijpt dat een beetje. De mannen van Ableton Live snappen het volkomen!!!
 
Origineel geplaatst door robpapen

Staat ook bij E-mu E-IV (EOS) import.
Daar zet ik altijd vraagtekens bij omdat je dan ook Z-plane filters aan boord moet hebben.
En niet vergeten de modulation matrix.
In iedergeval hoef je mijn EOS CD-ROM er niet in te pleuren want daar blijft niet veel van over.

Cheers,
Rob

Tussen haakjes ging het gerucht niet de ronde dat Emu ook met een softh Sampler op de markt kwam. Trouwens wel erg stil rond Emu momenteel!
 
Origineel geplaatst door Flatron
Tussen haakjes ging het gerucht niet de ronde dat Emu ook met een softh Sampler op de markt kwam. Trouwens wel erg stil rond emu momenteel!

Het is inderdaad erg stil rond de E-mu E-5 software sampler.
Heb helaas daarover ook geen nieuws.

De combinatie met hardware (PCI) card zou mooi zijn.
We wachten maar af.

Groeten,
Rob
 
Origineel geplaatst door Nolet
Nou, ik snap de hype niet zo. Ik snap ook absoluut niet waarom MOTU voor de "hardware" look is gegaan. Ik dacht dat NI met Kontakt al had aangetoond dat het hardware-paradigma beter losgelaten kan worden om goede GUI's te maken.
Wanneer snappen ze het nou eens! HET IS EEN COMPUTERSCHERM!!!! GEEN HARDWARE BAK!!!
Ik wil geen schaduwtjes en lichteffectjes! Ik wil geen glans over mijn virtuele beeldschermpje! Ik wil geen namaakLEDjes! Ik wil geen nepribbeltjes op mijn knopjes!! Alsof ik ooit zo'n knopje met mijn hand zal vastpakken!!!

Alleen NI begrijpt dat een beetje. De mannen van Ableton Live snappen het volkomen!!!

Misschien ook allemaal de zelfde auto, de zelfde kleren, het zelfde huisje...
 
Hoho, ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet zijn! Absoluut niet. Ik zeg alleen dat een schaduwtje op knopje of beeldschermpje zo ontzettend overbodig is. Mensen vinden het er denk ik "professioneel" uit zien.
Verder zijn er in software zoveel betere methodes te bedenken voor het bedienen van fucntionaliteit. Kijk 's naar Ableton Live. Heeft in de verste verte NIETS met hardware te maken maar werk als een trein. De GUI is een staaltje ijzersterk interface design.
 
Origineel geplaatst door Nolet
Hoho, ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet zijn! Absoluut niet. Ik zeg alleen dat een schaduwtje op knopje of beeldschermpje zo ontzettend overbodig is. Mensen vinden het er denk ik "professioneel" uit zien.
Verder zijn er in software zoveel betere methodes te bedenken voor het bedienen van fucntionaliteit. Kijk 's naar Ableton Live. Heeft in de verste verte NIETS met hardware te maken maar werk als een trein. De GUI is een staaltje ijzersterk interface design.

ze hebben ook belangrijk deel van interfaces voor vliegtuigen (cockpits) gehaald qua interface.....
 
Origineel geplaatst door Nolet
WAT! Nog nooit Ableton Live gezien!! Ga je schamen!! ;)
Download de demo en be amazed!

Wel al gezien, maar nog niet geprobeerd ;)

Trouwens in FM in gear of the year staat Ableton Live op de tweede plaats in "Special award for innovation" na de Line6 Guitarport en voor VST System Link.

Trouwens nog even bij vermelden bij "Best sampler" komt er geen hardwaresampler in het lijstje voor ! 1. Kontakt 2. Halion 3. DS-404

top-news.gif
 
Origineel geplaatst door Flatron
Trouwens nog even bij vermelden bij "Best sampler" komt er geen hardware in het lijstje voor ! 1. Kontakt 2. Halion 3. DS-404


Big up voor Kontakt! Ik ben Kontakt evangelist vanaf het prille begin!!
 
Back
Top