• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Spectralis

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
Ik denk erover hem van de hand te doen.
Hij is in goede staat, met 2 maal 128 mb SD kaartjes en 2 maal 128 mb SM kaartjes.
Ik vraag er 1350 voor.

Reden: ik wil toch puur analoog/modulair verder. Tja :D
Al is deze bak een erg geslaagd midden tussen het beste van digitaal en analoog. Een moordbak gewoon. Totaal niet te vergelijken met Elektron spul of Akai spul.

De sequencer van het ding is iets waar ik lang naar gezocht heb: er is note probability, loop lengte/maatsoort per drumgeluid/sequence, resolutie is goed geimplementeerd. (als je "inzoomt" worden je 16 stappen diepere 16 stappen en krijg je meer "bars" om doorheen te scrollen, maar op een hogere resolutie zie je wel dat er een/meerdere noten zitten omdat het betreffende lampje oplicht; gewoon heel logisch en intuitief)
Alleen al voor de sequencer zou je deze bak moeten overwegen, want hij komt met zoveel extra's :)

De sound daar moet je maar 's op google'n of op het forum rondkijken; hij is dik en muzikaal. Dat de sample-sectie te romig zou klinken, dat beweren sommigen, daar sluit ik me zeker NIET bij aan. Bij romig denk ik aan minder punch of definitie, maar daar ontbreekt het zeker niet aan. De sound is dik in orde, en mensen die hem in het echt gehoord hebben weten het. Dat zal wel blijken uit tracks die ik nog in deze draad post.

Wat specs dan toch maar even; 1 analoge multifilter, 1 analoge moog-style lowpass filter, dan nog digitale multifilters per geluid, LFO's te over. (3 global, 2 per filter, 2 per oscillator, 2 geluidsspecifiek dacht ik uit het hoofd)
En alles natuurlijk via de sequencer aan te sturen. (cut-off freq, resonantie, etc.)
4 oscillators voor de analoge-synth sectie. Oscillators kunnen stappenloos van wavevorm veranderen. Kunnen ook als LFO worden gebruikt. FM natuurlijk mogelijk. Envelope generators zitten tussen elke routingsmogelijkheid, hoe ik het begrepen heb. (in de praktijk merk je het niet, maar als je het wilt ge-/misbruiken kan het)
Ook is er een sequence-bare filterbank waar alles naartoe geroute kan worden. Per band kun je een trigger-sequence maken die envelope-triggers vuurt voor de amp-env van die band. Als ik het zo goed zeg.

Je kunt hem vol zetten met eigen samples, hij is aan te sluiten op je PC met usb connectie. Met 2 kaartjes heb je 2*128 mb aan eigen samples. Per sample heb je ADSR, een multimode filter met envelope, een amp met envelope, start-point en start-point modulation, reverse, pitch natuurlijk, en nog wel meer dat ik even niet uit het hoofd weet... ohja een soort layering-setting per sample waarbij hij een instelbaar aantal dezelfde samples gebruikt die iets varieren in start-tijd voor flange/chorus achtige fx en een dikker geluid. (het ding barst van dit soort leuke/gekke extra's)

Erg diepe bak, ik heb er al veel mee gedaan maar heb nog steeds niet alles gezien.
Er is time-linearity, waardoor je oscillator samples voor een van de 3 digi-synths veel organischer gaan klinken, volgens mij doordat het start-punt van de oscillatorwavevorm gaat LFO'en tijdens de loop. Te wauw. (Er zijn mooie multi-sample libraries beschikbaar via Radikal die hier gebruik van maken.)
Er schieten me telkens weer dingen binnen...

Het ding is iig gebouwd door iemand met een synthesizer droom, en dat merk je aan alles.

Ik zal vanavond/morgen wat pics posten en wat tracks.

Wie hem koopt zal ik tevens op weg helpen onder het genot van een bakkie pleur :koffie:
Opsturen is zeker geen optie ivm de waarde.
In geval van Regio Utrecht wil ik in overleg nog wel denken over langsbrengen.
 
Eerst maar 's wat mp3s.

http://idisk.mac.com/hetmannetje-Public?view=web

De Spectralis-gebaseerde tracks zijn:
> lichter fourth take
> ten tone spreading
> floc2

Voor download op de pijl omlaag klikken naast de track.

Deze 3 tracks zijn gemaakt met:
> Spectralis als sequencer/drumcomputer/sampler
> Roland delay fx
> kleine dotcom modular (zonder sequencer), meestal voor het basje
 
Heh verdorie, het blijft toch een Affengeil Deutsch Backie.
Blijft hier, period.

De Spectralis verkopen, hoe KOM ik erbij.
De dotcom sequencer komt wel een keertje als ik netjes gespaard heb.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top