Creamware NOAH....nu toch echt?

noah_front3_500.jpg


De Creamware NOAH werd ongeveer een jaar geleden aangekondigd als de toekomst op synth gebied. Zowel een keyboard als een module zouden gemaakt worden met verschillende instrumenten, gebaseerd op de plugins zoals die voor de Pulsar kaarten verkrijgbaar zijn. Naast een aantal bestaande synth plugins van CW, richt de NOAH zich voornamelijk op Instrument Modelling. Zo is er de minimoog emulatie Minimax, en o.a. gemodelleerde orgels en gitaren.
Daarbij ook nog eens een hele mooie vocoder en een hoop andere effecten. Ook krijg je er nu als bonus gratis de Pro-One plugin bij.
Ook interessant: een filterbank genaamde Interpole, gebaseerd en gemodelleerd naar de 24dB MoogTM cascade filter

Het mooie van dit alles is natuurlijk dat het ding uitbreidbaar is met nieuwe plugins, ook gewoon via de computer ge-edit kan worden:

"Noah requires no computer to operate effectively. Nevertheless, you can integrate it seamlessly into your Mac* or PC environment through its onboard USB interface and the included editing software. The USB interface simultaneously transfers MIDI and six channels of digital audio. Thus you can even use Noah as a USB audio interface for your notebook!"

De keyboard versie lijkt nu verdwenen, en daarvoor in de plaats...rode knoppen op de module :)

Het lijkt erop dat de NOAH er nu toch echt aan zit te komen. Geruchten die hier steeds de ronde deden dat Creamware binnenkort failliet zou gaan lijken hiermee (gelukkig) ontkracht.

Als CW de prijs binnen de perken kan houden zouden ze hiermee wel eens een hele sterke troef in handen kunnen hebben.

http://www.creamware.de/en/products/noah/overview.asp
 
Laatst gewijzigd:
Jammer dat het niet deze versie is geworden.

noahn2.jpg


noahn4.jpg


Hier iemand die al met de Noah heeft gewerkt.

Herinner je je die speciale Jomox Xbase nog?
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Jammer dat het niet deze versie is geworden.

noahn2.jpg


noahn4.jpg


Hier iemand die al met de Noah heeft gewerkt.

Herinner je je die speciale Jomox Xbase nog?

vet zeg!... die trax.. .. erg leuk als je beta tester bent oid :)
gr.
mw
 
Komisch, als iemand me had verteld dat dit een Waldorf Noah was, had ik het nog geloofd ook...
Dat design gewoon haha
 
Heren heren, even ophouden met die negatieve roddels. Gooi die er maar uit als een bedrijf echt failliet is. Al die gasten die de vorige keer ook al die Akai Professional failliet-verhalen op het net gooiden spreiden niets dan verwarring.
 
Re: Creamware NOAH....nu toch echt?

Origineel geplaatst door King of Snake
Als CW de prijs binnen de perken kan houden zouden ze hiermee wel eens een hele sterke troef in handen kunnen hebben.

Noah will be available in April, 2003. Projected list price for the standard version is US$ 1995 net, and US$ 2,495 net for the EX version.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik hoop dat ie er ook echt komt.

Het zou jammer zijn als Creamware het niet redt.

Weet iemand of ze voor dit ding nog steeds gebruik maken van de oude DSP's ?

Ik denk dat je nu wel voor 99% zeker van kan zijn dat 'ie er aan komt. Anders zou CW zo'n aankondiging niet op hun site zetten. (dit is geen "in ontwikkeling" aankondiging meer, maar een uitgebreide produktomschrijving en specificatie).

Het lijkt erop dat hij nog steeds gebruik maakt van de oude DSP's, hoewel ik nergens heb kunnen vinde hoe veel DSP er nou eigenlijk in zitten. Het standaard model, zegt CW, zal twee instrumenten tegelijkertijd aan kunnen, maar eigenlijk weet je daarmee nog niks, omdat er niet bij vermeld wordt hoeveel stemmen per instrument je dan hebt. Verder hebben verschillende instrumenten ook verschillende DSP eisen, en de effecten natuurlijk ook.

De Pro One haalt op mijn combinatie Pulsar I - Powersampler (7 DSP's dus) niet meer dan 4 stemmen. Dan hou ik nog net een beetje over voor wat effecten en mixers enzo. De Lightwave daarentegen haalt 14 stemmen, maar dat is dan ook een wavetable synth en geen anlogue modeling.

Ik denk dat je niet al te veel polyphony en multitimbraliteit moet verwachten van deze synth, maar wel een hoop flexibiliteit.
 
Re: Re: Creamware NOAH....nu toch echt?

Re: Re: Creamware NOAH....nu toch echt?

Origineel geplaatst door Hanz
list price for the standard version is US$ 1995 net, and US$ 2,495 net for the EX version.

Zeker niet goedkoop, maar als je kijkt naar wat je ervoor krijgt, toch ook weer niet heel erg duur. Toch ben ik benieuwd of ze genoeg mensen enthousiast kunnen maken over deze bak.
 
Waldorf moet er haast wel mee te maken hebben, gelet op het ontwerp. Naast de rode ook de Q-knoppen.

Maar goed, ik begrijp jullie opwinding niet helemaal. Is dit niet gewoon de volgende marketing truc die ons er van weerhoudt geld te besteden aan de zorg, onderwijs, honger in de derde wereld, enz enz, maar ons laat werken om weer een nieuw apparaat te kunnen kopen. (Op de een of andere manier motiveert dat toch beter.)

Eerst waren er apparaten waar muziek uitkwam, waarbij je eigenlijk elke keer weer een stuk apparaat kocht dat je niet echt nodig had (en ook vaak nog overstapte van versie 1 naar 2, of van a naar b), toen was er de pc met software en al die slimmerds lachten iedereen met apparaten uit: "zo'n moderne synth is toch net een computer en nu heb je maar 1 stuk hardware nodig (pc of mac) en koop (of kraak) je alleen de software."
En nu dus weer een apparaat (voorlopig 1) om de software in te stoppen.

Het is maar een vraag hoor.
 
sorry maar ik snap je vraag niet helemaal.:confused:

Wat is er mis met een tussenoplossing? Er zijn zat mensen die geen zin hebben om met een computer te werken, maar voor wie de flexibiliteit van een op plugins gebaseerd instrument toch interessant is. Ziedaar de NOAH, een rackmodule zoals elk ander, maar gebruik makend van plugins, en dan ook niet de minste, want de kwaliteit is zeker hoog te noemen.
Ook voor laptop gebruikers die Creamware plugins willen gebruiken (bijvoorbeeld voor live werk) is dit nu de oplossing, en het is gelijk een USB audio interface.
CW heeft hiermee eigenlijk heel slim een hele nieuwe markt voor zichzelf aangeboord en omdat de plugins hoogstwaarschijnlijk gewoon compatible zijn met de gewone CW kaarten, profiteerd ook de bestaande CW userbase ervan.
 
Origineel geplaatst door Leo
Waldorf moet er haast wel mee te maken hebben, gelet op het ontwerp. Naast de rode ook de Q-knoppen.

Maar goed, ik begrijp jullie opwinding niet helemaal. Is dit niet gewoon de volgende marketing truc die ons er van weerhoudt geld te besteden aan de zorg, onderwijs, honger in de derde wereld, enz enz, maar ons laat werken om weer een nieuw apparaat te kunnen kopen. (Op de een of andere manier motiveert dat toch beter.)

Eerst waren er apparaten waar muziek uitkwam, waarbij je eigenlijk elke keer weer een stuk apparaat kocht dat je niet echt nodig had (en ook vaak nog overstapte van versie 1 naar 2, of van a naar b), toen was er de pc met software en al die slimmerds lachten iedereen met apparaten uit: "zo'n moderne synth is toch net een computer en nu heb je maar 1 stuk hardware nodig (pc of mac) en koop (of kraak) je alleen de software."
En nu dus weer een apparaat (voorlopig 1) om de software in te stoppen.

Het is maar een vraag hoor.

dat geldt toch voor 99% van alle consumer-goods?

Olaf
 
Back
Top