DEMO Roland V-SYNTH

V-Synth.jpg

Nieuwe V-synth van Roland (meer weet ik ook niet)

Voor teaser: http://www.soundstoblowyourmind.com/

Voor foto's: http://users.pandora.be/rs7000
 
Last edited by a moderator:
ben benieuwd....het grote scherm doet me wel een beetje denken dat de bediening misschien niet zo hands-on is als zou kunnen zijn..

Olaf
 
Is dit die spectaculaire nieuwe Roland synth waar Bambam het wel eens over heeft gehad?
 
De t'ring zeg!

Een opvolger voor de JP8000?

Ziet er wel zwaar retro uit net zo als die micro korg.

Nu zullen de andere merken ook wel met zoiets komen.

En dan maar denken dat Roland zat te suffen.

Die cashed gewoon flink op de dans rage van't moment.
 
retro??? man ik krijg er echt zo'n MC909 gevoel bij met zo'n groot scherm en die XY-pad.... ik had meer hands-on verwacht..dit lijkt erg veel op die alles-in-1 keyboard dingen..maargoed..eerst maar es voelen en horen ;)

Olaf
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
tis weer roland dus moeten we weer afwachten......sorry Olaf

hee man, ik heb hier sinds kort een JP8000 staan waar ik erg blij mee ben! dus nix tegen roland ;)
alleen had ik bij een jp8000 opvolger iets meer knoppen en minder schermen in gedachten...dat was wat ik bedoelde..

Olaf
 
Als je goed naar de foto's van bambam kijkt, zie je dat er nog steeds veel knoppen opzitten om 'hands-on' te moduleren.

Maar volgens mij is dat scherm er ook voor om het vooral grafisch te maken en voor die dBeamPsychic.
Is tuurlijk wel heftig dat je met je hand het geluid helemaal kan moduleren.

Ben benieuwd wat zoiets zal gaan kosten. Mijn gok is minimaal 2000 euro's, om zo te gaan concureren met de virus C en Nord III (zelfde prijs, ander geluid).
 
Ik zie in het schermpje TVA staan. Dan zal deze synth wel gebaseerd zijn op de XV engine:confused:
Oh, ik zie nu links ook PCM staan. Geen echte oipvolger van de JP-8000 dus, misschien een SH-32 on steriods? ;)
Zo te zien zit er ook variphrase op....Ik vind het net een keyboard.
 
Ik ben benieuwd! Het lijkt er trouwens op dat ze Korg een beetje achterna gaan met dat touchpad (KAOSS spul). Ik heb trouwens op de Feedback Music Plaza in november de opvolger gezien van de Kaoss mixer, nl. de Kaoss Pad, en al is het niet mijn favoriete straatje, ik vond het wel leuk spul. Roland heeft dat natuurlijk ook in de gaten, dus die willen ook mee doen :)
 
Ja hoor, 2003 begint al goed

Ja hoor, 2003 begint al goed

Ja, weeral een reden om je spaarvarken te lijf te gaan :duivels:

We hebben weeral iets om naar uit te kijken. Hij ziet er alvast wreed ok uit.

En zo heeft Roland weer iets om mee uit te pakken om de komende NAMM, toevallig start die ook op 16 januari 2003 8)

Allen daarheen zou ik zeggen :walker:
 
Ziet er zeer gelikt uit, ben zeer benieuwd baar de klank en de bediening.

btw: die D-beam mogen ze er nu wel een keer afslopen van hun apparatuur... waardeloos
 
hehehe dat was mij ook al opgevallen ja.

Toch vind ik het uiterlijk een beetje rommelig aandoen.
Veel draaiknoppen, maar zoals gewoonlijk weer veel kleurtjes (vaal in de teksten) Dat die idd erg keyboard-achtig aan.

En qua prijs, het zal best fors zijn. Zeker omdat ze er weer een phrase sampler ingeduwt hebben, een printplaatje dat geflopt is :)
 
V-synth...

V-synth...

Ik zat net nog even te denken....

We hebben virtueel analogen, dat zijn digitale synths die doen alsof ze analoog zijn. Maar nu hebben we dus ook V(irtuele synths). Dat is dus iets wat op een synth lijkt en een synth nabootst, maar het eigenlijk niet is ofzo:confused:

D-beam, XY-pad, groot scherm, ik hoop dat ze er wat leuke spelletjes inbouwen...=(
 
jaaaaaaaaaa de NAMM..... lekker glazen bol kijken! roland komt dus met deze V-synth..... Korg komt met een nieuwe electribe variant, een concurrent van de MC909 en RS7000...... yamaha komt met helemaal nix interessants....clavia en NativeInstruments kondigen de nieuwe generatie modular synth aan met de hardware van clavia en de software van NI .... Novation heeft z'n KS-rack en kondigt de V-station VSTi versie van de K-series synths aan... Akai en EMU kondigen allebei software-samplers aan.....

Olaf
 
zie er wel bruut uit dat ding! zeker met die schiet schijf.

korg schijnt ook met iets nieuws uit te gaan komen binnenkort, en dan niet gebaseerd op de oasys technologie maar echt iets nieuws.
 
Back
Top