[NAMM] Nordlead 2X

NL2XSmall.jpg


Clavia komt met de opvolger(?) van de Nordlead2, de Nordlead 2X..... behoorlijk vreemd omdat er al een Nordlead 3 is....

Volgens Clavia: "The Nord Lead 2X is basically a Nord Lead 2 with new hardware and significantly larger internal memory. We kept all the important things: the powerful sound engine, the characteristic sound and the direct user interface!"

http://www.clavia.se/pressreleases/nordlead2xannounced.htm

Olaf
 
Volgens mij zijn ze een beetje uitgedaan met de VA synths. Het enigste wat ze kunnen doen is volgens mij nog wat polyfonie verhogen, wat meer multitimbraliteit en meer geheugen. Misschien nog wat golfvormen erbij, maar dan houdt het toch wel op.

Misschien is het een goed idee als ze eens veel effecten gaan toevoegen aan hun synths. Dan worden ze nog krachtiger (en verniewender).
 
vraag

vraag

Dit is puur iets dat vanuit de markt is gevraagd. Er worden nog steeds veel Nord Lead 2's verkocht.. en het is waarschijnlijk een koud kunstje geweest om eindelijk dat geheugen eens fatsoenlijk uit te breiden..

.. denk ik
 
Er zijn nog zat dingen die je aan VA's kunt vernieuwen hoor.

Als je ipv een sinus,tri,pulse van de oscillator al een andere waveform pakt (of een wavesequence ala prophet/wavetable/vector synthese) dan heb je al iets nieuws. Of zoiets heel simpels als een oscillator met feedback (FM achtig) is relatie makkelijk te 'bouwen'.
 
Ik vind het wel een goed idee, slim commercieel gezien.

Ik hou clavia trouwens wel altijd in de gaten. Ze komen toch vaak met nieuwe dingen, echt nieuwe dingen, zoals VA, en VA modular en de VA hammond.

Ik ben benieuwd wat hun volgende slagschip word.
 
GETVER! ik wil weten of ze met een nieuwe modular komen!!!! ;)
 
NI gaat in ieder geval "two forward thinking partnerships" aankondigen...

Maar ja, dat is de aankondiging van een partnership... Ik verwacht
niet echt een nieuwe modular op dit moment... misschien wordt die
op de MusikMesse geintroduceerd :)

Mvg.

CoolRunning
 
nee ik geloof ook niet dat het nog wordt aangekondigt....clavia heeft nu ook alleen de NL 2x op hun site staan.... en die 2 partnerships zullen wel de sample-fabrikanten zijn voor de rom-based softsynth die NI op de markt gaat brengen

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
GETVER! ik wil weten of ze met een nieuwe modular komen!!!! ;)

Idd ja.

Hadden ze niet beter wat tijd kunnen besteden aan nieuwe software voor de Nord Modular?
Ehm anders toch maar reaktor aanschaffen. :D
 
hmm,

volgens mij hebben ze gedacht "Wat Korg kan met de Triton kunnen wij met de NL2"

;)

oOAIOo
 
[NAMM] Clavia

[NAMM] Clavia

helaas nog niks over samenwerken met native instruments, maar wel een paar nieuwigheden. grootste voordeel van de nordlead 2x = de prijs van de 'oude' daalt misschien :).

http://www.clavia.se/News/WinterNAMM03.htm
 
Nou ja zeg, wat een "stierenpoep" van Clavia. Dacht dat ze met de NordLead 3 juist de opvolger hadden voor de 2. Ik heb het idee dat hun producten een beetje te dicht bij elkaar liggen.
 
idd een beetje raar, om na de NL3 een ge-update NL 2 te gaan maken! De Nord 3 heeft toch ook dezelfde basis sound als de 2 dacht ik zo?

Waarom zou iemand dus de nieuwe Nord Lead 2 kopen in plaats van de Nord Lead 3? Lijkt me marketingtechnisch gezien toch niet echt een handige zet van Clavia. Beter verlagen ze gewoon de prijs van de NL 3 een beetje en gaan ze iets echt nieuws maken.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Nou ja zeg, wat een "stierenpoep" van Clavia. Dacht dat ze met de NordLead 3 juist de opvolger hadden voor de 2. Ik heb het idee dat hun producten een beetje te dicht bij elkaar liggen.

Ik d8 dat jij inmiddels beter moest weten :D

Goeie zet van Clavia, zo voorzie je de mensen die géén behoefte hebben aan de xtra's van de NL3 ook van een fijne synth.

De NL2 en de NL3 zijn niet echt te vergelijken; de NL3 is een stuk uitgebreider ingericht en opgebouwd.

* Q is nog steeds zeer content met zijn NL... mist NL3 wel af en toe... komt ie ook wel overheen ;) ... *
 
Origineel geplaatst door The Q
Ik d8 dat jij inmiddels beter moest weten :D
* Q is nog steeds zeer content met zijn NL... mist NL3 wel af en toe... komt ie ook wel overheen ;) ... *

Weet je dat ik die NR3 bijna had willen doorverkopen om er een Andromeda voor te kunnen bekostigen... >:|
Maar goed, gisteren weer een "IceMountain" pad gemaakt en na het toewijzen van de Morph functies aan de controllers was ik toch echt weer genezen 8)
De Andromeda zal nog wel komen, maar niet ten kosten van de NordRack.
Hé TheQ, je gaat toch nog wel een monotrackie bouwen met je Korg?!
 
het is gewoon een update op hun produkt volgens mij. alleen omdat ze deze niet in een software matige update kunnen doen maken ze gewoon een nieuw model en het vorige gaat weg. is marketing (jeetje ik gebruik dat woord echt vaak vandaag) technisch gezien ook slim natuurlijk is toch weer reclame
 
ben wel benieuwd naar de prijs van het beestje
 
Origineel geplaatst door King of Snake
idd een beetje raar, om na de NL3 een ge-update NL 2 te gaan maken! De Nord 3 heeft toch ook dezelfde basis sound als de 2 dacht ik zo?

Waarom zou iemand dus de nieuwe Nord Lead 2 kopen in plaats van de Nord Lead 3? Lijkt me marketingtechnisch gezien toch niet echt een handige zet van Clavia. Beter verlagen ze gewoon de prijs van de NL 3 een beetje en gaan ze iets echt nieuws maken.
De NL3 is 2x zo duur als de NL2. Daarbij vind ik persoonlijk de NL2 beter klinken (en nee, de klank is niet helemaal hetzelfde).
 
Origineel geplaatst door Veracocha12
De NL3 is 2x zo duur als de NL2. Daarbij vind ik persoonlijk de NL2 beter klinken (en nee, de klank is niet helemaal hetzelfde).

Wel s aan de knoppen van een 3 gedraait...? :confused:
 
Back
Top