Meest coole platenhoezen ooit...

/thread :mega:

1623231754382.png
 
The sound of 'persco' 2021? Krachtwerk... Leuk gedaan toch.

persco RJ -Krachtwerk.jpg
 
ik vraag me trouwens al enige jaren af wat ik de meest coole platenhoes van Grace Jones vind. Een van deze iig.. :W

cri_000000305639.jpg


Coole hoes inderdaad.. heeft vast als inspiratiebron gediend voor het 2e album van hiphop crew The Skinny Boys.
Ook erg cool:

046-19871.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
Deze is ook een beauty.. zwart wit en mooie typografie

aec.tren75520.2_0.jpg
 
Hier was ik als kind door geobsedeerd: ABBA’s Greatest Hits uit ‘75.
Mijn ouders hadden m op cassette in de auto, en als klein ukkie kon ik uuuuren naar die hoes kijken achterin de auto 8)



5B2D53F9-C695-42FC-92A6-50702AFDC101.jpeg
 
In Sides.jpeg


Orbital - In Sides (1996) // John Greenwood

Prachtig kunstwerk, ingewanden waren nog nooit zo vrolijk :)



Loudboxer.jpg


Speedy J - Loudboxer (2002) // The Designers Republic

Strak design, gaaf concept. De vinyl-versie bestond uit locked grooves: alle losse elementen uit de tracks die je op de CD-versie hoort. Dat idee is vertaald naar de hoes. De naam/titel en het plusje vormen samen een element+naald van een platenspeler, in de groeven van een plaat (de grijze diagonalen)...
 
Mooi minimaal.. net als de video.

richie-hawtin-decks-efx-and-909-nomu72.jpg
 
Loudboxer.jpg


Speedy J - Loudboxer (2002) // The Designers Republic

Strak design, gaaf concept. De vinyl-versie bestond uit locked grooves: alle losse elementen uit de tracks die je op de CD-versie hoort. Dat idee is vertaald naar de hoes. De naam/titel en het plusje vormen samen een element+naald van een platenspeler, in de groeven van een plaat (de grijze diagonalen)...

The Designers Republic, goede designers waren dat, toonaangevend in die tijd!
 
We kunnen nu de hele Blue Note catalog wel gaan posten
Daar moest ik van de week ook al aan denken, al die sfeervolle jazz hoezen uit de fifties bijv.
Dat vind ik samen met de psychedelic hoezen uit de sixties en de mooie getekende hoezen uit de seventies zoals bijv Yes, Camel, Nektar (zie m'n avatar) wel de beste periodes als het om de lp hoezen gaat.
Toen zat je terwijl de lp opstond nog even heerlijk weg te dromen bij de hoes...
 
dune.jpg


joe.jpg


Zomaar twee die er voor mij altijd uitsprongen. Maar ik heb toch het idee dat ik een aantal hele mooie hoezen aan het vergeten ben...
 
Ik heb het gevoel dat de fotograaf voor die Joe Jackson meer dan 1 foto heeft moeten maken en meer dan 1 keer heeft moeten ontwikkelen vooraleer die belichting geslaagd was. :) Maar het uiteindelijke resultaat is wel héél geslaagd.
 
Back
Top