[DIY] Hilltree filter met schakelbare smerigheid

De 2 schakelaars zijn een bassboost en een highpass functie uitgelegt in post #63
Wel even alles lezen he ;)
En zoals je in mijn vorige posts kon lezen is dat de type componenten niet erg kritisch zijn dus erg veel ruimte hebben om daarmee te expirimenteren.
En een bc547b = bc547 ...maar elke npn tor doet het ........
Ledje ......dat is weer even standaard kennis electronica.
Gewoon parallel over de voeding na de schakelaar met een weerstandje.
Uit het bolle hoofdje...eeh..tussen de 2k en 4k
 
Ok, thanks. Mijn expertise ligt op hele andere gebieden, dus standaardkennis electronica heb ik niet, vandaar mijn vragen.
 
Je kan om het jezelf makkelijker te maken ook gewoon een tuimel schakelaar aan/uit maken. Daar hoef je nix voor te doen(alleen aan en uit op de behuizing te schrijven)
 
Ik heb hem gebouwd en hij doet het in een keer. Binnenkort in een kastje en dan post ik foto's. Kan ik een bypass schakelaar maken door in bypass de ingang met de uitgang te verbinden? Kan de schakeling daar tegen?
 
Met blauwe led en extra bypass schakelaar. In mijn optimisme is het kastje zo klein dat er geen batterij meer bijpast, maar ik heb toch een 9V plug achterin. Ik moet alleen nog bedenken hoe ik het kastje af wil werken.
 

Attachments

  • Foto0018.jpg
    Foto0018.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 92
Cool..........
En met een blauwe led klinkt het ding gelijk een heel stuk vetter ;)

Maar..laat je creativiteit de vrije loop met het kastje , kijk maar eens bij mijn diy fat-ass overdrive :)
 
Ik vind het een erg leuk filter kwa klank. Hij is niet vet, zelfs een beetje dunnetjes, maar die smerigheid is erg leuk. De combinatie is erg gaaf, doet me een beetje denken aan mijn MS-20 (in sommige standen).
 
Een prachtig project! :halleluja

Ik zocht al zoiets (eigenlijk een high pass filter) en ik zal me als noob eens gaan verdiepen hierin, lijkt mee een leuk eerste projectje.

Kan iemand even een fotootje laten zien van de printplaat, zowel boven- als onderkant?
 
Tnx, ik vind het geweldig :) Als elektro noob snap ik er de ballen van, maar heb een vriend bereid gevonden me te helpen. We gaan eerst jouw 1 component distortion maken en daarna volgt deze. :koffie:
 
Nog een vraagje: wat zou je als opschrift kunnen gebruiken bij de meerstanden-schakelaar?
 
De schakelbare-smerigheid-schakelaar?

Doe eens creatief!

clean-dirty-filthy-gross

klasse - super - toll - supertoll

groezelig - vuil - smerig - strafbaar

...
 
En hij is af:
 

Attachments

  • IMG_0051.jpg
    IMG_0051.jpg
    130,1 KB · Bekeken: 88
De 2 schakelaars zijn een bassboost en een highpass functie uitgelegt in post #63
Wel even alles lezen he ;)
En zoals je in mijn vorige posts kon lezen is dat de type componenten niet erg kritisch zijn dus erg veel ruimte hebben om daarmee te expirimenteren.
En een bc547b = bc547 ...maar elke npn tor doet het ........
Ledje ......dat is weer even standaard kennis electronica.
Gewoon parallel over de voeding na de schakelaar met een weerstandje.
Uit het bolle hoofdje...eeh..tussen de 2k en 4k
Ik heb geen BC547B

wel een BC107. Kennelijk germanium. Die zou naar mijn menig oversturen en ook wel een lekkere klank geven, maar ik ben niet goed genoeg om het uit te rekenen dat er niks dood gaat door deze transistor.
 
Back
Top