Paul Elstak - Rainbow in the Sky

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
194
Locatie
Arnhem
Voor de oudere jongeren onder ons (daar reken ik mezelf ook toe): dit moet herinneringen oproepen aan de early nineties 😃.

Ik heb deze klassieke track helemaal gereconstrueerd met hardware synthesizers en de MPC One, en afgemixt in Studio One. Is een stamper maar zit toch wel knap in elkaar hoor, dat merkte ik pas toen ik hem ging namaken. Was een hobbyprojectje tussendoor, nu ga ik weer eigen werk (proberen te) maken.

 
Goed gedaan hoor! Nummer zit zeker goed in elkaar. De radio versie is volgens mij gemaakt door de mannen achter de Klubbheads. De versie van Paul Elstak was te hard voor de radio.

Hoe kom je aan de Vocal?
 
Goed gedaan hoor! Nummer zit zeker goed in elkaar. De radio versie is volgens mij gemaakt door de mannen achter de Klubbheads. De versie van Paul Elstak was te hard voor de radio.

Hoe kom je aan de Vocal?
Ja, koen groeneveld en addy van der zwam oa bekend van Digidance etc. Die hebben maximaal de jaren 90 volgestampt en daarmee een significante bijdrage geleverd aan de NL dancemuziek.

Leuk reverse engineering project, daar leer je altijd heel veel van. Ik raad het iedereen aan te doen.
 
Goed gedaan hoor! Nummer zit zeker goed in elkaar. De radio versie is volgens mij gemaakt door de mannen achter de Klubbheads. De versie van Paul Elstak was te hard voor de radio.

Hoe kom je aan de Vocal?
Vocalremover.org, is een gratis website die met AI de vocals kan extracten
 
Ja man, dingen namaken 😂
 

Attachments

  • C6F3EF1E-8B8F-4EEA-81B7-860C38F556AF.jpeg
    C6F3EF1E-8B8F-4EEA-81B7-860C38F556AF.jpeg
    175,5 KB · Bekeken: 120
Ja, koen groeneveld en addy van der zwam oa bekend van Digidance etc. Die hebben maximaal de jaren 90 volgestampt en daarmee een significante bijdrage geleverd aan de NL dancemuziek.

Leuk reverse engineering project, daar leer je altijd heel veel van. Ik raad het iedereen aan te doen.
Thanks, zal ze eens opzoeken! Kan nooit kwaad om van anderen te leren, ook al vind ik niet alle eurodance uit de nineties even goed 😉
 
Grappig! Ik heb jaren met Paul Elstak gewerkt en eigenlijk heb je veel luxere synths gebruikt dan dat ze toen zelf deden. De track bestaat voor echt een heel erg groot deel uit JV-1080 geluiden en losse samples.
 
Grappig! Ik heb jaren met Paul Elstak gewerkt en eigenlijk heb je veel luxere synths gebruikt dan dat ze toen zelf deden. De track bestaat voor echt een heel erg groot deel uit JV-1080 geluiden en losse samples.
Haha, ik heb alleen analoge synths, zou best nog wel een JV-1080 willen toevoegen maar mijn lieftallige echtgenote vindt nu al dat ik te veel en te luxe synths heb 😜
 
Haha, ik heb alleen analoge synths, zou best nog wel een JV-1080 willen toevoegen maar mijn lieftallige echtgenote vindt nu al dat ik te veel en te luxe synths heb 😜
De JV-1080 is tegenwoordig ook volledig via de Roland Cloud te krijgen ;)
 
Alhoewel het iets minder drukvol klinkt dan het origineel, is het toch een geslaagde poging voor een remake. Het blijft na al die jaren toch een memorabele melodische track. Happy Hardcore is ook meer blijven rondzweven in het collectief geheugen dan alle echte no-nonsense stampers uit begin jaren negentig. Kan me nog goed herinneren dat er cassettes de ronde gingen op de basisschool in 1992/1993, met daarop de knallers van bijvoorbeeld Thunderdome. Toen was het een soort moderne harde Techno muziek. Richting eind jaren negentig werd het wel een beetje vreemd allemaal, met dat ultra stoere cultuur gedoe eromheen. Gaandeweg raakte ikzelf meer geïnteresseerd in Progressive House en Trance.

De reactie van @Spinal moest ik wel even hardop om lachen in positieve zin. Stiekem zwerven hier meer mensen op het forum rond die op professioneel niveau bezig zijn (geweest) met muziek.
 
Richting eind jaren negentig werd het wel een beetje vreemd allemaal, met dat ultra stoere cultuur gedoe eromheen. Gaandeweg raakte ikzelf meer geïnteresseerd in Progressive House en Trance.
Voor mij was het na 93 een beetje over, toen was de scheiding mellow/gabber ingezet en werd het hokjes muziek + te commersjeel. En dat maakt altijd alles kapot. Ik ging toen maar norwegian extreme black metal luisteren, maar dat was rond 1998 ook weer hopeloos commersjeel (emperor etc) en hip geworden :D Je had rond 96-2000 nog een leuke opleving van electro, de den haag bunker en hotmix scene zeg maar, ook dat is een hipster eco appoved kontelikkers gebeuren geworden en een berg copieen van elkaar. Daarna is het allemaal erg minder imo. De subgenres (punk / metal / house /acid /dnb /jungle etc) bestaan niet meer of zijn een holle copy ervan. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Internet heeft alles een beetje zielloos en egaal gemaakt.
 
Back
Top