Mensen begrijpen niet wat het kost om een product te ontwikkelen en op de markt te zetten. En wat zullen ze verkocht hebben? 10-20.000 stuks? Reken maar eens uit wat het jou aan tijd en materialen kost om iets debiel simpels als een schutting in je tuin te zetten.
Het leuke aan een OP-1 is de UI en de verzameling features. Zo leuk om op reis (ja, luxe) even dat lichtgewicht ding uit je tas te trekken en met de ingebouwde ontvanger en mic samen met de tape recorder en synths en drums effe iets in elkaar te flansen zonder extra keyboard, scherm, kabels, adapters. Aan en gaan.
Als je dat niet snapt dan kun je die schutting ook maar beter laten zitten.
Ik weet niet of mensen dat niet snappen, of het gewoon niet 'waard vinden'. (dat laatste is mijn standpunt in ieder geval)
TE staat voor mij synoniem aan dure producten die hoog in de markt worden weggezet voor een beperkte doelgroep zonder een bijbehorende toegevoegde waarde die daar bij past.
Echt luxe inderdaad. Want je gaat er geen Euro meer door verdienen, m.u.v. een aantal influencers die hun (gekregen) TE producten kunnen inzetten om meer volgers te vermaken.
Een beetje zoals een dure merkjas die niet per sé 'beter' is, maar alleen een merkje heeft om een prijs te verantwoorden.
Dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar het is een keuze van TE om die niche te bedienen ipv de massa met een bepaalde prijsstelling.
Als ze het product goedkoper zouden maken, konden ze de ontwikkelkosten over een grotere afzet verdelen en zou de kostprijs ook wat lager zijn per product.
Eén van mijn vrienden is met z'n vrouw 3 jaar geleden met een soortgelijke strategie een sieradenmerk begonnen en lacht zich drie keer in de rondte.
Via bekende wereldburgers zorgen ze dat hun producten gepushed worden op socials en ze kunnen voor het zelfde stukje goud twee tot drie keer zoveel vragen.
Hij hoeft het nu iig niet meer voor het geld te doen, maar voor z'n passie voor met maken van mooie dingen en reist ondertussen de halve wereld over.
Geen onmin hoor, als het je lukt om mensen te vangen in het idee dat ze iets bijzonders kopen, dan ben je spekkoper.