Sinterklaas kapoentje, leg wat gevaarlijk ijzerwaar in mijn schoentje
haha!!
Verlaten werelden die worden bestuurt door roestige metalen structuren
yeah! ha!
Graaf Hé, wat je allemaal met geluid kan doen;-)
zekers....
Tijd dat
@vink 'ns een keer 'ontdekt' gaat worden in de filmwereld.
Ik loop achter op jouw tracks geloof ik. ik krijg het momenteel niet voor elkaar om de volle 22 minuten hiervan te luisteren, ik durf het niet zo goed. Ben bang voor een alien abduction als ik hier te lang naar luister.
het is inderdaad een epiloog voor alien abduction incluis probe.....
22 minuten is inderdaad lang, ik kan het zelf met gemak volhouden, hè hè... maar wellicht is ie te lang... ik laat m zo... ik heb genoeg aan de knoppen gerommeld, en kabels veranderd, er zit een mate van opbouw/tensie in, de 'stiltes', waren niet kontroleerbaar (of zo heb ik je ze gemaakt), dus een deel is improvisatie, een groot deel generatief. maar genoeg invloed kunnen hebben.
alien abduction! ha!
Ik vind deze wel erg normaal voor jouw doen. Maar klinkt goed!
klopt! alles is ad hoc, ik vond m erg goed klinken, zelf, ook... en vond ekstra treatment zonde, het was ook het uitproberen van hoe ver je Elements 2 kon krijgen, er is al Spectral Blur + Corpus, die voegen heel wat toe. ondersteund door Zebra2.... een klankrijkdom uit 2 synths, en 3 send effekten...
Heb je dit gesampled van een radio die in tsjernobyl staat?
, hoe krijg je het voor elkaar.
Tsjernobyl! haha, zeker! hoe kreeg ik dit voor elkaar, ja de screenshot staat er bij, eigenlik met de standaard modules van Voltage Modular, en dan toch dit....
overigens is de versie vervangen, door een 'limited' versie, de IKM Stealth Limiter was de oplossing om de pieken van +45dB, zonder dat de transients er aan zijn gegaan, ook beter voor je oren en zeker je luidsprekers... het blijft ook in deze limiter versie overeind staan, nou ja, overeind staan.... makkelikke oplossing, ik dacht dat gaat werk kosten, die pieken zijn immens, en transients worden dan een probleem, want de pieken dragen bij aan wat je dan hoort.
goed, simpel opgelost.
Dit doet me een beetje denken aan de Nightmare on Elm Street films van vroeger, speelde zich vaak af in van die enge fabrieken. Blijft een mooie synth "Abyss".
Abyss blijft een wonderbaarlik mooie synth, en absoluut niet beperkt, zeker nu met FM erbij, en zonder ook, heel erg goed in elkaar gezet. mooi afgestemde synth.
Deze is bijzonder goed, onheilspellend. als ik mijn ogen sluit lijkt het een soort afdaling naar het midden van de aardbol. Je brengt heel wat fantasieen naar boven in jouw tracks. Volgens mij ben ik nu ook weer bij met het luisteren.
dank! ik had hier wat mijn twijfels bij, maar ik heb erg op details zitten letten, zodat het a-ritmische met ritmische, en de vreemde pitch shift soms, elkaar blijven versterken.
al een idee voor Part 2, meer een arrangement/kollage. hoe ik dat ga doen weet ik nog niet. en kan dan nog alle kanten uitgaan.
hoe vaker ik 'm luister, merk ik dat alles mooi met elkaar verweven is, de Unfltered Silo, en wat ik met Plasmonic (MPE) heb ingespeeld, de basis, de source, was al krachtig, maar Silo kan steeds dieper en met veel meer detail instellen.
Crusher-X loopt in die zin wat achter, daar kun je intens veel mee, maar SIlo werkt ook zo perfekt. och dat komt nog.
het laat zien dat Silo erg goed ontworpen is. je kunt uit 1 source totaal verschillende geluiden uithalen, en 2 silo's werken op de BPM, terwijl Plasmonic zonder metronoom is ingespeeld, dat geeft wat friktie, of tensie, maar het werkt.
acht wat werkt, werkt, de juiste tool, bij de juiste richting.
het is nu dat ik me even ga toeleggen om Crusher-X wat meer te begrijpen, zeker de nieuwste versie, dat ik Crusher-X er bij haal.
het is fijn om zoveel tools te hebben. en zo ontdek je wat alles kan, want alles zit toch in een bepaald 'denken', ook Plasmonic. hoe beter ik de ene soft-synth of effekt begrijp, in mijn vingers krijg, hoe dieper ik de andere ga gebruiken. (is niet bij iedereen zo, het is wat je ligt natuurlik).
dank! voor je kompliment!
er zal meer met Plasmonic vanzelfsprekend aankomen, wellicht samen met Thermo... och ik wil eens projekt waarin ik alle maffe synths in gooi, veel sends... en dat eens erg goed uitwerken....
was al het doel...
maar in de tussentijd, zijn deze
Sound Brut exploraties, ze bevallen me wel, en heb de neiging om met zo weinig middelen veel te willen bereiken, geen ladingen FX chains, of 30 tracks.
al is dat ook eens een goed idee... om dat wel zo eens aan te pakken.
maar op die weg, kom ik steeds in projekten, die gewoon ook heel goed op zichzelf kunnen staan, naar mijn gevoel.
je bent weer bij, afdaling naar het midden van de aardbol...... dante....... ik vind wel dat er altijd mooie beschrijvingen zijn, of beter; indrukken; beschrijvingen zijn zo beschrijvend en losstaand van wat er werkelik gebeurt, sta altijd versteld. dank aan allen, die mee luisteren!!
Fish In Trouble vind ik iets melancholieks hebben. Boeiend!
ja dat heeft ie zeker, en ow fijn dat je m ook boeiend en melancholieks hebben. absoluut niet vreemd dat dat er in zit....
dank!!