De Facto - Petrichor [Melodic House]

Het is idd maar een mening. Maar ook het “uitgeven” is geen benchmark. Ik krijg zelfs voor mijn demo’s die ik hier en op SC post minimaal 5x per week vragen van labels of ze het mogen uitgeven. Gewoon live demo’s……. Een label zegt tegenwoordig niks meer. Letterlijk IEDEREEN kan een digitaal label starten. Ik kan nu een scheet opnemen, deze over 10 minuten op spotify zetten en er morgen 1mio plays op hebben. Wanneer ik een jochie in India op 5fer 20,00€ PayPal. Het zegt hélémaal niks.

Dus zoals hierboven aangegeven het is slechts mijn mening. Geen wáárheid. Maar ik geef altijd directe feedback, ook wanneer het goed is.
Meeveren uit angst voor tere zieltjes heeft niemand iets aan. Zo lang het maar respectvol gebeurt.
Maar goed dat je in een creative flow zit en dat je een team hebt die waarde ziet in jouw werk.
 
Niet mijn ding maar prima track in zijn genre naar mijn mening. Ik denk dat het in de catagorie achtergrondmuziek valt. Hier is een levendige markt voor, vooral op Spotify waar veel playlisten zijn met dit soort muziek. Misschien heb ik het mis en gaat dit met een pilletje op ook prima op de dansvloer alleen zal je mij daar niet vinden haha. Ondanks dat het wat eentonig en vlak overkomt is zitten er veel lagen in en is er genoeg afwisseling. De structuur klopt en die ene akkordenwisseling met roffel is net genoeg om het toch nog een beetje interessant te maken. Leuk gedaan!
 
Voor mij klinkt dit als een prettige jam met m'n band waarin mooie ideeën ontstaan door toevallige samenloop van loopjes (pun intended).
Een heeeeeeeeel lange A sectie waar je uitermate van geniet als je er middenin zit.
Ik hoor best veel potentie, maar er hoort (als in, ik hoor) in mijn hoofd een heerlijk B sectie waar hij naar de E knalt in de bas als grondtoon en dan via C# weer naar de lage G#.
Bijzondere toonsoort trouwens, spelen wij zelf nooit in.
 
Ik hoor best veel potentie, maar er hoort (als in, ik hoor) in mijn hoofd een heerlijk B sectie waar hij naar de E knalt in de bas als grondtoon en dan via C# weer naar de lage G#.

Ik had de baspartij vrij snel gerenderd naar een loop en toen heb ik het zo gelaten. Maar ik snap je punt helemaal. De eerste 32 maten mag je trouwens ook wegdenken. Die zijn voor de DJ. Dan is hij alweer wat korter 😉

Bijzondere toonsoort trouwens, spelen wij zelf nooit in.
Dat kwam door de tweede kick, die was gestemd op C#. Sowieso vind ik het wel leuk om andere toonsoorten te proberen. Anders speel ik altijd alles in D 😀
 
Zou het ook zeker niet "uitgeven"
Als het uitkomt wordt het een B-kantje van een EP. Maar ik twijfel ook. Ik luisterde gisteren weer wat typische melodic techno en dat moet De Facto toch vooral zijn. Ik ben hiermee wat afgedwaald en wil dit genre zeker verkennen, maar het kan allemaal nog een stuk beter. Hoewel dat herhalend trouwens wel meevalt. Ik heb naar veel tracks in dit genre geluisterd en daar gebeurt vaak écht weinig. Het is vooral veel groove en sfeer.
 
Het is goed om te experimenteren en meer te spelen.
Maar denk dat je er meer tijd in moet stoppen meer van dit soort tracks moet maken en dan te groeien.
Dan komt er uiteindelijk wat moois uit.
 
Maar denk dat je er meer tijd in moet stoppen meer van dit soort tracks moet maken en dan te groeien.
Daar heb ik dus helemaal geen tijd voor! 😆 Dit was in 2 dagen tijd en lange halen, snel thuis. Ook daarom gaat hierna de focus weer vol op melodic techno. Maar experimenteren is wel erg leuk en verfrissend. En ik vind deze best mooi en gevoelig hoor 😉
 
Sjonge...

Kritiek kan zéker leerzaam zijn maar de hoeveelheid op deze track verbaast me toch een beetje. Terwijl het een luchtig nummertje is. Komt dat omdat jullie het genre eenheidsworst vinden? En kan je dan nog wel objectief naar de productie luisteren? Ik hou zelf van de vagere electronica, maar kan deze plaat wel plaatsen in zn genre en dan vind ik m nu, kaal, al beter dan veel andere dingen die ik daarin hoor.

Ik vraag me af in welk perspectief mensen deze track zien. Is het vernieuwend? Nee. Origineel? Nee. Maar wél lekker. Het lijkt erop dat velen een schuimende, dampende clubknaller of een experimenteel meesterwerk verwachten, maar niet elke plaat hoeft een soort explosie te zijn, toch? Deze kabbelt en dat doet ie toch goed? Met de percussie is in mijn oren ook niks mis.

Naar mijn mening verdient deze track toch wat meer credit, ik vind het zonde om 'm af te doen als achtergrondmuziek. Afmaken dus @bombario , my 2 lousy cents
 
de hoeveelheid op deze track verbaast me toch een beetje. (...) Komt dat omdat jullie het genre eenheidsworst vinden?


Ik denk dat het hiermee begon:

De mix is nog niet helemaal af, maar hij klinkt voor mijn gevoel al heel aardig. Ben benieuwd of jullie dat ook vinden 😁

Ik plaats feedback in twee categorieën: technische feedback en artistieke feedback. En ja, die twee lopen bij elektronische muziek in elkaar over, maar grofweg zijn dat de twee "soorten", wat mij betreft.

@bombario vroeg met 1 vraag naar beide soorten feedback. Strikt genomen niet, want hij heeft het puur over de mix, en of wij die mix al aardig vinden klinken (technisch).

Maar goed, als je wat minder strikt leest, kan je het ook opvatten als de vraag of de track op zich al aardig klinkt (artistiek).

En dan gaat het door elkaar lopen, in de reacties.

Kan ook verklaren waarom @bombario wat defensief reageerde in post #3 - aangezien post #2 niet over de mix ging. Dat viel mij namelijk op. Iemand roept "ik vind 'm saai" en de reactie is "nou, andere mensen niet". Tja, da's een beetje een dooddoener en zo ken ik @bombario ook niet.

Uitgebreide analyse, haha.. sorry daarvoor.. maar dit escaleerde net iets te snel, wat mij betreft omdat er langs elkaar heen werd gepraat.

Positief onderaan de eindstreep: blijkbaar vindt een aantal dat bombario veel betere muziek maakt, normaal gesproken. En da's natuurlijk een big-ass compliment. :)
 
Ik vraag me af in welk perspectief mensen deze track zien. Is het vernieuwend? Nee. Origineel? Nee. Maar wél lekker.
Nou ik luister hoe iets voelt. Dat is verder niet hangt niet van het genre af.
Ik kan onwijs commerciele pop muziek heel erg waarderen als het goed in elkaar steekt.
Maar goed als andere dit wel lekker vinden is dat toch goed?

De percussie loopjes vloeken tegenover de rest van de track.
Denk dat kwa tuning sommige percussie elementen dissonant zijn,
Die zou ik eruit halen en zelf iets proggen wat er beter in ligt.
Vind als de akkoorden erin komen is het wel fijn dus wellicht verder mee gaan.
 
Ik denk dat dit een track is die wel bij mensen kan aanslaan heb ik 't idee maar het thema gaat wat mij betreft te lang door en wordt dan iets teveel uitgemolken.
Minuutje of vijf had prima geweest volgens mij want tot die tijd gleed ie makkelijk m'n oren in terwijl dit genre niet echt m'n ding is.
Qua produktie vind ik 'm al behoorlijk goed en de percussie vind ik wel leuk moet ik zeggen.
 
Qua produktie vind ik 'm al behoorlijk goed en de percussie vind ik wel leuk moet ik zeggen.
Die cowbell is niet getuned, maar ik vind hem zo goed klinken. De rest volgens mij wel. En van de percussie loopjes word ik helemaal blij, dat was nou juist de lol 😁

Dank beiden voor de feedback. Ik neem het mee, maar wel naar een volgende track. Want ik kan veel beter, lees ik net 😊
 
Tjonge wat een track allemaal niet kan losmaken bij mensen. :dubbel:

Gooi ik mijn persoonlijke mening er ook effe in: Ik vind het geen De Facto track. Ook voor mijn smaak klinkt het een beetje plat. Net een 909 zonder accent. Het kabbelt, swingt niet. Terwijl de track zich er wel voor leent. In de track zelf gebeuren ook geen spannende dingen maar wellicht was dat ook de bedoeling.

Snap wel dat je andere dingen probeert en dat kan ik alleen maar toejuichen. Veel rommelen, ook met andere stijlen en sounds. Maakt je diverser, rijker. Worden je De Facto tracks ook beter van.

En anders start je gewoon een nieuw project op en gooi je daar je anders klinkende tracks in.

Overigens: Serein stond op nummer 15 in mijn meest gespeelde tracks van het jaar. (en mijn zoon vind em ook erg goed) :okdan:
 
Ik vind het geen De Facto track.
Eens. Ik vind alles leuk en vlieg alle kanten op. Dat is niet altijd even handig 😀 Mede door de reacties heb ik weer helemaal helder wat De Facto moet zijn, en dat is puur winst.

In de track zelf gebeuren ook geen spannende dingen maar wellicht was dat ook de bedoeling.
Mijn makke is dat ik vaak te veel ideeën in een track wil stoppen. Daarom is dit een poging om het lekker kaal te houden.

Worden je De Facto tracks ook beter van.
Ook dat. En niet elke track hoeft perfect te zijn. Door nummers af te maken krijg ik ook meer handigheid in arrangeren.

En anders start je gewoon een nieuw project op en gooi je daar je anders klinkende tracks in.
Dat heb ik inmiddels ook bedacht. Nadeel alleen is dat je dan weer opnieuw moet beginnen met je naam vestigen, social media etc. Daar heb ik helemaal geen tijd voor. Nou ja, dan besteed ik dat gewoon uit aan 'mijn Filipijntje' 😉 Grapje mensen, grapje.
Overigens: Serein stond op nummer 15 in mijn meest gespeelde tracks van het jaar. (en mijn zoon vind em ook erg goed) :okdan:
Top en heel leuk om te lezen. De eerste versie daarvan heb ik toen hier ook gedeeld.

Ik kreeg gisteren ook een mailtje van een oud-klant, die man is 60 en verkoopt thee op de markt. Hij vindt mijn muziek helemaal leuk en luistert het regelmatig. Hij stuurde zelfs een lijstje van zijn favoriete nummers. Dat vind ik echt bijzonder.

Dank voor je reactie!
 
Ik ben de laatste tijd meer bezig met videobewerking en daar is dit inderdaad ideaal voor.

Grappig, ik moest bij het luisteren denken aan de achtergrondmuziek bij een programma als How It's Made oid. Het mag dan anders zijn dan wat je misschien wil als De Facto, maar mogelijk is dit wel een richting om 'ns te onderzoeken. Daar zou best 'ns vraag naar kunnen zijn, muziek voor videoproducties e.d., dat kan als bijverdienste wellicht interessant zijn.
 
Back
Top