Een nieuwe clone van Behringer: Edge.

Behringer-Edge.001-678x381.jpeg


Behringer Edge, analog percussive Synthesizer, “the drummer from the cloned mother”​

"Edge neemt Behringer het analoge percussieve Synthesizer-concept van de Moog DFAM over, voegt MIDI+ USB toe en verpakt het in een roze Crave-achtige behuizing.
Met de Crave heeft Behringer voor weinig geld een onofficiële kloon van de Moog Mother-32 gemaakt.
Onofficieel omdat het nooit door Behringer is gecommuniceerd en vanwege de 3340-chip.
En volgens het laatste nieuws van vandaag werd het Behringer-team opnieuw geïnspireerd door de Moog-ingenieurs in Asheville."

"Edge is een semi-modulaire analoge percussie Synthesizer die is gebaseerd op het concept van de Moog DFAM (Drum From Another Mother) uit 2018. Hij heeft twee analoge VCO's met puls- en driehoeksgolven, oscillatorsynchronisatie en FM-opties.
Er is roze en witte ruis, een deca-envelop, een filter met high- en low-pass-modi en een eigen Decay- en Envelope-hoeveelheid.
Beide oscillatoren worden getriggerd door een dubbele 8-staps sequencer, een voor de toonhoogte en een andere voor de snelheid.
Je kunt elke sequencer met 8 knoppen programmeren en selecteren of de oscillator op toonhoogte reageert of niet.
Aan de bovenkant heb je een 15×10 matrix waar je je geluiden kunt patchen of integreren in elke Eurorack synth-opstelling."

Behringer Edge zal beschikbaar zijn voor $ 219 USD (catalogusprijs).
Geen informatie over de beschikbaarheid en pre-order optie.

 
Een reden waarom potentiële kopers van de Moog toch gaan kiezen voor de Behringer. De vraag rijst dan ook waarom Moog de DFAM met het stevige prijskaartje dit niet gewoon goed heeft gedaan. Als Behringer in dit opzicht een beter product verkoopt, dan kan Moog er niet over klagen, imo.
Precies, misschien zouden we daar 'ns een topic over moeten openen en 'ns lekker lopen zeiken over de hoge prijzen die Moog hanteert.
Nee; we blijven lekker zeuren over diegene die synths betaalbaar maakt voor (vrijwel) iedereen.:?
 
En mijn eeuwige Behringer gripe: een nieuwe synth aankondigen voordat de oude aangekondigden in de winkel liggen. Waar zijn ze daar mee bezig? Met Facebook trollen of met daadwerkelijk synths produceren? Ene hoe zit het met het internationale chip tekort en het spul dat ze hebben aangekondigd?
 
Waarom is dit triest?
Omdat Behringer weer schaamteloos een recent populair model van een ander namaakt. Zoals Meneer Jansen al zegt, Behringer kan zelf prima synths ontwerpen, dus waarom zo je dit doen? Clones van vintage bakjes heb ik wat minder moeite mee, maar dit gaat mij te ver.

De kleur is ook triest, overigens.
 
Het is allemaal academisch want de beste gear is die je daadwerkelijk kunt kopen. Ik vind het vooral irritant dat ze nieuwe shit maken in plaats van werken aan leveringsproblemen (jaja, daar heeft niet alleen Uli last van) Het heeft wel het voordeel dat hebberigheid bij mij een houdbaarheidsdatum heeft. De RD-9 is al afbesteld, de TD-3 MO staat hetzelfde lot te wachten.
 
Waarom zouden ze?
Mensen die "Moog Money" te besteden hebben kopen geen Behringer en mensen die géén "Moog money" hebben kopen Behringer.
En er is zeker ook een categorie mensen die wijselijk besluit om een Model D te kopen aan 1/30ste van de prijs van een originele Mini.
Moog-elitaristen kunnen huilen wat ze willen. De Model D klinkt identiek. Daar zijn intussen genoeg YT-filmpjes over. Om dan 30x zoveel uit te geven voor de looks...tja moet je dan maar doen. Looks zullen mij worst wezen.
 
Een reden waarom potentiële kopers van de Moog toch gaan kiezen voor de Behringer. De vraag rijst dan ook waarom Moog de DFAM met het stevige prijskaartje dit niet gewoon goed heeft gedaan. Als Behringer in dit opzicht een beter product verkoopt, dan kan Moog er niet over klagen, imo.

Kan het mis hebben maar deze edge heeft op zich alleen midi sync? Op zich natuurlijk al beter dan de dfam maar niet zodanig dat het een superbeter product maakt.

Heb zelf een dfam en elke keer als je er mee speelt zou je willen dat je er meer hebt, voor het Moog prijskaartje niet echt een optie maar kan me zeker wel voorstellen dat het wel gaat verkopen.
 
superbeter

Misschien niet echt superbeter, maar als de Behringer ook maar net iets meer kan en het is ook nog een stuk goedkoper, de Moog is dan toch minder interessant. Ik bedoel, de Moog kost in vergelijking best wat euro's of dollars meer, bij Moog mogen (hehe :D) ze zich best even achter de oren krabben waarom hun product tenminste niet evenveel kan als de Behringer, gegeven dat prijsverschil.
 
Omdat Behringer weer schaamteloos een recent populair model van een ander namaakt. Zoals Meneer Jansen al zegt, Behringer kan zelf prima synths ontwerpen, dus waarom zo je dit doen? Clones van vintage bakjes heb ik wat minder moeite mee, maar dit gaat mij te ver.

De kleur is ook triest, overigens.
De kleur is niet de mooiste, maar Moog kan de synths ook bereikbaar maken voor een groter publiek en niet zo als ze nu doen over pricen. Hierdoor zullen er bedrijven zijn die deze opnieuw maken en en wel beschikbaar voor een bredere doelgroep. Die kleur is nah🤣
 
BINGO! Zo, pas twee pagina's maar ik heb mijn Behringer bingokaart nu alweer vol. Ik weet dat we dankzij sociale media in een tijd leven dat iedereen denkt dat zijn mening ertoe doet en die dan ook luidruchtig verkondigt, maar moeten we deze inmiddels platgetreden paden met steeds weer dezelfde uitgekauwde argumenten echt iedere keer weer opnieuw bewandelen als Behringer met iets nieuws komt?
 
Ik denk dat Moog en Behringer dit gewoon afgesproken hebben. Voor elke Edge een tientje naar Moog. Scheelt Uli ontwerp en marketing kosten en in Moogland lopen vet binnen. Inderdaad vrijwel geen overlap in doelgroepen dus win-win.
 
Hij heeft midi en een pitch quantizer, en midi transport, dat is het enige wat de DFAM mist. Maar hij klinkt niet zo clunky. We zullen zien.
 
Back
Top