Nieuwe Sequential Polysynth - Take 5

Sequential Take 5.jpg





€ 1.299

5 stemmige analoge synth
Digitale effecten
Presets
2 VCO’s
Sequencer
Arp
Prophet 5 filter



bron:



SPECS

OSCILLATORS
  • Two analog VCOs per voice
  • Continuously variable wave shape (sine, sawtooth, variable-width pulse) per oscillator
  • Hard sync: oscillator 1 syncs to oscillator 2
  • Square wave sub-octave generator (oscillator 1) per voice
  • Keyboard tracking on/off for each oscillator
  • Front-panel FM (frequency modulation)

MIXER
  • Oscillator 1 amount
  • Oscillator 1 sub-octave amount
  • Oscillator 2 amount
  • White noise amount

LOW-PASS FILTER
  • Four-pole, resonant, analog low-pass filter per voice, based on Prophet 5 Rev 4 design
  • Filter can be driven into self-oscillation with the Resonance control
  • Bi-polar filter envelope amount

ENVELOPES
  • Two 5-stage envelope generators (ADSR + delay) with variable routing (filter, amplifier, gate)
  • Velocity modulation of each envelope amount
  • Envelopes freely assignable to multiple modulation destinations

LOW FREQUENCY OSCILLATOR
  • Five wave shapes: triangle, sawtooth, reverse sawtooth, square, and random (sample and hold)
  • Clock sync (internal or external MIDI clock)
  • Freely assignable to multiple modulation destinations

DIGITAL EFFECTS

  • One dedicated reverb with damping, pre-delay, decay and tone
  • One multi-effect with stereo delay, BBD delay, tape delay, chorus, flanger, phaser, ring mod, vintage rotating speaker, distortion, high-pass filter
  • Dedicated Overdrive effect

VINTAGE KNOB

  • Recreates the characteristics of vintage synthesizers by introducing micro-fluctuations in oscillators, filter, and envelopes per voice
AFTERTOUCH
  • Source: channel (mono) aftertouch with bi-polar amount
  • Aftertouch freely assignable to multiple modulation destinations

CLOCK
  • Master clock with tap tempo
  • BPM control and display
  • MIDI clock sync
ARPEGGIATOR
  • Up, down, up+down, random, assign modes
  • Syncs to MIDI clock
  • Re-latching arpeggiation

SEQUENCER
  • Polyphonic step sequencer with up to 64 steps with ties and rests

PERFORMANCE CONTROLS
Full-sized, semi-weighted, 3.5-octave premium Fatar keyboard with velocity and aftertouch
  • Spring-loaded pitch wheel with selectable range per program with independently adjustable upper and lower pitch wheel range transpose controls
  • Low-split mode creates two independent performance zones with different octave ranges
  • Hold switch latches held notes on
  • Polyphonic glide (portamento)
  • Unison (monophonic) mode with configurable voice count, from one to all five voices, and key modes
  • Factory switch: when off, the front panel is live; what you see is what you hear
PATCH MEMORY
  • 128 user and 128 factory
IN/OUT
  • 1 MIDI In, 1 MIDI Out, and 1 MIDI Thru port
  • USB port for bidirectional MIDI communication
  • 1 Sustain/footswitch input
  • 1 Expression pedal input
  • Main stereo output (2 x 1/4″ phone jack)
  • Headphone out (stereo 1/4″ phone jack)
POWER
  • IEC AC power inlet for internal power supply
  • Operates worldwide on voltages between 100 and 240 volts at 50 to 60 Hz; 14 watts maximum power consumption
PHYSICAL SPECS
  • Premium, 3.5-octave, semi-weighted Fatar keyboard
  • 25″ L x 12.75″ W x 4.4″ H (63.5 cm x 32.4 cm x 11.2 cm)
  • Weight: 17 lbs (7.7 kg)

Sequential Take 5 - Achter.jpg
 
Last edited by a moderator:
Die demo's klinken wel lekker, basissound is prima in orde. Beter dan de P08 toch? Vrijwel 100% per functie dus makkelijk sounds bouwen. Maar het is wel een behoorlijk basic bak qua sounds. Ik zou meer aan een Peak of Moog One hebben, die zijn qua sound en mogelijkheden echt een aanvulling ten opzichte van wat ik al heb staan.
 
Echt een synth voor amerikanen zo te horen, dat filter klinkt wel beperkt. Misschien ook even aan forumlid SCD geven om te kijken of er toch nog wat fatsoenlijks uit te halen valt?
 
Echt een synth voor amerikanen zo te horen, dat filter klinkt wel beperkt. Misschien ook even aan forumlid SCD geven om te kijken of er toch nog wat fatsoenlijks uit te halen valt?
Vind je? Ik vind het filter juist goed. De OSC's wat minder, maar beter dan de P08
 
Ben ik dan de enige die 5 stemmen echt te weinig (en ook een onlogisch getal) vindt voor een polysynth??
Dat was ook mijn idee
Ik vind de Peak met 8 al 'te' beperkend.
Overigens vooral als ik unison aanzet, want dan heb je er zomaar 4 of nog minder.
8 is voor mij meestal wel genoeg. M.u.v. die momenten dat je langdurende pad akkoorden speelt met Maar goed. Dan had ik een Summit moeten kopen ;)


Het hangt natuurlijk wel van het geluid wat je gebruikt af hoe je wilt spelen. Meer noten is bij sommige sounds echt niet prettig (vind ik) maar deze is daardoor wel (te) beperkend om interessant voor mij te zijn.
 
Niks voor mij, heb uit nieuwsgierigheid op YT wat demo's aangehoord maar deed me niks (meer van hetzelfde). Heb al genoeg.
Sorry, zijn we een groepsaankoop aan het regelen hier? Als iedereen zonder meer liet weten 'nee dank je, ik heb al genoeg' bij elk nieuw instrument alsof we elkaars winkellijstje aan het beheren zijn...

Hij is prijziger dan ik dacht, ik had zoals anderen ook verwacht dat het dichter bij de Minilogue XD zou zitten. Ik heb hem natuurlijk nog niet vast gehad, maar qua klank lijkt het me niet zo'n meerwaarde op een Minilogue, en wat magere competitie voor Hydra/Peak/Prologue, zeker als eerste/enige synth.

Dat die Vintage knop er op zit is natuurlijk wel leuk, ik vond de Slop op de P06 heel fijn en deze lijkt nog een stukje verder te gaan.
 
qua klank lijkt het me niet zo'n meerwaarde op een Minilogue, en wat magere competitie voor Hydra/Peak/Prologue, zeker als eerste/enige synth.
Nou, je noemt hier wel een hoop zouteloze bakken bij elkaar hoor :D Mag toch hopen dat 'ie dat wel overtreft of op zijn minst evenaart.
 
Het zal vast een heel aardige synth zijn, maar het verschil met de eerdere Dave Smith synths is wel minimaal. Hoeveel variaties op het 2 oscillator/filter/amp design wil hij gaan uitbrengen....
 
Het zal vast een heel aardige synth zijn, maar het verschil met de eerdere Dave Smith synths is wel minimaal.

Dat zal wel, hij is dan ook voor een andere doelgroep bedoeld als die normaal een sequential kopen, maar die niet zoveel uit willen / kunnen geven en toch 'de sound' willen hebben.
 
Een goedkope Prophet 6 lijkt het... ben benieuwd of hier de vintage mode ook op zit...
Geen HPF - maar wel SUB OSC en het lijken de digitale envs van de prophet 08 rev2 - best interessant ding! Hopelijk klinkt het zo goed als de specs doen vermoeden.

Sommige van de demo's zijn best ok. Dus toch een betaalbare P6 voor de masses als je het mij vraagt. Het laag is niet zo punchy/aanwezig als bij een P5/10, maar voor dit geld heel veel synthesizer! Rev4 Filter + nog een HPF via de digitale effect sectie <3 - Wordt denk ik een enorme bestseller voor Dave en Focusrite!
 
Als je goed leest heb ik het over mijzelf en net als iedereen hier geef ik mijn persoonlijke oordeel. Als je hem wilt kopen dan je vooral niet laten hinderen :P
'zonder meer'

Ik pleit voor iets meer mening over de synth, iets minder rand-informatie zoals 'mijn studio staat vol'. Dat kan je dan in elk topic wel posten, maar voegt weinig toe...
 
Nou, je noemt hier wel een hoop zouteloze bakken bij elkaar hoor :D Mag toch hopen dat 'ie dat wel overtreft of op zijn minst evenaart.
De Minilogue is wel aardig voor de prijs, toch? De prologue is inderdaad wat karakterloos, maar de Peak en Hydrasynth hebben allebei hun eigen interessant karakter als je het mij vraagt!
 
Ik pleit voor iets meer mening over de synth, iets minder rand-informatie zoals 'mijn studio staat vol'. Dat kan je dan in elk topic wel posten, maar voegt weinig toe...
Ik bepaal graag zelf wel wat ik op welke wijze post.
Behalve dat ik al veel keys heb vind ik het een meer van hetzelfde apparaat, erg duur en een niet zo speciaal geluid. Heb daarnaast liever modules
 
Back
Top