Nieuwe Sequential Polysynth - Take 5

Sequential Take 5.jpg





€ 1.299

5 stemmige analoge synth
Digitale effecten
Presets
2 VCO’s
Sequencer
Arp
Prophet 5 filter



bron:



SPECS

OSCILLATORS
  • Two analog VCOs per voice
  • Continuously variable wave shape (sine, sawtooth, variable-width pulse) per oscillator
  • Hard sync: oscillator 1 syncs to oscillator 2
  • Square wave sub-octave generator (oscillator 1) per voice
  • Keyboard tracking on/off for each oscillator
  • Front-panel FM (frequency modulation)

MIXER
  • Oscillator 1 amount
  • Oscillator 1 sub-octave amount
  • Oscillator 2 amount
  • White noise amount

LOW-PASS FILTER
  • Four-pole, resonant, analog low-pass filter per voice, based on Prophet 5 Rev 4 design
  • Filter can be driven into self-oscillation with the Resonance control
  • Bi-polar filter envelope amount

ENVELOPES
  • Two 5-stage envelope generators (ADSR + delay) with variable routing (filter, amplifier, gate)
  • Velocity modulation of each envelope amount
  • Envelopes freely assignable to multiple modulation destinations

LOW FREQUENCY OSCILLATOR
  • Five wave shapes: triangle, sawtooth, reverse sawtooth, square, and random (sample and hold)
  • Clock sync (internal or external MIDI clock)
  • Freely assignable to multiple modulation destinations

DIGITAL EFFECTS

  • One dedicated reverb with damping, pre-delay, decay and tone
  • One multi-effect with stereo delay, BBD delay, tape delay, chorus, flanger, phaser, ring mod, vintage rotating speaker, distortion, high-pass filter
  • Dedicated Overdrive effect

VINTAGE KNOB

  • Recreates the characteristics of vintage synthesizers by introducing micro-fluctuations in oscillators, filter, and envelopes per voice
AFTERTOUCH
  • Source: channel (mono) aftertouch with bi-polar amount
  • Aftertouch freely assignable to multiple modulation destinations

CLOCK
  • Master clock with tap tempo
  • BPM control and display
  • MIDI clock sync
ARPEGGIATOR
  • Up, down, up+down, random, assign modes
  • Syncs to MIDI clock
  • Re-latching arpeggiation

SEQUENCER
  • Polyphonic step sequencer with up to 64 steps with ties and rests

PERFORMANCE CONTROLS
Full-sized, semi-weighted, 3.5-octave premium Fatar keyboard with velocity and aftertouch
  • Spring-loaded pitch wheel with selectable range per program with independently adjustable upper and lower pitch wheel range transpose controls
  • Low-split mode creates two independent performance zones with different octave ranges
  • Hold switch latches held notes on
  • Polyphonic glide (portamento)
  • Unison (monophonic) mode with configurable voice count, from one to all five voices, and key modes
  • Factory switch: when off, the front panel is live; what you see is what you hear
PATCH MEMORY
  • 128 user and 128 factory
IN/OUT
  • 1 MIDI In, 1 MIDI Out, and 1 MIDI Thru port
  • USB port for bidirectional MIDI communication
  • 1 Sustain/footswitch input
  • 1 Expression pedal input
  • Main stereo output (2 x 1/4″ phone jack)
  • Headphone out (stereo 1/4″ phone jack)
POWER
  • IEC AC power inlet for internal power supply
  • Operates worldwide on voltages between 100 and 240 volts at 50 to 60 Hz; 14 watts maximum power consumption
PHYSICAL SPECS
  • Premium, 3.5-octave, semi-weighted Fatar keyboard
  • 25″ L x 12.75″ W x 4.4″ H (63.5 cm x 32.4 cm x 11.2 cm)
  • Weight: 17 lbs (7.7 kg)

Sequential Take 5 - Achter.jpg
 
Last edited by a moderator:
Ik verwacht niet dat Dave Smith met het geluid van de Take 5 een herhalingsoefening zal doen. Ik heb de Prophet '08 een aantal jaren gehad en hem verkocht omdat er een Moog One aan zat te komen en ik al een OB-6 had. Hij klinkt zoals @Nap het typeert: braaf. De Prophet 6 had ik er graag bij gehad. Ik hoor en zie niets dan goede verhalen erover. Ik heb echter besloten te wachten op de CS-80-kloon van Behringer. Een kleiner klavier is voor mij tegenwoordig juist een voordeel. De stokpaardjes van Reid kennen we onderhand wel. Grote nadelen wil hij nog wel eens vergeten te noemen, zoals het gemis van midi system exclusive in de MatrixBrute en het ontbreken van visuele controle over bepaalde parameters (bijv. noise envelope) in de Moog One.

.
Qua sound lijken de Prophet 6 en een CS-80 kloon me nogal verschillend, Pepijn...? Of bedoel je kiezen voor de een of de ander i.v.m. plaatsgebrek?
 
Ik had tot een jaar geleden nog een Six-Trak, als rookie nieuw gekocht, en dat is een voice-on-a-chip synth die weinig parameters, en wel fantastisch was. Beperkt, en eigenzinnig.
Waarom doe je die dan weg eigenlijk?
 
volgens Interface wordt het een soort best of van verschillende synth's van de laatste jaren.
Focusrite heeft Dave Smith meer middelen gegeven en ziedaar.....
 
Audio demo's :



Klinkt mij als prophet 6 oscillators en prophet 5 rev4 filter. Crispy, moderne analoge sound.
 
zie deze officiele video hier precies nog ni staan in topic

Leuke demo! Anders wat je van Dave Smith gewend bent. Ik ga nu toch ff twijfelen.

ikzelf heb de Prophet 6 en 8 gehad. Ik vond de 8 wat duister en romiger klinken.
Van de Prophet 6 heb ik wel spijt van dat ik hem weg heb gedaan.


Wellicht een module versie aanschaffen.
 
zie deze officiele video hier precies nog ni staan in topic

Oei dat klinkt wel lekker. Ook die soundcloud demo’s trouwens. Als ze deze als minilogue XD concurrent in de markt zetten qua prijs wordt het moeilijk weerstaan.
 
het is eerder een prologue concurent gezien de prijs. hoewel de prologue fatter klinkt en een veel breder pallette kan. kwa prijs, peak, prologue 8
Freaking vette bak de prologue. Dees is zeker leuk als je nog niets hebt. Fijn filter ook. maar het is nog geen p6.
 
.
Qua sound lijken de Prophet 6 en een CS-80 kloon me nogal verschillend, Pepijn...? Of bedoel je kiezen voor de een of de ander i.v.m. plaatsgebrek?
Inderdaad plaatsgebrek, Pieter. Maar bovendien ben ik sinds ongeveer een maand genezen van het gear syndrom. Nog een paar instrumenten die er voor mij echt toe doen en dat is het dan.
 
het is eerder een prologue concurent gezien de prijs. hoewel de prologue fatter klinkt en een veel breder pallette kan. kwa prijs, peak, prologue 8
Freaking vette bak de prologue. Dees is zeker leuk als je nog niets hebt. Fijn filter ook. maar het is nog geen p6.
.
Ik denk dat iedereen na 279 ophemelende berichten over je Prologue inmiddels wel begrijpt dat je graag wilt dat je synth toch nog populair gaat worden?
 
Inderdaad plaatsgebrek, Pieter. Maar bovendien ben ik sinds ongeveer een maand genezen van het gear syndrom. Nog een paar instrumenten die er voor mij echt toe doen en dat is het dan.
Ah, duidelijk :) Wanneer de ruimte echt vol staat kan dat ook veel tijd opvreten heb ik jaren geleden gemerkt.
 
.
Ik denk dat iedereen na 279 ophemelende berichten over je Prologue inmiddels wel begrijpt dat je graag wilt dat je synth toch nog populair gaat worden?

mooi dat dat zo duidelijk is. is idd zo belangrijk wat andere vinden. uhhhmm. ook duidelijk is dat je beter moet uitslapen zure pruim🙃
 
hahaha echt he :)

De Take 5 word in de markt gezet als eerste synth.
Maar hij is ook erg compact en basic 1 lfo per voice en een global lfo.
Geen modmatrix toch? net als de Prologue.

Demo tracks zijn goed, osc's klinken ok en het filter geweldig.
Maar goed met 5 voices geen Dave Brubecks take 5 :D
 
het is eerder een prologue concurent gezien de prijs. hoewel de prologue fatter klinkt en een veel breder pallette kan. kwa prijs, peak, prologue 8
Freaking vette bak de prologue. Dees is zeker leuk als je nog niets hebt. Fijn filter ook. maar het is nog geen p6.
Oh is de prijs bekend? Heb ik even gemist dan. Met 5 stemmen, 2vco structuur en kort keybed zag ik hem meer als minilogue XD, Uno synth pro concurrent dan de prologue. Overigens staat de prologue16 nog de hoogste plaats op mijn lijstje maar ik moet eerst tijd hebben om muziek te maken, anders vind ik het zonde.
 
Ja dacht 1300 dollar voor de Take 5.
Minilogue kost 600e en de Prologue 8 voice kost 1200e.
Hydrasynth en de Peak ook in hetzelde segment.
 
ik vind de demo's erg goed klinken. De prijs is ok. De looks van het ding, ach beetje standaard. Gelukkig niet zo lelijk als de Prologue (ik heb een Prologue). 3,5K voor Prophet 5 is mij wat te gortig. Dit is wellicht een leukere oplossing.
 
Back
Top