Behringer Syncussion SY-1

SY1-2.jpg


Behringer lost foto's van een nieuwe clone:deze keer de Pearl Syncussion SY-1 die eraan moet geloven.


bron: Synthanatomy


SY1-1.jpg
SY1-3.jpg
 
Last edited by a moderator:
Dan nog een tapedelay en is ie ver rond met mijn studio te clonen denk ik. Ik beschouw t als compliment
 
Die klinkt niet veel anders als de SDS3,dus maakt niet uit!
de SDS3 ken ik alleen van youtube, channel 5 is voor gezamelijke fx-modulatie als ik het goed heb...
jij kwam nog op de proppen met de foto van de SDS3 clone en Ishi heeft onderstaand filmpje al es gepost..


blijkbaar zijn de meeste Pollards in de US blijven hangen en zijn ze nooit echt doorgebroken in Europa...
op 2 kanalen heeft Twiki van mijn unit de sustain tijd verkort tot 3 en 5 seconden ipv origineel 13-15secs...
nu is het iets makkelijker om de "boooooooooommmmmmmmmm" sweetpot te vinden...
beste Pollard filmpje wat ik kon vinden:


ik heb wel een zwak voor synthdrums... heb een SDS800 en SDS8 gehad, de 8 vond ik rauwer klinken dan de 800... helaas geen echte booooommmmmm monsters zoals de 3, Syncusion en/of Pollard
De Thomas Henry Bass++ en Mega Percusive Synth (MPS) lijken me ook interessante modules :okdan:
Peter Edward van Casper Electronic gebruikte voornamelijk een MPS in zn livesets met de befaamde lichtbol :D
Dan nog een tapedelay en is ie ver rond met mijn studio te clonen denk ik. Ik beschouw t als compliment
:D
das bijna de duivel verzoeken ...
de tapedelay komt heus nog wel ;)

back on-topic:
zou B. nog midi cc's hebben toegevoegd aan de SY-1?
tis voor mij hard bleren, kijken, kijken en niet kopen... :D
heb nog geen één B. clones gekocht, ben eerder aan het downsizen geslagen nu al mn spullen al zo lang niets staan te doen :P
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Die Simmons zijn met Curtis chips en dat heeft dan wel meteen een specifiek gekleurde sound

Ik heb een SDS8/9,Syncussion en Quad Pollard gehad,alles verkocht,ik hoop een dag mijn eigen modulaire drumsynth te maken,met verschillende circuits,en ik dacht zelf ook aan bepaalde eurorack omgebouwd er in te stoppen.
 
Niet eens een Simmons SDX zodat ik Danny Carey kan spelen...
 
Door de elektromechanische componenten en de magneetkoppen lijkt die kans me kleiner.
Ja, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren ... al die loopwerken en motoren en magnetische zooi is toch wel een hele andere wereld dan kastjes met PCB'tjes erin en een paar knopjes erop lijkt me. Ik denk ook niet dat het zomaar tegen Behringer prijzen te fabriceren is.
 
Die ziet er tof uit. Maar net als met de devilfish, over twee jaar is mijn gas allááng vervlogen.
 
De geluidjes (of moet ik zeggen piepjes) van dat ding lijken een beetje op mijn Korg Electribe ER-1. Weet ik meteen waar Korg het destijds van heeft gejat. Want de Pearl Syncussion SY-1 is uit de jaren '70, toch? Ik kan bijna geen video op Youtube vinden waar ze de Pearl laten klinken als een drummachine, net als de Korg. Maar ik weet dat de Korg ER-1 wel degelijk als een prettige drummachine kan klinken, dus dat zal ook wel kunnen met dit ding.

Valt me trouwens op dat Behringer er geen sequencer bij levert. En your average basic synth sequencer gaat niet werken voor een drumachine dus dan moet je er al snel een Arturia Beatstep (€ 100) bij kopen. Of werkt de Beatstep alleen met Ableton en niet stand-alone?
 
Laatst gewijzigd:
Ja, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren ... al die loopwerken en motoren en magnetische zooi is toch wel een hele andere wereld dan kastjes met PCB'tjes erin en een paar knopjes erop lijkt me. Ik denk ook niet dat het zomaar tegen Behringer prijzen te fabriceren is.
Ja, en die electromechanische spullen gaan veel sneller stuk, ook al tijdens het vervoer. Ik denk niet dat Behringer zin heeft om de support te leveren die daar bij hoort. Nu kan het waarschijnlijk uit om de paar kastjes die stuk terug komen weg te pleuren en een nieuwe te leveren. Ik denk dat dat met een tape-delay niet meer kan.
 
De geluidjes (of moet ik zeggen piepjes) van dat ding lijken een beetje op mijn Korg Electribe ER-1. Weet ik meteen waar Korg het destijds van heeft gejat. Want de Pearl Syncussion SY-1 is uit de jaren '70, toch? Ik kan bijna geen video op Youtube vinden waar ze de Pearl laten klinken als een drummachine, net als de Korg. Maar ik weet dat de Korg ER-1 wel degelijk als een prettige drummachine kan klinken, dus dat zal ook wel kunnen met dit ding.

Valt me trouwens op dat Behringer er geen sequencer bij levert. En your average basic synth sequencer gaat niet werken voor een drumachine dus dan moet je er al snel een Arturia Beatstep (€ 100) bij kopen. Of werkt de Beatstep alleen met Ableton en niet stand-alone?
Midi to trigger interface, kan je vanuit de DAW seqqen, zo deed ik het ook met de syncussion, met een motu interface (die ik toen had) en silentway.
 
Deze heeft gewoon midi/usb erop, das helemaal fucking makkelijk.

Wel leuk hoor deze. Maar toch zal ik geen behringer kopen.

Idereen is wel allemaal week geworden door die lage prijsjes. Maar ik zie teveel faillures en firmware issues voorbij komen EN het heeft totaal geen resale value. En zal een berg in het milieu terecht komen als het onverkoopbaar wordt of niet rendabel voor een paar tientjes. Ik vind dat de UN in actie moet komen. Of statiegeld op Behringer spul
 
Electronisch spul wordt gewoon gerecycled en van het plastic maken ze fleece-truien voor bij de Action. 😁
En gelukkig is het inderdaad niet verplicht om iets te kopen..
 
Idereen is wel allemaal week geworden door die lage prijsjes. Maar ik zie teveel faillures en firmware issues voorbij komen EN het heeft totaal geen resale value. En zal een berg in het milieu terecht komen als het onverkoopbaar wordt of niet rendabel voor een paar tientjes. Ik vind dat de UN in actie moet komen. Of statiegeld op Behringer spul

't gaat niet alleen om de lage prijzen, het gaat om het hebben van spul wat enigszins de vergelijking aan kan met onbetaalbaar vintage spul.
Er zit niet echt wat tussen in, zouden de originele fabrikanten hun spul her-uitbrengen aan prijzen die 2 of 3x hoger zouden liggen aan wat Behringer nu vraagt dan zou dat zeker ook verkopen. Maar niemand doet het. Over mijn Behringer synths heb ik geen klagen, behalve alleen de Poly D die een wat laag output signaal heeft. Verder is alles prima wat ik heb, en in tegenstelling tot vintage, is het tot nu toe heel gebleven en makkelijker aan te sturen. Dus, afgezien van een lage prijs, biedt Behringer zeker ook een meerwaarde tov vintage, in gebruik bedoel ik dan, niet qua investering, maar dat is echt relevant vind ik.
 
[...]Wel leuk hoor deze. Maar toch zal ik geen behringer kopen.

Idereen is wel allemaal week geworden door die lage prijsjes. Maar ik zie teveel faillures en firmware issues voorbij komen EN het heeft totaal geen resale value. En zal een berg in het milieu terecht komen als het onverkoopbaar wordt of niet rendabel voor een paar tientjes. Ik vind dat de UN in actie moet komen. Of statiegeld op Behringer spul
[off topic] Als ik het vergelijk met stripverhalen verzamelen is de kans inderdaad klein dat een Behringer ooit veel geld waard wordt. Maar als je de verzameling compleet hebt, ook al is het een derderangs heruitgave, wordt het altijd veel geld waard. Dus als je alle Behringer desktop synths koopt en in een Euro-rack doet dan heb je een complete verzameling van een muur aan klassieke imitaties. Ik denk dat dat wel veel waard wordt. Geintje ;). Maar Behringer synths zijn misschien meer iets dat je moet verzamelen en er niet een of twee van moet kopen.


P.S. Om de analogie van strips voort te zetten. Eerste drukken die van ellende uit elkaar vallen zijn meer waard dan prachtige herdrukken die ook nog eens extra pagina's bevatten die er destijds uit geschrapt moesten worden vanwege een pagina-limiet. Doet me denken aan B. spul dat nu Midi heeft, distortion op de "303" en een clap op de "606".
 
Back
Top