Bax service

(Misschien iets 'mindfuller' dingen kopen, zodat ik niet zoveel terug hoef te sturen. Kan me voorstellen dat voor webshops de retouren een flinke kostenpost zijn in verloren marge, transportkosten en handlingkosten.)

Het is nu eenmaal zo dat iets kopen op afstand anders werkt dan kopen in een winkel van bakstenen. Je kunt het spul niet bekijken, voelen en ruiken als je het online koopt, dan kan het gebeuren dat je het terug wil sturen. Precies de reden waarom de wet- en regelgeving zo is gemaakt dat dit gemakkelijk kan. Ondernemers die hier moeite mee hebben kunnen beter iets anders gaan doen.
 
Dat hele gedoe met 120-dagen-niet-goed-geld-terug is sowieso hun eigen keuze (wettelijke termijn is 14 dagen) en doen ze om concurrentievoordeel mee te behalen. Dus als het te duur of te lastig is, moeten ze er gewoon mee stoppen en andere termijnen hanteren. Die 14 dagen 'afkoelperiode' is vooral bedoeld om mensen die uit impuls hebben gehandeld de kans te geven hun 'vergissing' ongedaan te maken. Bax kiest er zelf voor om er een 'probeer 4 maanden voor niets' regeling van te maken.
 
Toch mag het hele retourbeleid van mij wel wat aangescherpt worden, als is het maar met een kleine drempel van zelf opdraaien voor de verzendkosten (zowel 1e levering als retour)

In de basis is het natuurlijk goed voor de klant: de mogelijkheid tot uitproberen en recht op retour, maar door de laagdrempeligheid en het daarmee gepaard gaande asociale/idiote gedrag van sommigen (ik wil maar 1 artikel, maar bestel er gewoon 10, de rest stuur ik wel terug), icm met de oneerlijkheid van sommige ondernemers (Bax die anders met onverkoopbare B-stock blijft zitten, dus het dan maar als nieuw verkoopt), zijn wij als consumenten uiteindelijk de dupe....

Uiteraard ligt de keuze dan uiteindelijk wel weer bij de klant (gewoon daar niet meer kopen en switchen van aanbieder), maar wie zegt dat die andere ondernemer niet uiteindelijk ook tot dergelijk acties gedwongen wordt door de moordende concurrentie.
 
Laatst gewijzigd:
dat onbeperkt retourneren zal ik ook niet eeuwig voortduren. Of de retouren gaan als b-stock in de verkoop of bij andere grote webwinkels gaat het gewoon de shredder in. Het is winstgevender voor het bedrijf om die retouren gewoon te vernietigen... echt niet te geloven.asociaal..
 
(ik wil maar 1 artikel, maar bestel er gewoon 10, de rest stuur ik wel terug)

Is dat asociaal ja? En wat niet? Of geldt het alleen bij bepaalde producten? Als ik kleren koop online kies ik inderdaad weleens een paar dingen of verschillende maten van hetzelfde, waarbij ik bij voorbaat al weet dat er een en ander terug gaat. Ik zie niet in hoe ik dat anders zou kunnen dan, behalve dan niet online kopen en daadwerkelijk ergens gaan passen (waar ik een gruwelijke hekel aan heb). Met gear heb ik dat een stuk minder overigens (of eigenlijk helemaal niet), maar kan me voorstellen dat mensen daarbij hetzelfde doen als ze simpelweg niet de keuze kunnen maken zonder het in handen te hebben gehad. Als je daar als winkel niet in mee wilt gaan, moet je zoals eerder gezegd maar wat anders gaan verzinnen om te doen.
 
23 april keyboard naar Bax teruggezonden. Nog niet verwerkt bij hun. Ze zeggen dat deze nog bij DHL ligt en willen 'm niet terugbetalen.

Had toevallig (gebeurt me namelijk nooit) hetzelfde 2 maanden geleden bij Thomann. Zij hebben toen wel terugbetaald, terwijl m'n Polyend Tracker bij DHL lag.

(Misschien iets 'mindfuller' dingen kopen, zodat ik niet zoveel terug hoef te sturen. Kan me voorstellen dat voor webshops de retouren een flinke kostenpost zijn in verloren marge, transportkosten en handlingkosten.)

Tonecontrol ook alleen maar goeie ervaringen mee.

Bericht van Bax dat ze me gaan crediteren. Ze houden 25 euro in voor het deregistreren van de M32 bij NI. Niet eerst aan me vragen of ik het wil doen en niet aan me vragen of ik het zelf al had gedaan (wat ik dus al had gedaan). Ze kunnen het niet eens doorgeven aan NI, want ze weten m'n accountnaam niet! En als ze op serial hebben gedaan, hadden ze van NI gehoord dat ik het zelf al had doorgegeven.

Laatste keer dat ik daar iets heb besteld, onbeschoft tuig (ja, dat mag, ze hebben 25 euro van me gestolen, dus die benaming klopt).
 
Is dat asociaal ja? En wat niet? Of geldt het alleen bij bepaalde producten? Als ik kleren koop online kies ik inderdaad weleens een paar dingen of verschillende maten van hetzelfde, waarbij ik bij voorbaat al weet dat er een en ander terug gaat. Ik zie niet in hoe ik dat anders zou kunnen dan, behalve dan niet online kopen en daadwerkelijk ergens gaan passen (waar ik een gruwelijke hekel aan heb). Met gear heb ik dat een stuk minder overigens (of eigenlijk helemaal niet), maar kan me voorstellen dat mensen daarbij hetzelfde doen als ze simpelweg niet de keuze kunnen maken zonder het in handen te hebben gehad. Als je daar als winkel niet in mee wilt gaan, moet je zoals eerder gezegd maar wat anders gaan verzinnen om te doen.
Ik had het inderdaad over ”in de bredere zin”. Ik heb er trouwens ook geen goede oplossing voor hoor, maar het hele online shoppen verhaal zoals het nu is ingericht, is echt een zegen en een vloek.....
 
Laatst gewijzigd:
Bericht van Bax dat ze me gaan crediteren. Ze houden 25 euro in voor het deregistreren van de M32 bij NI. Niet eerst aan me vragen of ik het wil doen en niet aan me vragen of ik het zelf al had gedaan (wat ik dus al had gedaan). Ze kunnen het niet eens doorgeven aan NI, want ze weten m'n accountnaam niet! En als ze op serial hebben gedaan, hadden ze van NI gehoord dat ik het zelf al had doorgegeven.
Niet te geloven zo slecht dit pff.
Dit soort dingen bevestigd mijn beeld van Bax helemaal, wat een tering....s die gasten.
 
dat onbeperkt retourneren zal ik ook niet eeuwig voortduren. Of de retouren gaan als b-stock in de verkoop of bij andere grote webwinkels gaat het gewoon de shredder in. Het is winstgevender voor het bedrijf om die retouren gewoon te vernietigen... echt niet te geloven.asociaal..
Ja het is zo'n bizar principe. Auto's mogen niet harder want "milieu". Maar onbeperkt retourneren geen probleem want "consument beschermen". Terwijl alles wat hierbij komt kijken zo slecht voor het milieu en ook voor (kleine) ondernemers is. Wanneer je retourneert moet je (deels) opnieuw inpakken, het naar een verzendpunt brengen, dan gaat het weer een bus in en wordt het gebracht, dan wordt het product als het moet vernietigd of opnieuw ingepakt, opnieuw verzonden. Soms wordt dit meerdere keren herhaald. Geen idee hoe het zich verhoudt tot auto's rijden. Maar het valt niet te ontkennen dan het een onnodige druk op het milieu geeft. Naast dat het ook slecht is voor de marges van (klein) ondernemers. Grote ondernemers kunnen door groot volume veel betere afspraken maken met transporteurs. Vergeet dat maar als je klein bent.
 
De aanvoer naar fysieke winkels gaat ook niet met een bakfiets, komt vaak ook een vrachtwagen aan te pas om de spullen af te leveren bij de kleine ondernemers. En een busje van Post-NL of DHL kan in één rit soms wel honderd consumenten bedienen, om de bestelde spullen daar af te leveren. Misschien wel beter dan dat die honderd consumenten honderd keer de auto pakken om naar de winkel te rijden om het te kopen...
 
De aanvoer naar fysieke winkels gaat ook niet met een bakfiets....

De aanvoer naar klant verandert wel. Ik krijg steeds vaker m'n spullen via Coolblue met bakfiets, terwijl de dichtstbijzijnde Coolblue-vestiging 20km verderop is. Goeie en geinige ontwikkeling.
 
Ik krijg steeds vaker m'n spullen via Coolblue met bakfiets

Wel geinig, maar ook niet ideaal. Degene op de fiets verbruikt een hoop calorieën, gaat meer eten, meer druk daardoor op natuur en milieu vanwege de landbouw die het voedsel voor de hongerige bakfietsenist moet produceren, dan ook nog stikstofcrisis, kappen van regenwoud voor landbouwgrond, etc. ... en zo gaat de wereld net zo goed naar de mallemoer...

;)
 
Wel geinig, maar ook niet ideaal. Degene op de fiets verbruikt een hoop calorieën, gaat meer eten, meer druk daardoor op natuur en milieu vanwege de landbouw die het voedsel voor de hongerige bakfietsenist moet produceren, dan ook nog stikstofcrisis, kappen van regenwoud voor landbouwgrond, etc. ... en zo gaat de wereld net zo goed naar de mallemoer...

;)

:dubbel:
 
Ik raad iedereen met slechte ervaringen bij webshops zoals bovengenoemde aan om een melding te maken bij de Autoriteit Consument en Markt op Consuwijzer.nl. Niet dat je zal weten of het zin heeft, maar als genoeg mensen dingen melden over misstanden bij één specifieke webshop, zijn zij in ieder geval mogelijk in staat om allerlei dingen aan te kaarten zoals o.a. misleiding, geen openheid of eerlijkheid over voorraad en leverstatus, haperende informatievoorziening, foutieve prijzen of neppe kortingen en dat soort zaken.

check maar af welke vinkjes deze webshop krijgt :|
 
En toch vinden 81.000 mensen op Trustpilot ze een 4,7 waard. Dat vind ik ook wel weer heel bijzonder.
 
En toch vinden 81.000 mensen op Trustpilot ze een 4,7 waard. Dat vind ik ook wel weer heel bijzonder.
Als ik maar mijn bestellingen kijk en dat zijn er bij de Bax een stuk of 15 is het 14 keer goed gegaan. Ik denk dat ze het over het algemeen best goed doen qua levertijd en prijsstelling.

Maar als je om wat voor reden in de molen van klantenservice terecht komt ben je zuur. En B stock voor nieuw verkopen kan echt niet door de beugel. Reden voor mij om volgende keer toch maar ergens anders te gaan shoppen.
 
Back
Top