Bax service

Gefeliciteerd met je geslaagde transactie, Fifth Bot!

Tip: koop tweedehands, altijd goedkoper en dan weet je zeker wat je krijgt. :D

Mogelijk kreeg TS steeds een ander familielid bij de "Indiase helpdesk" aan de lijn. Gewoon in Nederland. Waarom zou Bax nog een callcenter inhuren als ze het ook via mensen thuis kunnen afhandelen? Het zou me niet verbazen.
 
Ik moet mijn frustratie toch een keer kwijt en dit is de juiste thread, dus hier komt het.

Ik koop al jaren bij Bax en ben tevreden over de snelle levertijd, maar steeds B-stock ontvangen terwijl ik voor een nieuwe betaald heb begint me echt de keel uit te hangen. Ik denk dat zeker driekwart van de bestellingen het afgelopen jaar een B-stock betrof (en ja, ik bestel veel). En als ik dan bel, dan doet men heel verbaasd en ze beloven een onderzoek te starten. "Nee meneer, dat hoort echt niet zo. We hebben geen idee hoe dit kan" is dan steevast de reactie. Als ik echter hier de andere ervaringen lees is dit meer regel dan uitzondering aan het worden en weten ze donders goed wat ze aan het doen zijn. Ik zag ook dat ze nu 120 dagen retour garantie hanteren, dus ja, dat zal alleen nog maar erger gaan worden dan. Ik ben zelf niet zo van proberen en dan lekker terugsturen, maar ik begrijp wel dat sommige mensen die kans gewoon grijpen om met lekker veel gear te kunnen spelen. Na 120 dagen heb je echt wel je fun gehad en kan je zo weer wat nieuws proberen. Nou ja nieuw, je zal vast ook een B-stock krijgen. Elk bedrijf mag zijn eigen strategie bepalen, maar ik denk dat het op deze manier nooit een goede kant op gaat.
 
Dat Bax me een bestelling stuurt waarvan de doosjes al zijn opengeweest en het plastic waarin de apparaten zitten al is opengesneden.... niet eens een verrassing meer...


... maar om een Speciaal Voor Jou envelop in de doos erbij te doen waarin je dan ook daar weer die razerijveroorzakende PostCodeLoterij reclame-virus-troepie aantreft is wel the bloody limit! :duivels::beard:

Huisvredebreuk!! 8)
 
O? Doen jullie die enveloppes ongeopend niet in een keer bij t oud papier? Echt wel.
 
Ja, ik dacht nog, (naïef, ik weet het) een 15% kortingskode of zo.... maar nee, gewoon fucking folders.
 
Deze week eenzelfde ervaring met Bax. Nieuwe antelope interface besteld waarop een actie voor gratis plugins zat. Interface geregistreerd maar geen gratis plugins. Support van Antelope: "weet u dat u een B stock product heeft gekocht?". Uh nee. Bax verkoopt dus gewoon b stock als nieuw. Oplichters. Laatste keer Bax voor mij.
 
Deze week eenzelfde ervaring met Bax. Nieuwe antelope interface besteld waarop een actie voor gratis plugins zat. Interface geregistreerd maar geen gratis plugins. Support van Antelope: "weet u dat u een B stock product heeft gekocht?". Uh nee. Bax verkoopt dus gewoon b stock als nieuw. Oplichters. Laatste keer Bax voor mij.
Paar jaar geleden ook een keer gehad met een midikeyboard bij bax, gewoon geruild en toen was het wel goed.
Dat was nog wel in de tijd dat hun service goed was terwijl nu kan het ff duren voor je goed geholpen bent.
Ik koop al 2 jaar niet meer bij ze vanwege slechte ervaringen.
 
Ik snap niet waarom ze niet op deze site rondhangen en een reactie geven.. Dit is naar mijn weten dé Nederlandse website waar de synthliefhebbers en potentiele klanten zitten...

Jammer dat ze deze streken leveren.. Thomann is goed maar ik geef liever m'n centen aan een Nederlands bedrijf die naast een website ook een fysieke winkel hebben...
 
eerste aankoop die ik deed aantal jaar geleden bij Bax, USB Dongle, nieuw= plastiek omhulsel was reeds open geknipt.Korg Volca mix, alle kabels er zo los inggooid. onlangs nog een TD 3 gekocht, waar in de doos op de papieren met een balpen, berekeningen waren gemaakt. Al die aankopen waren nieuw zogezegd. als ik kan vermijd ik Bax! Bij andere winkels nog niets voor gehad, tenzij ze zelf zeggen het ex demo ofzo is.
 
Heb de thread gelezen, denk even hardop.. zouden bedrijven zoals Bax er mss goed aan doen, iets meer zinvols van het account te maken dat je (evt) hebt?

Voor van alles geef je tegenwoordig gegevens, en ongetwijfeld wordt er overvraagd. Zou het niet redelijk zijn, dan ook meer openheid terug te krijgen in de vorm van een Ticket systeem, bij je account?

Waar dan ook wel zinvol, en uptodate info is over de status van je bestelling of klacht. Maximaal transparant, is dat je zelfs de interne communicatie ziet.

Benieuwd hoe jullie hierover denken, misschien is zoiets alleen nuttig voor de mega-corporaties, om alleen gevoelsmatig wat contact te emuleren als 'compensatie' voor hun grootte?
 
Ik snap niet waarom ze niet op deze site rondhangen en een reactie geven.. Dit is naar mijn weten dé Nederlandse website waar de synthliefhebbers en potentiele klanten zitten...

Jammer dat ze deze streken leveren.. Thomann is goed maar ik geef liever m'n centen aan een Nederlands bedrijf die naast een website ook een fysieke winkel hebben...
Ik ben sinds een half jaar overgestapt naar Tonecontrol, nadat ik voor de 4e keer op rij door Bax belazerd was (4x achter elkaar een b-stock van een Motu audio interface van 1000,- EUR). Ze hebben niet alles, dus als fallback koop ik ook bij Thomann, maar Tonecontrol heeft echt een prima service, en je kan ze gewoon mailen om een betere deal te krijgen (bv al je het artikel ergens anders goedkoper ziet) en daarnaast reageren ze over het algemeen erg snel. Ik zou zeggen, probeer het eens.
 
Echte dozen schuivers de Bax boys, snel en goedkoop en dat gaat prima als je weet wat je nodig bent en geen support nodig bent van de klantenservice.

Set Genelecs gekocht met 5 procent verjaardagskorting waarvan 1 niet nieuw was en beschadigd.
Dit gemeld en de beschadigde terug gestuurd zodat deze omgeruild kon worden. Paar keer gebeld en er werd toegezegd dat er een nieuwe onderweg was. Uiteindelijk werd er niks opgestuurd en kreeg ik het geld van 1 speaker terug gestort. Maar voor dit geld kon ik niet 1 nieuwe bestellen omdat ik niet opnieuw de verjaardagskorting kreeg.
Vier verschillende mensen gesproken en de laatste begreep eindelijk het verhaal met de korting. Die meneer heeft wel een nieuwe opgestuurd en die heb ik ontvangen. Maar weer gebeld dat ik deze nog niet betaald had.
Ik zal terug gebeld worden..... na een aantal week een factuur per mail of ik binnen vijf dagen wilde betalen omdat de betalingstermijn was verlopen. Overigens was dit het juiste bedrag met de korting.

Ergste is nog dat dezelfde speaker laten weer op de website stond met in de beschrijving dat de doos beschadigd was en de speaker in nieuwstaat.
Op de foto kon ik de kras zien waarom ik het terug gestuurd had.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben sinds een half jaar overgestapt naar Tonecontrol

ik ken ze, zal ik je m'n bestellingenoverzicht sturen van afgelopen jaar? ;-)

Ze hebben me eens goed geholpen met een garantiereparatie, en ze hebben een fysieke winkel. Sindsdien bestel ik daar.. Vaak wel wat langer wachten maar dat vind ik niet erg.. We moeten ondernemers met een winkel steunen vind ik...
Ik probeer die grote jongens als Bol, Amazon te mijden.. die concureren de kleine zaken kapot door allerlei belasting voordeeltjes en subsidies. Dan betaal ik liever wat meer...
 
Laatst gewijzigd:
Deze week eenzelfde ervaring met Bax. Nieuwe antelope interface besteld waarop een actie voor gratis plugins zat. Interface geregistreerd maar geen gratis plugins. Support van Antelope: "weet u dat u een B stock product heeft gekocht?". Uh nee. Bax verkoopt dus gewoon b stock als nieuw. Oplichters. Laatste keer Bax voor mij.

Ik had precies hetzelfde ook een Antelope interface (met flinke korting, blijkbaar krijg je dan standaard B-stock). Kon het apparaat niet registeren en kreeg van support ook de melding dat het om B-stock ging. Bij die actie zat een gratis microfoon. Uiteindelijk wel alles gekregen.
 
23 april keyboard naar Bax teruggezonden. Nog niet verwerkt bij hun. Ze zeggen dat deze nog bij DHL ligt en willen 'm niet terugbetalen.

Had toevallig (gebeurt me namelijk nooit) hetzelfde 2 maanden geleden bij Thomann. Zij hebben toen wel terugbetaald, terwijl m'n Polyend Tracker bij DHL lag.

(Misschien iets 'mindfuller' dingen kopen, zodat ik niet zoveel terug hoef te sturen. Kan me voorstellen dat voor webshops de retouren een flinke kostenpost zijn in verloren marge, transportkosten en handlingkosten.)

Tonecontrol ook alleen maar goeie ervaringen mee.
 
Back
Top