Saw an opportunity

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Hoi luitjes,

Alweer een tijd terug dat ik een track gepost heb. Combinatie van persoonlijke omstandigheden maakt dat muziek op een lager pitje is komen te staan. Neemt niet weg dat ik toch heb geprobeerd nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Een aantal van die zaken komt samen in deze track: Kick niet geheel mono en met delay, meer subtractieve EQ, meer gebruik van stereobeeld en kennis maken met een aantal plugins van BABY Audio. De track is snel (155bpm), de titel verwijst naar de gebruikte saw waves en deze track is vooral gebaseerd op hardtrance/hardgroove uit de periode 2000 - 2005 (denk bijvoorbeeld aan Sensation Black). Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden 8)

 
Het doet mij meer aan rave parade aan de periode daarvoor denken :). Het is zeker een stuk ruimtelijker dan wat je eerder maakte, zowel in stereobeeld, maar ook algeheel, het ademt wat meer om het zo maar te zeggen. Van mij zou de delay op de kick wat zachter mogen en ik zou er zelf nog een fijne pad onder zetten zo nu en dan :)
 
Het doet mij meer aan rave parade aan de periode daarvoor denken :). Het is zeker een stuk ruimtelijker dan wat je eerder maakte, zowel in stereobeeld, maar ook algeheel, het ademt wat meer om het zo maar te zeggen. Van mij zou de delay op de kick wat zachter mogen en ik zou er zelf nog een fijne pad onder zetten zo nu en dan :)
Thanks! Denk dat het meer ademen ook het gevolg is van meer EQ gebruik. Pad ga ik nog eens even overwegen.

Rave parade kan ook uiteraard, maar daar heb ik geen herinneringen aan. Als beginnende puber waren mijn eerste gekochte dance CD's Sensation White en Black 2004, dus dat verklaart waarom ik de inspiratie daar vandaan heb gehaald 8)
 
Te gekke plaat dit, doet me denken aan wat ik vroeger luisterde en die donkere tenten waar ik altijd kwam. Heb je de Smooth Operator gebruikt van Baby Audio?
Dankjewel! Smooth Operator is wel echt mijn nieuwe to go plugin! Heb deze met introductie korting aangeschaft en ook direct parallel agressor (gebruikt bij de kick) en comeback kid (leads) aangeschaft.
 
Dankjewel! Smooth Operator is wel echt mijn nieuwe to go plugin! Heb deze met introductie korting aangeschaft en ook direct parallel agressor (gebruikt bij de kick) en comeback kid (leads) aangeschaft.
Ik ben er nog steeds niet uit of ik smooth operator koop, wat is het nou eigenlijk? Een eq compressor of zo. Met de demo ecen gespeeld maar heb nog geen idee waar ik het voor zou gebruiken. Een parallel compressor heb ik ook van baby audio.
 
Ik ben er nog steeds niet uit of ik smooth operator koop, wat is het nou eigenlijk? Een eq compressor of zo. Met de demo ecen gespeeld maar heb nog geen idee waar ik het voor zou gebruiken. Een parallel compressor heb ik ook van baby audio.
"Combining EQ, resonance suppression and spectral compression, Smooth Operator is designed to “bring out clarity” and “automatically resolve fatigued frequencies” in your audio."

Alle tijd die ik afgelopen tijd heb gestopt in (oefenen met) ruimte creëren voor geluiden onderling (EQ, compressie, etc), wordt (bij mij) nu grotendeels geleverd door een plugin die ik enkel naar smaak hoef aan te passen.

De winst voor mij is dat ik daardoor minder tijd/frustratie kwijt ben aan dit onderdeel en meer energie in het creatieve deel kan stoppen.
 
Her en der wat aanpassingen gedaan aan de mix. Kick wat meer EQ aandacht gegeven, andere geluiden idem dito. Alles klinkt nog wat helderder nu :eureka:

@kobuz Voldoende afname in de delay zo? 8~
 

Attachments

  • 155-2.mp3
    5,5 MB
De track doet me denken aan wat vroegere hardcore, Bonzai Records van mid jaren ' 90. Deze track klinkt inderdaad ruimtelijker dan wat ik al van je gehoord hebt, en het werkt het best met het geluidje dat er vanaf 1:20 ongeveer inkomt, dan gaat het echt wel los, de combinatie met de galloperende kick en dat geluid werkt heel erg goed. Ben niet helemaal overtuigd van de mannenstem sample die er op 0:36 inkomt, ritmisch doet die iets raar.
 
De track doet me denken aan wat vroegere hardcore, Bonzai Records van mid jaren ' 90. Deze track klinkt inderdaad ruimtelijker dan wat ik al van je gehoord hebt, en het werkt het best met het geluidje dat er vanaf 1:20 ongeveer inkomt, dan gaat het echt wel los, de combinatie met de galloperende kick en dat geluid werkt heel erg goed. Ben niet helemaal overtuigd van de mannenstem sample die er op 0:36 inkomt, ritmisch doet die iets raar.
Ha, galloperende kick, eindelijk een term die bij m'n gevoel aansluit. Die houd ik erin :okdan:

Die mannenstem kan ritmisch raar zijn inderdaad. Zitten een twee glitchy effecten (met wat delay) overheen, da's een bewuste keus.
 
galloperende kick
Die zorgt wel echt voor een lekkere drive :). Wat je nog kan proberen, zet op die delay een lowpassfilter, dan hou je wel die drive, maar issie minder aanweizg op zichzelf als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat is ook wel een stukje persoonlijke voorkeur natuurlijk ;)
 
Back
Top