Day by Day ft Kaat

sKeLeTvM

(°-l
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.687
Locatie
FUNKY TOWN
Aan deze track hangt een bijzondere geschiedenis maar ik bespaar je het hele verhaal... Het is een track die oorspronkelijk door Sony BMG zou worden gereleased.
De zangeres besliste daar echter anders over en het werd een no-go.
Bij deze een re-work van een track die meer dan 20 jaar oud is...

 
Track zou vandaag de dag ook niet misstaan:okdan:
Jammer dat het niet wordt uitgebracht.Anders gewoon een andere zangers zoeken die wel wil meewerken?
Oh ja...ik heb mijn toverstok erbij gehaald en de track wat meer pop achtig gemastered, wat meer transients door laten komen en een kilo aardappel compressie:D stuk EQ cutten low end +multiband compressie om de boel strak en onder controle tehouden en voila...:mega:


Ja tis 128KbMp3 file:(...maar tis voorbeeld hoe anders een track dan kan klinken...ik zeg niet beter! Anders!8)



 
Laatst gewijzigd:
Track zou vandaag de dag ook niet misstaan:okdan:
Jammer dat het niet wordt uitgebracht.Anders gewoon een andere zangers zoeken die wel wil meewerken?
Oh ja...ik heb mijn toverstok erbij gehaald en de track wat meer pop achtig gemastered, wat meer transients door laten komen en een kilo aardappel compressie:D stuk EQ cutten low end +multiband compressie om de boel strak en onder controle tehouden en voila...:mega:
Ja tis 128KbMp3 file:(...maar tis voorbeeld hoe anders een track dan kan klinken...ik zeg niet beter! Anders!8)

Thx. Toen ik de track postte vond ik 'm eigenlijk nog niet helemaal gemixed zoals het moest. Drum & Bass behoeft sub laag, maar dan is idd dubbele aandacht nodig. Hoewel ik high end monitors heb, mis ik de dure (2.300€) sub van dat systeem en dan is het niet steeds voor de hand liggend om dat deel van het laag correct te mixen.
Ik vind jouw mix zeker 'anders' nogal maar ook nogal 'heftig' als ik me zo mag uitdrukken. Het laag is idd wel beter beheerst.
Dat komt omdat ik 'm al door Ozone heb gehaald, dus als je dan daar bovenop nog vanalles gaat bewerken wordt het gevaarlijk..
Dus stel ik je voor om zelf de mix volledig zelf te maken. Als je wil (is wel wat werk) track ik alles zonder FX, Comp/EQ, en kan je daar mee aan de slag...lemme know.

De zangeres die je hoort is al een andere dan diegene die de track origineel in zong en die dus geen contract wou... (begrijpe wie kan) En dus was het kalf (letterlijk dan) bij Sony al verdronken. Ze wilden geen andere zangeres...
 
Track heeft een erg lekkere vibe met heerlijke korte sax solo's. Mooi gemaakt.
Ik applaudisseer natuurlijk ook even voor de voortreffelijke zangeres. Hulde :)
 
Mooi afgewerkte en professioneel klinkende track wederom, de sax tussendoor vond ik een fijne toevoeging.
Ga me niet wagen aan kritiek, kan ook niets bedenken eigenlijk.
 
Thx. Toen ik de track postte vond ik 'm eigenlijk nog niet helemaal gemixed zoals het moest. Drum & Bass behoeft sub laag, maar dan is idd dubbele aandacht nodig. Hoewel ik high end monitors heb, mis ik de dure (2.300€) sub van dat systeem en dan is het niet steeds voor de hand liggend om dat deel van het laag correct te mixen.
Ik vind jouw mix zeker 'anders' nogal maar ook nogal 'heftig' als ik me zo mag uitdrukken. Het laag is idd wel beter beheerst.
Dat komt omdat ik 'm al door Ozone heb gehaald, dus als je dan daar bovenop nog vanalles gaat bewerken wordt het gevaarlijk..
Dus stel ik je voor om zelf de mix volledig zelf te maken. Als je wil (is wel wat werk) track ik alles zonder FX, Comp/EQ, en kan je daar mee aan de slag...lemme know.

De zangeres die je hoort is al een andere dan diegene die de track origineel in zong en die dus geen contract wou... (begrijpe wie kan) En dus was het kalf (letterlijk dan) bij Sony al verdronken. Ze wilden geen andere zangeres...
2300,- euris is wel een smak geld ja...
Maar een sub is wel onmisbaar om iig je track goed tekunnen oordelen op het sub laag <60HZ.In mijn opinie heb je daar geen dure sub voor nodig.
Zoals je correct vermeld , al heb je de sub dan is het nog een uitdaging om de sub balans goed tekrijgen.Maar zonder sub is helemaal nattevingerwerk.
"Dus stel ik je voor om zelf de mix volledig zelf te maken. Als je wil (is wel wat werk) track ik alles zonder FX, Comp/EQ, en kan je daar mee aan de slag...lemme know."
Mixen is wel even wat meer werk en dat doe ik niet voor noppes.Wat betreft de track is in de mix zeker een hoop winst tebehalen.Tip : gebruik een de-esser op de vocals.
 
Mixen is wel even wat meer werk en dat doe ik niet voor noppes.
Daarvoor alle begrip, maar als ik centjes moet uitgeven, dan heb ik meer dan contacten in België en kan ik gelijk aan de slag in 7 pro studio's ism Wouter Van Belle, Werner Pensaert of Peter Bulkens e.a. En zeg ik erbij dat ik aan deze mix relatief weinig aandacht heb besteed omdat ik de track zelf al 1 miljoen keer heb beluisterd...

Ja en dan die sub. De Quested Sub heeft een processor erbij en is dus relatief makkelijk in te regelen. Dat wordt een ander verhaal met de eerste beste blaaskast. Vooral mijn vrouw die graag een designer bathroom wil, houd me tegen. :-)
 
Daarvoor alle begrip, maar als ik centjes moet uitgeven, dan heb ik meer dan contacten in België en kan ik gelijk aan de slag in 7 pro studio's ism Wouter Van Belle, Werner Pensaert of Peter Bulkens e.a. En zeg ik erbij dat ik aan deze mix relatief weinig aandacht heb besteed omdat ik de track zelf al 1 miljoen keer heb beluisterd...

Ja en dan die sub. De Quested Sub heeft een processor erbij en is dus relatief makkelijk in te regelen. Dat wordt een ander verhaal met de eerste beste blaaskast. Vooral mijn vrouw die graag een designer bathroom wil, houd me tegen. :-)
Das mooi Skelet dat je goede contacten heb, ik zeg alleen dat ik het niet gratis doe.

"mijn vrouw die graag een designer bathroom wil, houd me tegen. :-)"
Je vrouw moet maar lekker wachten met die designer onzin.Sub Bass krijgt altijd voorrang8):okdan:
 
Back
Top