Behringer 2600 (AMSynths samenwerking)

Rob Keeble maakt bekend dat de mystery-synth die (vandaag?) aangekondigd wordt op NAMM het eerste resultaat is van zijn samenwerking met Behringer. De synth zal op Superbooth in april worden gedemonstreerd (allemaal komen dus!).

https://amsynths.co.uk/home/behringe...6SIeK2s-7UXmw8

Het gaat om de synth die te horen is in deze teaser:



poweron.jpg - Click image for larger version  Name:	poweron.jpg Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3732811
 
Laatst gewijzigd:
Mensen zeggen dat de 2600 kloon een beetje te tam/netjes klinkt alsof ie niet gritty genoeg is.
Kwam een interessante post van Rob Keeble tegen op GS waarin hij uitlegt wat de bedoeling was van hem wat de 2600 betreft;

Hi,
Let me explain the design ideas I brought to the B2600. Rather than recreating a 1977 synth with 301 op amps and tired caps, why not try and recreate the 1970 version, as it was originally imagined with high speed and accurate op amps and with matched transistor pairs and the best caps.

ARP did this in the blue marvin but had to compromise component selection to achieve reliable mass production.

So thats what we made with the defects of the original design removed and the precision of the original thinking.

You cant adjust any trimmers to make the sound less tame. The sound is meant to be precise not wobbly not like a KARP, you need to detune the vcos and add some modulation and push the levels into the vcf. Its a world away from a 1977 version..its new.

Happy to answer any questions.
 
Er blijken toch een reeks problemen te zijn ,en ik denk dat niet alles op te lossen zal zijn met een "soft ware upgrade" , ik wacht nog ff op die korg en bekijk het vandaar :doei:

Van zowel de korg odyssey als korg 2600 lees je ook veel problemen met pitch tracking van de 2de oscillator. Dan betaal je extra om een echte Japanse vintage Amerikaanse oerklassieker in huis te hebben en kun je nog geen melodie met 2 oscillatoren in tune krijgen ... graaf spul ... ik vind ze er ook mooi uitzien hoor maar ... krijg je buiten het visuele echt waar voor je geld bij korg?
 
Er blijken toch een reeks problemen te zijn ,en ik denk dat niet alles op te lossen zal zijn met een "soft ware upgrade" , ik wacht nog ff op die korg en bekijk het vandaar :doei:

Van zowel de korg odyssey als korg 2600 lees je ook veel problemen met pitch tracking van de 2de oscillator. Dan betaal je extra om een echte Japanse vintage Amerikaanse oerklassieker in huis te hebben en kun je nog geen melodie met 2 oscillatoren in tune krijgen ... graaf spul ... ik vind ze er ook mooi uitzien hoor maar ... krijg je buiten het visuele echt waar voor je geld bij korg?


Ja precies, je kan 4000 euro betalen en dan die originele drifting oscillators maar verder geen problemen, echt vintage...thumbs up voor Korg! :D

 
Kwam een interessante post van Rob Keeble tegen op GS waarin hij uitlegt wat de bedoeling was van hem wat de 2600 betreft;

Hi,
Let me explain the design ideas I brought to the B2600. Rather than recreating a 1977 synth with 301 op amps and tired caps, why not try and recreate the 1970 version, as it was originally imagined with high speed and accurate op amps

Zomaar uit nieuwsgierigheid, wie weet hier meer van? Welke opamps had men in gedachten in 1970 die high speed en accurate zijn? Hij zegt "as it was originally imagined", dus welk verhaal zit hier achter?
 
Zomaar uit nieuwsgierigheid, wie weet hier meer van? Welke opamps had men in gedachten in 1970 die high speed en accurate zijn? Hij zegt "as it was originally imagined", dus welk verhaal zit hier achter?

Op pagina 143 van het 2600 topic op GS post Rob Keeble dat hij zijn ideëen heeft gebaseerd op de originele blueprints, als iemand die weet dan kan je het bekijken.

Hi,
I joined the B2600 project in the initial prototype stage and shaped it from there. The Behringer team were fantastic to work with and take a massive credit for the synth. Its about making a good synth great to listen to and play.

I have access to a variety of 2600s and I have built many ARP designs. You can see the ideas in the original blueprints.

Firmware is a strong Behringer competency, and digital to analog integration is always checked.

I am sure a spring reverb will appear if there was a blue marvin version, take a look at the B2600 user manual about this.

This is a different approach to replicating the 2600 and I hope its respectful of the giants who we are standing on the shoulders of.
 
Nog vier weken wachten op mn Barp, zucht :stupid:stupid:stupid

Hebbooonnn!! :D

Heb vroeger genoeg met de grey meanie gespeeld, heb geen issues met een wat frisser klinkende kloon. Als het op zichzelf maar een goeie synth is, en wat ik tot nu toe aan demo's hoor heb ik hoge verwachtingen.
 
Ik heb hem in het kader van het ontspullen en meer focus toch maar gecanceld, ook mijn andere Behinger mono's weggedaan. Supertof dat al die classics nu zo betaalbaar en toegankelijk zijn, maar bij mij leidt het uiteindelijk meer af dan dat het me inspireert.
 
Ik heb hem in het kader van het ontspullen en meer focus toch maar gecanceld

Grappig, ik heb 'm ook gecanceld en zit een beetje op dezelfde wave als jij momenteel.
Op zich toch wel goed zo'n Uli effect want doordat er zoveel bereikbaar wordt ga je toch meer nadenken en prioriteiten stellen heb ik 't idee.
Nog ff en mensen zijn Uli dankbaar, weer 'ns wat anders dan afzeiken. :D
 
d'r zijn maar een paar vintage synths die ik echt heel tof vind waar ik best een clone van wil. de 2600 hoort daar niet bij voor mij.

gewoon wat clones kopen puur omdat de originelen vroeger klassiekers waren vind ik een beetje onzin, maar als je echt wat hebt met een bepaald geluid uit zo'n synth dan wordt hij pas interessant om te hebben.
 
d'r zijn maar een paar vintage synths die ik echt heel tof vind waar ik best een clone van wil. de 2600 hoort daar niet bij voor mij.

gewoon wat clones kopen puur omdat de originelen vroeger klassiekers waren vind ik een beetje onzin, maar als je echt wat hebt met een bepaald geluid uit zo'n synth dan wordt hij pas interessant om te hebben.
Ach ja, een keer een MS-20 proberen voor de prijs van een plugin is toch ook leuk?
 
oh absoluut. T is meer dat ik zelf ergens een grens trek in wat ik hebben wil. Kloons zijn leuk om te hebben, maar ik hoef niet alle kloons puur omdat ze goedkoop zijn.
Hoewel de 2600 erg aantrekkelijk is laat ik hem toch maar staan, voorlopig.. :D
 
hahaha, die gabber kick.. echt wat voor jou ja :D
Een originele 2600 is onbetaalbaar, en net als re-issue van Korg vind ik het formaat onhandig. De Behringer in 19" met de extra gain en voor deze prijs vind ik wel aantrekkelijk. Behoefte om te bestellen heb ik nog niet. Ik denk er zelfs aan om de Fenix II + III en nog een paar apparaten te verkopen en zo m'n reis van 11 maanden naar Australië te bekostigen....
 
Back
Top