Behringer Swing

Behringer komt met een kopie van de keystep.
Er wordt ook verteld dat binnenkort die gratis daw er aan komt dus de combi is dan wel logisch.
Jammer dat ze niet met een leuke originele MPE controller komen die mooi aansluit op hun daw die er nu aankomt, dat zou een leuke binnenkomer zijn geweest.

 

Attachments

  • Image_SWING-Controls.png
    Image_SWING-Controls.png
    1,1 MB · Bekeken: 3.699
Net iets minder dan de geschatte 1 miljard jaaromzet van Uli :P.

Qua amerikaanse cijfers is de omzet schijnbaar het viervoudige van dat van Arturia. Omzet van arturia en behringer op de europese markt weet ik zo niet. Maar een miljard lijkt me stug.
 
Arme striptekenaar :doei:
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​. Ik hoop dat ie genoeg tijd en geld heeft. En daarna goed tegen zijn verlies kan.
Starbucks heeft mogelijk minder financiële hinder dan de striptekenaar, maar toch..:D



928540d1606243008-behringer-swing-pic-starbucks-logo-above-pic-knock-off-brands-logo-called-stars-bucks-cafe.jpeg
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

Het is niet echt mogelijk om dit uit te leggen als we de hele tijd in een David vs Goliath scenario uit de bijbel blijven hangen. Bovendien is die Starbucks meme vergelijking wel grappig, maar loopt op alle vlakken mank

Midi keyboard = piano achtige toetsen, modulatie links, overige controls boven

dat is net als:

Laptop = Computer die je open kan klappen, trackpad onder het toetsenbord, inputs/outputs aan de zijkanten


Ik heb de Roli al eerder aangehaald. De Arturia is een standaard keyboard. Bij Roli hebben ze het wezenlijk anders aangepakt, en daarom wel een patent:

https://patents.google.com/patent/USD809588S1/en
 
Mja ik weet niet, ik zie vooral een hoop emotie maar het is gewoon handel. (...)

En koele berekening van Behringer. Kan niet zeggen dat ik veel emotie in deze zaak wil steken, maar heb wel het gevoel erbij dat het niet echt chic is om een product van een ander één op één te kopiëren. Een slag om de arm, afwachten hoe de functionaliteit straks is icm. de DAW van Behringer. Het verschil met de Keystep is dan misschien toch wat groter als je verder kijkt dan alleen maar het uiterlijk. Maar wat betreft koele berekening, Behringer zal incalculeren dat de huidige verontwaardiging uiteindelijk geen blijvende impact heeft. Als Uli B. straks komt met nog meer klonen van klassieke synths waar vraag naar is, er zullen vast een boel mensen zijn die de herinnering aan de heisa van nu dan graag even willen vergeten.

Krijg ik nu voor iedere post een euro?

Haha, daar moet je het met het beheer maar 'ns over hebben. :D
 
Het is niet echt mogelijk om dit uit te leggen als we de hele tijd in een David vs Goliath scenario uit de bijbel blijven hangen. Bovendien is die Starbucks meme vergelijking wel grappig, maar loopt op alle vlakken mank

Midi keyboard = piano achtige toetsen, modulatie links, overige controls boven

dat is net als:

Laptop = Computer die je open kan klappen, trackpad onder het toetsenbord, inputs/outputs aan de zijkanten


Ik heb de Roli al eerder aangehaald. De Arturia is een standaard keyboard. Bij Roli hebben ze het wezenlijk anders aangepakt, en daarom wel een patent:

https://patents.google.com/patent/USD809588S1/en

Mee eens hoor. Het maakt helemaal niet uit of Arturia wel of niet ‘groot’ is. Dat mag niet de factor zijn of het wel of niet ok is om een ontwerp - en toch echt iets meer dan dat- te kopiëren. Een product dat nog niet in de laatste fase van het productlevenscyclus is aangekomen laat staan beëindigd.
Het draait bij uiterlijk overigens niet zozeer of helemaal niet om patenten. Ook veel moeilijker om dat juridisch aan te vechten. En dat weet Behringer.

Nogmaals, ik ben geen heilige, maar dit is op zijn zachts gezegd niet chic van Behringer. Persoonlijk trek ik hier wel een grens.
 
Laatst gewijzigd:
Bovendien is die Starbucks meme vergelijking wel grappig, maar loopt op alle vlakken mank

overigens Star and Bucks café - inclusief logo - bestaat echt. Waargebeurd verhaal :dubbel:
 
Je kan zeggen wat je wil, maar de reuring is leuk. Ik geniet van zulke dingen.
Arturia krijgt ook weer exposure enzo, leuk!
 
Voorlopig geeft behringer 3 jaar garantie terwijl verschillende grote merken zoals Sequential, Korg, Arturia bijv 1 jaar garantie geven, Novation geeft 3 jaar weet ik en die hebben ook een uitstekende afterservice maar het is niet zo dat die andere merken allemaal even geweldig zijn.
Ik heb nu een paar jaar een Deepmind en een Neutron en die voelen nog zoals de eerste dag dus geen probleem wat mij betreft.
Ik vind Behringer z'n aktie deze keer ook niet zo sympathiek maar ik blijf wel genuanceerd in deze terwijl als ik jou zo hoor dan heb je een behoorlijk vooringenomen mening, heb je al een synth van Behringer een tijdje geprobeerd?
Dat zou je mening over de kwaliteit waarschijnlijk een beetje genuanceerder maken.


Behringer spullen begin deze eeuw waren klote en moest je van wegblijven, dat weet iedereen. We zijn inmiddels wel bijna 20 jaar verder he, dat is dus een nietszeggende vergelijking.

Mijn 16 kanaals yamaha mg mixer, drie jaar intensief gebruik: paar kapotte kanalen, drukknopjes die geen contact meer maken, ofwel einde levensduur. Vergelijk je hem met mijn huidige mackie dan is de Yamaha build quality echt totaal ruk.

Qua Behringer kan ik van de td3, de crave en de miniboog zeggen dat de bouwkwaliteit uitstekend is, boven verwachting. Heb je zelf al eens gespeeld met het nieuwe Behringer spul of baseer je je mening op je onderbuik?

De Europese wetgeving is twee jaar garantie, op alle denkbare electronica, als het in Europa is verkocht. Behringer, Korg, Roland, Moog, alles.

Ik heb geen vooringenomen mening, maar zou graag eens een video zien van een professioneel electronica persoon die zo'n Behringer apparaat eens helemaal onder de loep neemt qua onderdelen. Mijn eigen ervaring met het merk is van rond 2010 zoiets. Het is leuk spul als je begint met muziek maken en wat aanklooit voor een paar tientjes. En nog steeds. Maar als ik het vergelijk met wat ik allemaal onder handen heb gehad in de afgelopen jaren, dan is dat van Behringer echt van de minste kwaliteit qua bouw en geluid. Ook lees ik nog geregeld verhalen over uitvallende en krakende kanalen op mixers bijvoorbeeld. Daarom waag ik me ook niet aan die synths en drumcomputers van hun. Verwachting is hier niet dat die quality control procedures daarvoor opeens tig keer beter zijn. Op basis van de YouTube videos is wel te oordelen dat het acceptabel klinkt voor het geld, alleen geloof ik dus absoluut niet dat bijvoorbeeld de Crave dezelfde electronica aan boord heeft als de Moog Mother 32. Die 450 euro verschil zit hem niet alleen in het logo en de grootte/efficiëntie van de organisatie.

Trouwens, heb ook een Mackie VLZ4 hier gehad en die is weer terug naar de winkel gegaan omdat er een hardwarematige fout in het design van de mixer zit. Een kleine 1.5 decibel verschil tussen links/rechts main outputs. Valt ook niet te compenseren d.m.v. panning, maar alleen i.c.m. outboard gear. Vrijwel alle VLZ4 modellen hebben daar last van. Dus Mackie is wat dat betreft ook geen heilige. En dat was tevens de tweede mixer, nieuw uit de doos, met een issue van dat merk.

Als ik een x aantal keer een issue heb gehad met een merk, of geregeld verhalen hoor over slechte quality control en afhandeling van aftersales, dan koop ik gewoon niets meer van dat merk. En als daar nog de ongelofelijke schady praktijken van Uli-wapper bijkomen, dan haak ik al helemaal af. Dus ik koop gewoon nooit meer iets van Behringer, ook al maken ze het beste ROMpler workstation ooit voor 200 euro.
 


Deze video verdient een schop, want hier gaat het om. Uli is voor mij de koning van supplychain management, en geeft de hele slapende synth- en gearindustrie een welverdiende schop onder de kont. Prijzen omlaag en ECHT innoveren. Ander komt der Uli met zijn kopieermachine :duivels:
 
Voor 50 max 60 euro mag Behringer die Swing (uiteindelijk is het maar een onnozele controller) aanbieden. Zal het kopen. Zie niet in om voor zoiets een zaag te spannen. Kopen dat Behringer kot! En wat Arturia (or whatever...) er van vindt, interesseert mij geen zak natuurlijk. Zo simpel is da.
 
Laatst gewijzigd:
Voor 50 max 60 euro mag Behringer die Swing (uiteindelijk is het maar een onnozele controller) aanbieden. Zal het kopen. Zie niet in om voor zoiets een zaag te spannen. Kopen dat Behringer kot! En wat Arturia (or whatever...) er van vindt, interesseert mij geen zak natuurlijk. Zo simpel is da.

Volgens de laatste berichten 89 euro. Ik denk zelf nog wel een tientje lager. Ja dat is flink besparen zo.....
Ik gun je de ‘korting’ pik, doe er iets leuks mee!
 
Voor 50 max 60 euro mag Behringer die Swing (uiteindelijk is het maar een onnozele controller) aanbieden. Zal het kopen. Zie niet in om voor zoiets een zaag te spannen. Kopen dat Behringer kot! En wat Arturia (or whatever...) er van vindt, interesseert mij geen zak natuurlijk. Zo simpel is da.

Lekker zo. Heeft iemand al eens een track van je gejat en onder z'n eigen naam uitgebracht? Moet kunnen toch? ;).
 
Lekker zo. Heeft iemand al eens een track van je gejat en onder z'n eigen naam uitgebracht? Moet kunnen toch? ;).

Blijft lastig he, het verschil tussen auteursrecht en waar het in deze draad om gaat.:gaap:
 
Voor 50 max 60 euro mag Behringer die Swing (uiteindelijk is het maar een onnozele controller) aanbieden. Zal het kopen. Zie niet in om voor zoiets een zaag te spannen. Kopen dat Behringer kot! En wat Arturia (or whatever...) er van vindt, interesseert mij geen zak natuurlijk. Zo simpel is da.

Voor clonen van hetzelfde merk (Behringer) van een ander merk (Roland) is je mening 180 graden anders. Wellicht zit dat in het feit dat het hier een controller betreft en geen synthesizer. Niet dat het mij stoort ofzo, ik vond het opvallend.

Misschien ga ik ook wel zo`n ding kopen. En het bedrag dat ik dan overhoud overmaken naar bijvoorbeeld Human Rights Watch of Amnesty International. O.v.v Oeigoeren. :engel: (Nu kan ik nog een zeer foute opmerking maken over een duits product en heropvoedingskampen, maar ja, dat is zo makkelijk...).
 
Blijft lastig he, het verschil tussen auteursrecht en waar het in deze draad om gaat.:gaap:

Gaat hier om de Barturia Swing. Dat filmpje dat je repost en zo blij mee bent gaat 0 seconden over de Barturia. ;)

Maar schenden auteursrechten en de Barturia.....
In beide gevallen duidelijk jatwerk. Niets creatiefs aan.
Om het jou te verduidelijken; Niet creatief gesampled, maar één op één gesampeld zeg maar.
:engel:
 
Gaat hier om de Barturia Swing. Dat filmpje dat je repost en zo blij mee bent gaat 0 seconden over de Barturia. ;)

Gaap :Z
 
De Europese wetgeving is twee jaar garantie, op alle denkbare electronica, als het in Europa is verkocht. Behringer, Korg, Roland, Moog, alles.

Ik heb geen vooringenomen mening, maar zou graag eens een video zien van een professioneel electronica persoon die zo'n Behringer apparaat eens helemaal onder de loep neemt qua onderdelen. Mijn eigen ervaring met het merk is van rond 2010 zoiets. Het is leuk spul als je begint met muziek maken en wat aanklooit voor een paar tientjes. En nog steeds. Maar als ik het vergelijk met wat ik allemaal onder handen heb gehad in de afgelopen jaren, dan is dat van Behringer echt van de minste kwaliteit qua bouw en geluid. Ook lees ik nog geregeld verhalen over uitvallende en krakende kanalen op mixers bijvoorbeeld. Daarom waag ik me ook niet aan die synths en drumcomputers van hun. Verwachting is hier niet dat die quality control procedures daarvoor opeens tig keer beter zijn. Op basis van de YouTube videos is wel te oordelen dat het acceptabel klinkt voor het geld, alleen geloof ik dus absoluut niet dat bijvoorbeeld de Crave dezelfde electronica aan boord heeft als de Moog Mother 32. Die 450 euro verschil zit hem niet alleen in het logo en de grootte/efficiëntie van de organisatie.

Trouwens, heb ook een Mackie VLZ4 hier gehad en die is weer terug naar de winkel gegaan omdat er een hardwarematige fout in het design van de mixer zit. Een kleine 1.5 decibel verschil tussen links/rechts main outputs. Valt ook niet te compenseren d.m.v. panning, maar alleen i.c.m. outboard gear. Vrijwel alle VLZ4 modellen hebben daar last van. Dus Mackie is wat dat betreft ook geen heilige. En dat was tevens de tweede mixer, nieuw uit de doos, met een issue van dat merk.

Als ik een x aantal keer een issue heb gehad met een merk, of geregeld verhalen hoor over slechte quality control en afhandeling van aftersales, dan koop ik gewoon niets meer van dat merk. En als daar nog de ongelofelijke schady praktijken van Uli-wapper bijkomen, dan haak ik al helemaal af. Dus ik koop gewoon nooit meer iets van Behringer, ook al maken ze het beste ROMpler workstation ooit voor 200 euro.

als je een Moog 32 tegenover een Crave zet dan:

is de Moog mogelijk in USA gemaakt? (Weet ik niet zeker)
krijg je echte CEM chips waar met gouden handen overheen is gestreken (waarschijnlijk uit dezelfde machine als die clone chips)
Wordt de crave is grotere oplage gemaakt, waardoor de kosten voor case en print lager zijn
heeft meneer Moog nog met zn gouden handen over de case gestreken

Het prijsverschil wordt dan vrij logisch, zonder dat er extreme kwaliteit verschillen hoeven te zijn

waarmee ik niet zeg dat de ene beter of slechter is, het is een persoonlijke keuze
 
als je een Moog 32 tegenover een Crave zet dan:

is de Moog mogelijk in USA gemaakt? (Weet ik niet zeker)
krijg je echte CEM chips waar met gouden handen overheen is gestreken (waarschijnlijk uit dezelfde machine als die clone chips)
Wordt de crave is grotere oplage gemaakt, waardoor de kosten voor case en print lager zijn
heeft meneer Moog nog met zn gouden handen over de case gestreken

Het prijsverschil wordt dan vrij logisch, zonder dat er extreme kwaliteit verschillen hoeven te zijn

waarmee ik niet zeg dat de ene beter of slechter is, het is een persoonlijke keuze

Het bouwen/tunen/testen van de Moog producten gebeurd in ieder geval met de hand bij Moog zelf in de USA. Waar de specifieke onderdelen allemaal vandaan komen, is niet met zekerheid te zeggen. Voor de rest lijk je zelf allerminst zeker van de zaak of het qua electronica enigszins overeenkomt, bijvoorbeeld m.b.t. de Crave en Mother 32. Qua functionaliteiten is het veelal kopieerwerk, dus daar bespaard Behringer al flink op. Behringer heeft wel een flinke Aziatische productielijn met tig verschillende producten natuurlijk. Alleen wil ik graag harde en niet interpreteerbare feiten zien van de kwaliteit qua onderdelen. Pots van een paar cent t.o.v. high quality exemplaren moet toch zo zijn aan te duiden door een electronica professional. Evenzo met de kwaliteit van capacitors, layout van printplaten, kwaliteit van chips, netheid van soldeerwerk, hardheid van het plastic, max. aantal keer drukken eerdat een knopje kapot gaat, montage en afwerking, etc.
 
Voor clonen van hetzelfde merk (Behringer) van een ander merk (Roland) is je mening 180 graden anders. Wellicht zit dat in het feit dat het hier een controller betreft en geen synthesizer. Niet dat het mij stoort ofzo, ik vond het opvallend.

Klopt, jij hebt volledig begrepen wat ik bedoel. Een controller is niet de moeite waard om daarover moeilijk te doen. Uiteindelijk stuurt het maar iets aan. Ook al lijkt het er op en is het zeker wel een benadering in deze bedoeling. Waar ik het wel lastig mee heb zijn de synth's en niet zozeer omdat ze het vrij goed kunnen namaken maar wel met die belachelijk goedkope prijzen. Ik vind niet dat iedereen toegang moet kunnen hebben tot zulke instrumenten. De geloofwaardigheid en vooral de magie van een bepaald geluid is compleet weg en zal tot in het belachelijke worden getrokken daardoor. Bvb die TD-3, daar is gewoon niks meer aan en dat is ook jammer voor het typische 303 geluid.


Ik begrijp Roland wel met hun nieuwe technologie. Dit zijn de echte innovatieve moderne instrumentenbouwers. Niet de namakers a la Behringer, zij doen gewoon niks.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top