Behringer Swing

Behringer komt met een kopie van de keystep.
Er wordt ook verteld dat binnenkort die gratis daw er aan komt dus de combi is dan wel logisch.
Jammer dat ze niet met een leuke originele MPE controller komen die mooi aansluit op hun daw die er nu aankomt, dat zou een leuke binnenkomer zijn geweest.

 

Attachments

  • Image_SWING-Controls.png
    Image_SWING-Controls.png
    1,1 MB · Bekeken: 3.703
Want een mini midikeyboardje met een onboard sequencertje is echte innovatie.

Op zich niet. Alles is immers al gedaan. Maar er wordt ook voor dit soort ogenschijnlijk simpele apparaten tijd en geld gestoken in R&D en in ontwerp. Tenminste door bedrijven die dat serieus nemen, zoals Arturia. Hun hardware heeft een design-taal. De layout, plaatsing en benaming van de knoppen en connectors, afmetingen en de samengestelde functionaliteit maken de Keystep een herkenbaar en uniek apparaat. Niet enorm innovatief, maar wel herkenbaar. En populair.

Hoe je het ook wendt of keert, Behringer heeft dat werk van Arturia rechtstreeks gejat. Zonder overleg, zonder betalen en met een dikke middelvinger naar de industrieel ontwerper.
 
Op zich niet. Alles is immers al gedaan. Maar er wordt ook voor dit soort ogenschijnlijk simpele apparaten tijd en geld gestoken in R&D en in ontwerp. Tenminste door bedrijven die dat serieus nemen, zoals Arturia. Hun hardware heeft een design-taal. De layout, plaatsing en benaming van de knoppen en connectors, afmetingen en de samengestelde functionaliteit maken de Keystep een herkenbaar en uniek apparaat. Niet enorm innovatief, maar wel herkenbaar. En populair.

Hoe je het ook wendt of keert, Behringer heeft dat werk van Arturia rechtstreeks gejat. Zonder overleg, zonder betalen en met een dikke middelvinger naar de industrieel ontwerper.

Als Arturia intellectueel eigendom zou hebben kan Behringer het helemaal niet "jatten". Kennelijk is dat dus niet het geval - geen copyright infringement-, en betreft het een ipv een "uniek apparaat" een generiek product dat zonder juridische problemen nagemaakt kan worden. Dat zijn nou eenmaal de regels van het spel. Dat Uli hem in het zwart uitbrengt, zonder die crappy arturia knoppen en nog wat goedkoper ook vind ik alleen maar pluspunten.

Daarnaast nogmaals, de marges die Arturia hanteert lijken een stuk ruimer dan die van Behringer, dus die fransen kunnen best tegen een (plaag)stootje van der Uli. Ik snap dan ook niets van mensen die impliceren dat het allemaal zo zielig is omdat Arturia geen legal team kan betalen cq geen patenten kan aanvragen.

En als laatste punt: Arturia heeft 3 jaar lang zijn product kunnen verkopen zonder competitie, dus de echte vruchten van de keystep zullen ze nu wel allang geplukt hebben. En afgaand op alle behringerhaters cq arturiafanboys hier zullen ze er echt nog wel een paar gaan slijten.
 
zou het ook niet gewoon een dikke middelvinger zijn voor 'ons', de hypocriete consumenten hier in het westen? Al jarenlang kopen we goedkope rommel uit China, kleding uit andere ontwikkelingslanden maar we hebben wel een grote mond over normen en waarden. Niemand doet moeilijk over t-shirts voor 4,- bij de Primark en toen de werknemers van Foxconn van ellende zelfmoord pleegden door uit het raam te springen werden er nog steeds evenveel iPhones verkocht... Ook dit Behringer product zal vast goed verkopen ondanks al die mensen die 'het niet vinden kunnen'...
 
Nieuw spul dat vandaag de dag van de Behringer band rolt, daarvan zou ik graag eens een overzicht willen zien qua failure rate. Dus hoeveel jaar dat het duurt eerdat de hardware faalt om rede van goedkope kwaliteit onderdelen.

Voorlopig geeft behringer 3 jaar garantie terwijl verschillende grote merken zoals Sequential, Korg, Arturia bijv 1 jaar garantie geven, Novation geeft 3 jaar weet ik en die hebben ook een uitstekende afterservice maar het is niet zo dat die andere merken allemaal even geweldig zijn.
Ik heb nu een paar jaar een Deepmind en een Neutron en die voelen nog zoals de eerste dag dus geen probleem wat mij betreft.
Ik vind Behringer z'n aktie deze keer ook niet zo sympathiek maar ik blijf wel genuanceerd in deze terwijl als ik jou zo hoor dan heb je een behoorlijk vooringenomen mening, heb je al een synth van Behringer een tijdje geprobeerd?
Dat zou je mening over de kwaliteit waarschijnlijk een beetje genuanceerder maken.
 
Als Arturia intellectueel eigendom zou hebben kan Behringer het helemaal niet "jatten". Kennelijk is dat dus niet het geval - geen copyright infringement-, en betreft het een ipv een "uniek apparaat" een generiek product dat zonder juridische problemen nagemaakt kan worden. Dat zijn nou eenmaal de regels van het spel. Dat Uli hem in het zwart uitbrengt, zonder die crappy arturia knoppen en nog wat goedkoper ook vind ik alleen maar pluspunten.

Daarnaast nogmaals, de marges die Arturia hanteert lijken een stuk ruimer dan die van Behringer, dus die fransen kunnen best tegen een (plaag)stootje van der Uli. Ik snap dan ook niets van mensen die impliceren dat het allemaal zo zielig is omdat Arturia geen legal team kan betalen cq geen patenten kan aanvragen.

En als laatste punt: Arturia heeft 3 jaar lang zijn product kunnen verkopen zonder competitie, dus de echte vruchten van de keystep zullen ze nu wel allang geplukt hebben. En afgaand op alle behringerhaters cq arturiafanboys hier zullen ze er echt nog wel een paar gaan slijten.

Gast,

Hoe krijg je het uit je pen...
Ieder zo zijn opvattingen, maar dit is geen opvatting, dit is kletspraat.

Dat iemand vrijuit gaat met iets, wil niet zeggen dat het dan ‘kennelijk’ in orde is......

Verder ook niemand die hier zegt dat Arturia zielig is omdat ze geen ‘legal team’ zouden kunnen betalen. Je maakt daar een geheel eigen verhaal van...
Het is de afweging die Arturia zal moeten maken en dat is onderdeel van de strategie van Behringer.
Rechtszaken winnen kan voor een hoop kosten zorgen en uiteindelijk helemaal niets opleveren.

Om in de buurt van een voorbeeld te komen; Las vanmorgen het nieuws dat de tegenspelers van Bassie en Adriaan voor de tweede keer een rechtszaak hebben gewonnen nav achterstallige betalingen van B&A. Eerste keer was al jaren geleden. Maar nu een tweede keer dus omdat er na de eerste gewonnen rechtszaak gewoonweg niets betaald werd.
Nu weer gewonnen door de tegenspelers. Maar oja, de tegenspelers moeten wel de door hun gemaakte kosten voor de rechtszaak zelf betalen.

Zelfs al wordt Arturia in het gelijk gesteld bij een rechtszaak, dan nog is zo een rechtszaak een nare last voor een bedrijf. Dat zijn verspillingen van kapitaal, mensen etc. Het ene bedrijf houdt dat langer uit dan het andere bedrijf. Er zijn bedrijven - hallo Behringer - die dit van te voren inschatten. Het is een bedrijfsmodel zelfs (heb je van mij, niet verder vertellen hoor) Je kan dat eerlijke concurrentie noemen.......

Dat Arturia dan volgens jou 3 jaar lang heeft kunnen cashen, wil niet zeggen dat het dan wel mag.
Dat Behringer netjes is geweest door wel zeker 3 jaar te wachten met ‘stelen’ .

Ik heb helemaal niets van Arturia en ook helemaal niets van Behringer. Er is voor mij geen good guy, bad guy. Maar de argumenten die voorbijkomen zijn echt tenenkrommend. Ik hoop nog steeds bedoeld om lollig te zijn of voor wat aandacht, ben bang van niet.

Kritiek op een van de partijen maakt iemand niet automatisch een hater van het ene merk en fanboy van het andere merk. Lijkt me lekker om zo zwart wit te denken, de wereld zo in te delen, helemaal als je daar dan zelf in gelooft 8o)

Ik denk dat de ‘Swing’ een groot succes kan zijn. Ik verbaas me er ook verder niet over hoor dat er genoeg mensen zijn die graag voor cheap gaan. Ik bedoel niet alleen de prijs, maar ook gedrag. Ik kom ook wel eens buiten :D.........

Fijne dag verder :okdan:
 
In elk geval mag Behringer tevreden zijn dat het "Streisandeffect" zijn werk weer uitstekend heeft gedaan, want door alle ophef weet inmiddels iedereen die de muziekpublicaties en -fora een beetje in de gaten houdt dat er een goedkopere variant van de Keystep uitkomt. En dat zonder dat Uli een cent aan reclamekosten heeft uit hoeven geven. :D
 
There is no such thing as bad publicity... Het is weer mooi om te zien hoeveel experts hier zijn en daarmee vinden dat de ander maar onzin uitkraamt, het blijft toch lastig om te accepteren dat andere mensen andere meningen kunnen hebben :erm:
 
Dat iemand vrijuit gaat met iets, wil niet zeggen dat het dan ‘kennelijk’ in orde is......
Dat Arturia dan volgens jou 3 jaar lang heeft kunnen cashen, wil niet zeggen dat het dan wel mag.
Verder ook niemand die hier zegt dat Arturia zielig is omdat ze geen ‘legal team’ zouden kunnen betalen. Je maakt daar een geheel eigen verhaal van...
Het is de afweging die Arturia zal moeten maken en dat is onderdeel van de strategie van Behringer.
Rechtszaken winnen kan voor een hoop kosten zorgen en uiteindelijk helemaal niets opleveren.

En dan beticht je mij van kletspraat :gaap:

There is no such thing as bad publicity... Het is weer mooi om te zien hoeveel experts hier zijn en daarmee vinden dat de ander maar onzin uitkraamt, het blijft toch lastig om te accepteren dat andere mensen andere meningen kunnen hebben :erm:

Amen :halleluja
 
In elk geval mag Behringer tevreden zijn dat het "Streisandeffect" zijn werk weer uitstekend heeft gedaan, want door alle ophef weet inmiddels iedereen die de muziekpublicaties en -fora een beetje in de gaten houdt dat er een goedkopere variant van de Keystep uitkomt. En dat zonder dat Uli een cent aan reclamekosten heeft uit hoeven geven. :D

Dat zeker. En toen?
Aandacht is niet het doel van Behringer, dat is munten verdienen. Dat kan op meerdere manieren.
Aandacht is ook helemaal geen garantie tot succes.
Daarbij, aandacht had Behringer ook kunnen krijgen zonder smakeloze kopie, dus met een goed eigen product. Desnoods met een clone van een product. En niet één waarvan het inkt waarmee de patenten en design is vastgelegd nauwelijks is opgedroogd.
Zou zielig zijn als je als bedrijf moet leven van negatieve aandacht. Dat je daar op rekent als bedrijf. Dan moet er een belletje gaan rinkelen... toch?

Het zijn uiteindelijk de kopers die het geld binnenbrengen. Ja echt waar. En die worden niet getriggerd om te kopen vanwege negatieve aandacht (toch?). Had daarbij niemand van de swing gehoord als het een eigen design en functionaliteiten had gehad?
Kopers maken dus andere afwegingen.
Bij de swing zal dat niet de mooie analoge klank zijn :D. Sentimenten doen er ook niet toe. Dat blijkt maar weer. Drogredenen vliegen hier voorbij.

Maar ik weet ook wel, het is allemaal ‘ver van onze bed show’. Dan boeien normen en waarden ook minder. Tenzij we er vanwege de opinies wel hinder van ondervinden. Ik ben ook geen heilige en koop wel eens producten bij de Lidl die verdacht veel op A-merken uit andere winkels lijken, zowel in presentatie als smaak. En dat scheelt me dan weer een paar euro’s met de boodschappen.
En wat zit ik me hier ‘druk’ (nee niet echt hoor 8)) te maken om Arturia hahaha.

Maar toch, ik vraag me af of een ieder dezelfde standpunten behoudt zodra een vriend/kennis/familielid of jezelf dit overkomt. Dus je bent bent bijvoorbeeld zelf professioneel striptekenaar en iemand kopieert jouw strip letterlijk en jouw verhaal ook nog eens. En dat je dan aan moet horen dat andere stripfiguren ook armen en benen hebben, dus alles is een kopie van elkaar...en dus mag het.
Of....’ je maakt nu al drie jaar die strip, nu mag ik het verhaal en de strip letterlijk kopiëren en publiceren. Met de wetenschap dat jouw strip dan minder of niet gelezen wordt.
Ik weet niet, maar mijn gevoel zegt dat de wereld dan wel te klein en oneerlijk is in hun ogen.
 
Dat zeker. En toen?
Aandacht is niet het doel van Behringer, dat is munten verdienen. Dat kan op meerdere manieren.
Aandacht is ook helemaal geen garantie tot succes.
Daarbij, aandacht had Behringer ook kunnen krijgen zonder smakeloze kopie, dus met een goed eigen product. Desnoods met een clone van een product. En niet één waarvan het inkt waarmee de patenten en design is vastgelegd nauwelijks is opgedroogd.
Zou zielig zijn als je als bedrijf moet leven van negatieve aandacht. Dat je daar op rekent als bedrijf. Dan moet er een belletje gaan rinkelen... toch?

Het zijn uiteindelijk de kopers die het geld binnenbrengen. Ja echt waar. En die worden niet getriggerd om te kopen vanwege negatieve aandacht (toch?). Had daarbij niemand van de swing gehoord als het een eigen design en functionaliteiten had gehad?
Kopers maken dus andere afwegingen.
Bij de swing zal dat niet de mooie analoge klank zijn :D. Sentimenten doen er ook niet toe. Dat blijkt maar weer. Drogredenen vliegen hier voorbij.

Maar ik weet ook wel, het is allemaal ‘ver van onze bed show’. Dan boeien normen en waarden ook minder. Tenzij we er vanwege de opinies wel hinder van ondervinden. Ik ben ook geen heilige en koop wel eens producten bij de Lidl die verdacht veel op A-merken uit andere winkels lijken, zowel in presentatie als smaak. En dat scheelt me dan weer een paar euro’s met de boodschappen.
En wat zit ik me hier ‘druk’ (nee niet echt hoor 8)) te maken om Arturia hahaha.

Maar toch, ik vraag me af of een ieder dezelfde standpunten behoudt zodra een vriend/kennis/familielid of jezelf dit overkomt. Dus je bent bent bijvoorbeeld zelf professioneel striptekenaar en iemand kopieert jouw strip letterlijk en jouw verhaal ook nog eens. En dat je dan aan moet horen dat andere stripfiguren ook armen en benen hebben, dus alles is een kopie van elkaar...en dus mag het.
Of....’ je maakt nu al drie jaar die strip, nu mag ik het verhaal en de strip letterlijk kopiëren en publiceren. Met de wetenschap dat jouw strip dan minder of niet gelezen wordt.
Ik weet niet, maar mijn gevoel zegt dat de wereld dan wel te klein en oneerlijk is in hun ogen.

Het punt is een beetje dat als een bekende van jou een strip tekent, diegene alle auteursrechten bezit waardoor die een zaak heeft. Op een 13 in een dozijn midi keyboard kan je geen patenten oid krijgen. Want ze zijn allemaal hetzelfde. Je kan geen patent krijgen op iets wat al bestaat of een samenvoeging is van bestaande dingen.

Een ander voorbeeld: de Dbeam van Roland. Die manier van moduleren is niet iets wat Roland zichzelf kan toe eigenen, omdat die techniek gewoon bestond om stroom te manipuleren met licht. Ze kunnen wel de merknaam Dbeam registreren, en dan weet iedereen dat je het over dat ding heb waar je met je hand Whooh Whooh overheengaat. Het is niet zo dat anderen dat dan niet mogen implementeren, omdat die techniek was er al.

Ieder midi keyboard heeft witte en zwarte toetsen, met links daarvan een wiel of touch ding voor modulatie en erboven knoppen. Zo zijn ze nou eenmaal
 
Dat zeker. En toen?
Aandacht is niet het doel van Behringer, dat is munten verdienen. Dat kan op meerdere manieren.
Aandacht is ook helemaal geen garantie tot succes.
Daarbij, aandacht had Behringer ook kunnen krijgen zonder smakeloze kopie, dus met een goed eigen product. Desnoods met een clone van een product. En niet één waarvan het inkt waarmee de patenten en design is vastgelegd nauwelijks is opgedroogd.
Zou zielig zijn als je als bedrijf moet leven van negatieve aandacht. Dat je daar op rekent als bedrijf. Dan moet er een belletje gaan rinkelen... toch?

Het zijn uiteindelijk de kopers die het geld binnenbrengen. Ja echt waar. En die worden niet getriggerd om te kopen vanwege negatieve aandacht (toch?). Had daarbij niemand van de swing gehoord als het een eigen design en functionaliteiten had gehad?
Kopers maken dus andere afwegingen.
Bij de swing zal dat niet de mooie analoge klank zijn :D. Sentimenten doen er ook niet toe. Dat blijkt maar weer. Drogredenen vliegen hier voorbij.

Maar ik weet ook wel, het is allemaal ‘ver van onze bed show’. Dan boeien normen en waarden ook minder. Tenzij we er vanwege de opinies wel hinder van ondervinden. Ik ben ook geen heilige en koop wel eens producten bij de Lidl die verdacht veel op A-merken uit andere winkels lijken, zowel in presentatie als smaak. En dat scheelt me dan weer een paar euro’s met de boodschappen.
En wat zit ik me hier ‘druk’ (nee niet echt hoor 8)) te maken om Arturia hahaha.

Maar toch, ik vraag me af of een ieder dezelfde standpunten behoudt zodra een vriend/kennis/familielid of jezelf dit overkomt. Dus je bent bent bijvoorbeeld zelf professioneel striptekenaar en iemand kopieert jouw strip letterlijk en jouw verhaal ook nog eens. En dat je dan aan moet horen dat andere stripfiguren ook armen en benen hebben, dus alles is een kopie van elkaar...en dus mag het.
Of....’ je maakt nu al drie jaar die strip, nu mag ik het verhaal en de strip letterlijk kopiëren en publiceren. Met de wetenschap dat jouw strip dan minder of niet gelezen wordt.
Ik weet niet, maar mijn gevoel zegt dat de wereld dan wel te klein en oneerlijk is in hun ogen.

Mja ik weet niet, ik zie vooral een hoop emotie maar het is gewoon handel. Arturia zet per jaar zo'n $25 miljoen om met grotendeels behoorlijk generieke zooi, dus we hebben het niet over een kleine boutique-bouwer die de hoek in gedrukt wordt of een uniek nicheproduct dat wordt nagebouwd ofzo. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Producten kunnen floppen of iemand komt met iets goedkopers of beters of iets dat er heel erg op lijkt ... je moet dus als productontwikkelaar altijd vooruit kijken en niet rekenen dat je eindeloos kunt cashen op eerdere successen. Dat is precies die innovatieve drive die Behringer in hun antwoord beschrijft. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat is wel hoe het werkt.
 
Laatst gewijzigd:
Het punt is een beetje dat als een bekende van jou een strip tekent, diegene alle auteursrechten bezit waardoor die een zaak heeft. Op een 13 in een dozijn midi keyboard kan je geen patenten oid krijgen. Want ze zijn allemaal hetzelfde. Je kan geen patent krijgen op iets wat al bestaat of een samenvoeging is van bestaande dingen.

Een ander voorbeeld: de Dbeam van Roland. Die manier van moduleren is niet iets wat Roland zichzelf kan toe eigenen, omdat die techniek gewoon bestond om stroom te manipuleren met licht. Ze kunnen wel de merknaam Dbeam registreren, en dan weet iedereen dat je het over dat ding heb waar je met je hand Whooh Whooh overheengaat. Het is niet zo dat anderen dat dan niet mogen implementeren, omdat die techniek was er al.

Ieder midi keyboard heeft witte en zwarte toetsen, met links daarvan een wiel of touch ding voor modulatie en erboven knoppen. Zo zijn ze nou eenmaal

Arme striptekenaar :doei:
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​. Ik hoop dat ie genoeg tijd en geld heeft. En daarna goed tegen zijn verlies kan.
Starbucks heeft mogelijk minder financiële hinder dan de striptekenaar, maar toch..:D



928540d1606243008-behringer-swing-pic-starbucks-logo-above-pic-knock-off-brands-logo-called-stars-bucks-cafe.jpeg
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
 
Mja ik weet niet, ik zie vooral een hoop emotie maar het is gewoon handel. Arturia zet per jaar zo'n $25 miljoen om met grotendeels behoorlijk generieke zooi, dus we hebben het niet over een kleine boutique-bouwer die de hoek in gedrukt wordt of een uniek nicheproduct dat wordt nagebouwd ofzo. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Producten kunnen floppen of iemand komt met iets goedkopers of beters of iets dat er heel erg op lijkt ... je moet dus als productontwikkelaar altijd vooruit kijken en niet rekenen dat je eindeloos kunt cashen op eerdere successen. Dat is precies die innovatieve drive die Behringer in hun antwoord beschrijft. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat is wel hoe het werkt.

Net iets minder dan de geschatte 1 miljard jaaromzet van Uli :P. Gelukkig is Research en development gratis voor hem dat scheelt in de kosten. Dat moet nog van de omzet afgehaald :eureka:
 
Back
Top