'goede mics' ja natuurlijk maar er is ook zoiets als roeien met de riemen die je hebt.
EQ is 1 van de manieren om een mic breder inzetbaar te maken.
Eerst op de goede plaats neerzetten.
Als je een mic hebt die al van nature klinkt zoals je wilt is het natuurlijk makkelijker maar met EQ kan je met minder mics toch een goed resultaat bereiken.
Zo gebruik ik pro-sumer broadcast mics (senheiser SM64's) voor akkoesticsche instrumenten en overheads.
Deze heeft een piek van 5000HZ to 20KHZ en van nature klinkt deze mic alleen voor fiels recordings en heeft een naar hoog en pakt de kamer reflecties overduidelijk op.
Mics hebben vaak een andere response van de zijkant tegenover de voorkant bv. Daarom klinkt de ME64 bv lekker in blumlein configuratie.
andreos bedankt voor het aanbod. Beetje druk op dit moment. maar wil hier zeker op ingaan.
@
krautrock1958 leuk stuk. Om eerlijk te zijn. ik experimenteer met de spullen die ik nu heb en wil nu niet meer in apperatuur investeren.
Heb nu echt genoeg en moet het daar maar mee doen. Goede mics zijn ook weer best duur. En zo blijf ik maar bezig.
Ik gebruik nu akkoestische schilden, foam ed om de response van mics aan te passen.
Dit is wat ik aan mics heb en hoe ik dat nu gebruik.
2x Shure sm57, dynamic hyper cardoid ( woodwind, vocals, snare, guitar amps )
1x Shure sm87a beta, condensor hyper cardoid ( kick drum, vocals )
1x AKG C4000 large diaphragm omni, cardoid of hyper cardoid ( vocals, woodwind, cello, acoustic guitar, room mic, guitar amps )
1x Beyerdynamic 86N(C) condensor hyper cardoid ( woodwind live )
1x Beyerdynamic M69 N(C) dynamic cardoid ( mono overhead for vintage sound
https://soundcloud.com/timandtheocea...ew-world-order )
2x Senheiser K6 ME64's cardoid ( fieldrecording, spokenword, accoustic guitar, cello )
1x Behringer ecm8000 meet mic ( monitor mic, meet mic )