Go Go Eurorack! Behringer case & Moog modular modules

Behringer zet weer een stap richting Eurorack. Een grote case en een sneakpreview van een aantal modules:



Modules zijn klonen van de Moog Modular: 904A (lp filter), 923 (dual lp/hp filter), 911 (eg) en een CP3A (mixer).
 
Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Mensen, laten we het gezellig houden.

Ik heb zelf een case met sliding nuts en 1 met strips. Ik geef zelf toch de voorkeur aan strips. De gaps bij strips vallen in de praktijk wel mee. En die sliding nuts kun je echt gillend gek van worden als ze weer eens net op het verkeerde moment wegschieten waardoor je weer modules moet uitschroeven om er weer bij te komen. Ik moet zeggen dat ik alleen ervaring heb met 2.5mm sliding nuts. Misschien zijn de 3mm variant anders, maar als ik een keus heb: nooit meer sliding nuts. Maar blijft een kwestie van smaak. Behringer zal maar 1 type willen doen om kosten te kunnen besparen, anders moeten ze de productielijn aftakken. Of ze blijven misschien zitten met cases van het ene type die dan toch minder populair blijken.

In mijn optiek heeft Behringer inderdaad juist erg veel visie, net als Roland bv. Of die visie je aanspreekt is een andere kwestie.
 
Sliding nuts is een echte pest idd.

En wat betreft gaps op het einde weet ik veel,wel je kan die rails zagen als het moet om het toch strakker passend maken!

Je kan ook schroefjes kopen zonder kop om de sliding rail(s) vast te zetten in het profiel,zo kan je bvb als het nodig is de rail in 3 of 4 delen zagen en alle delen beweegloos vast te zetten.
 
Schermafbeelding 2019-12-17 om 11.57.51.png


Hier de reactie van Uli op de prijs.
 
Die mag je uitleggen.
het design verandert toch niet?


Op een al lage prijs de productie veranderen kost niks?
jawel, maar 50e voor 4 strips is veelsteveel


Bij een strip heb je veel meer gaps. Met nuts kun je de laatste gap makkelijker opvullen met een leeg plaatje.
klopt, ik reageerde op jouw zion over als ze niet op de juiste plek zitten


En bij tig keer inschroeven van modules heb je kans dat het schroefdraad molt en schroeven niet meer blijven zitten. Bij nuts vervang je die gemakkelijk met een andere.
nee want ik gebruik nylon schroeven en [...] dan hou je je schroefdraad gewoon heel


Jezus wat kun jij zeiken. :P.
mja dat gelul over het voor iedereen beschikbaar maken en we need help bla bla. je verkoopt gewoon massashit leunend op oude designs van anderen. visieloze bende dus.
[/QUOTE]
 
Last edited by a moderator:
fjoesz lekker boeien of het visieloos is, wat heb ik aan synths van visionairs die ik niet kan betalen. Leuk zulke synths en gear voor de lui met geld maar over het algemeen zijn de mensen met geld ook de zeikerds op Behringer. Misschien vinden ze dat ze het alleenrecht hebben op exclusieve gear... Wat helpt dat gejank als bedrijven zoals Korg of Roland zelf geen goedkope goede gear uitbrengen om hun erfenis levend te houden. Niemand houdt ze tegen maar doordat ze voor winstmaximalisatie gaan zijn die prijzen wat ze zijn. Het heeft helemaal niks met R&D te maken voor synths van meer dan 30 jaar of 40 jaar oud laat me niet lachen.

Het is allemaal marktwerking .. Als bedrijven failliet gaan dan zijn er genoeg om in een eventueel gat te springen dat is ontstaan. De naam van een bedrijf heeft nul waarde behalve wat nostalgische waarde. Alle designers, techneuten en andere werknemers zijn echt niet meer dezelfde als die alle legendarische apparatuur hebben ontwikkeld. Het is zelfs zo dat de oude TC Electronics engineers die de powercore synths hebben ontwikkeld de clonen maken voor Behringer. Het is een kwestie van tijd voordat Behringer een bedrijf als Roland overneemt en hun hele arsenaal synths onder de Roland vlag gaat uitbrengen. Lekker boeien.
 
Laatst gewijzigd:
Je bedoelt dat degenen die destijds TC gear kochten de ontwikkelingskosten van Behringer betaald hebben?

Overigens jankten de de makers en kopers van amerikaanse synths 40 jaar geleden ook over die goedkope synths van Roland en Korg terwijl dat geen 1 op1 clones waren.

Ik vind het allemaal prima wat Behringer doet hoor maar dat strips veel duurder zijn dan die glijdingen is geschwans.
 
Je bedoelt dat degenen die destijds TC gear kochten de ontwikkelingskosten van Behringer betaald hebben?

Ik bedoel dat TC Electronic eigendom is van Music Tribe (ook van Uli) en dat hij de engineers van dat bedrijf heeft ingezet van voor het maken van zijn synths. Dat heeft hij zelf verteld op een beurs. Trouwens Midas is ook van Music Tribe en ik vermoed dat er wel meer zullen volgen. Kijk naar Roland met 2500 werknemers dat recent nog een buyout had van het management tegen de meer dan 10 000 werknemers van Music Tribe. Het is niet ondenkbaar dat Uli bedrijven als Roland en Korg uit de markt aan het drukken is om ze over te nemen. Het zijn gewoon piraten, en ik vind het prima.
 
Het heeft helemaal niks met R&D te maken voor synths van meer dan 30 jaar of 40 jaar oud laat me niet lachen.

Natuurlijk is er altijd R&D,vermits het andere componenten zijn en bij elk ontwerp van een printplaat,wat je waar ergens plaats,hoe de verbinding is en langswaar deze lopen kunnen altijd invloed hebben op het eindresultaat.

Het is een kwestie van tijd voordat Behringer een bedrijf als Roland overneemt en hun hele arsenaal synths onder de Roland vlag gaat uitbrengen. Lekker boeien.

Dat is best mogelijk,wie weet,maar dat maakt niet veel uit

Wat telt is de bouwkwaliteit,en electronisch spul momenteel verkocht onder de Behringer naam is van lage kwaliteit.

Dit gezegd zijnde ,die case is een topper aan 200e,als de PSU er in maar lang genoeg mee gaat...
 
nou het gaat mij helemaal niet om het geld. in eurorack heb je merken die echt een eigen smaak hebben, een eigen visie op gebruik, dat vind ik best tof en kan ik inspiratie van krijgen. de opzet van mn nieuwste aanwinst de matriarch vind ik echt te gek, daar zit een bepaalde visie achter. die oude bakken of remakes ervan zijn ook prima, maar we kennen t allemaal al. die 'poly' D vind ik dan wel weer geinig, die brengt wat extra snappiewel. of ga op zoek naar een eigen dikke sound, ipv de sound van een ander nabouwen. want sommige van die bakjes klinken prima, dus het kan. de deepmind is een misser, want die klinkt zo flets als de tyfus. de neutron heeft wel wat. naja dat dus. mn OB6 en P6 habben verdomme ook nog 3 LFO's mee rmoeten hebben toch. ik kijk in ieder geval helemaal niet op behringer neer als een merk voor paupers of zo, dat maken paupers er altijd van :D
 
fjoesz haha ja jonguh en paupers reageren wel hoor! Maar ik snap wel wat je zegt hoor, Behringer maakt goed spul maar ook rommel. En natuurlijk hadden ze zich kunnen focussen op nieuwe shizzle maar ik ben blij dat de spullen die wel goed zijn die ze maken binnen handbereik liggen. En dat vind ik belangrijker dan synths die ik toch niet kan kopen. Als die CS80 uitkomt ben ik de eerste die um koopt, als deze ook nog goed is. Want het origineel of iets wat daarop lijkt is toch nooit binnen budget. Dat krijg je als je geen consessies doet aan je muziek...dan blijf je eeuwig arm. Dan maar liever consessies doen aan merken ipv sound of stijl. Niet dat ik een sound of stijl heb. Ik ben gewoon arm wegens een gebrek aan talent, dus er is geen enkele reden voor mij om dure shizzle te kopen.
ā€‹
 
fjoesz haha ja jonguh en paupers reageren wel hoor! Maar ik snap wel wat je zegt hoor, Behringer maakt goed spul maar ook rommel. En natuurlijk hadden ze zich kunnen focussen op nieuwe shizzle maar ik ben blij dat de spullen die wel goed zijn die ze maken binnen handbereik liggen. En dat vind ik belangrijker dan synths die ik toch niet kan kopen. Als die CS80 uitkomt ben ik de eerste die um koopt, als deze ook nog goed is.

Die binnen handbereik spullen of ze goed zijn zal je maar pas weten na enkele jaren,.....of ze dan nog helemaal goed functioneren dus.
 
Die binnen handbereik spullen of ze goed zijn zal je maar pas weten na enkele jaren,.....of ze dan nog helemaal goed functioneren dus.

Nou als ik kijk hoe het allemaal gebouwd is maak ik me daar geen zorgen om. Heb net die TD-03 gekocht en dat ding is prima.
 
Die binnen handbereik spullen of ze goed zijn zal je maar pas weten na enkele jaren,.....of ze dan nog helemaal goed functioneren dus.

Als je iets wil wat lijkt op een CS80, dan heb straks 2 keuzes. Een CS80 kopen .. niet echt haalbaar.. of een Berhinger ding kopen. Wel haalbaar.

Qua risico dat er iets kapot gaat, ik ben er banger voor met een echte CS80 dan met een Behringer clone.

Ik zeg hiermee niet dat de kans groter is dat een echte CS80 kapot gaat, maar als ie kapot gaat, dan is dat maar beperkt grappig.

Dat geldt overigens ook voor een clone, maarja, die kost dan ook iets minder.
 
Qua risico dat er iets kapot gaat, ik ben er banger voor met een echte CS80 dan met een Behringer clone.

Ja voor de CS 80 wel,maar goed de rest is soms al stuk na een paar dagen,of het komt stuk aan geleverd in de doos,zie naar je RD-8..

Dat zegt al genoeg over de bouwkwaliteit...

Bouwkwaliteit wil niet enkel zeggen wat je in je handen heb maar de wijze waarop en hoe het toestel gemonteerd wordt,en dat is het goedkoopste van het goedkoopste,dan is de foutmarge dus altijd groter.

Dus ik zou echt heel ongerust zijn een CS-80 clone te kopen van Behringer die echt propvol miniatuur componenten zit eenmaal de garantieperiode voorbij is.
 
Dus ik zou echt heel ongerust zijn een CS-80 clone te kopen van Behringer die echt propvol miniatuur componenten zit eenmaal de garantieperiode voorbij is.

Stel dat de kloon echt goed klinkt en de prijs is niet gek, koop er twee. Als de eerste stuk gaat kun je vooruit met de tweede. Gaat die stuk, wie weet kun je met de twee weer eentje in orde krijgen. Moeten ze natuurlijk niet dezelfde kwaal krijgen.
 
Bouwkwaliteit wil niet enkel zeggen wat je in je handen heb maar de wijze waarop en hoe het toestel gemonteerd wordt,en dat is het goedkoopste van het goedkoopste,dan is de foutmarge dus altijd groter.

Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt.
Als ik een CNC machine instel en dan 100 stuks laat draaien/freezen zijn ze allemaal hetzelfde terwijl als een mens er 100 maakt dan zijn de afwijkingen echt wel groter.
En een Toyota is over het algemeen betrouwbaarder dan een Ferrari waar veel meer handwerk aan zit en dat zijn geen beginnende monteurs daar in Italiƫ maar toch...
Kwestie van optimalisering van je produktieproces.
 
Nou ja SMD is wel ruk. Heb nog een clouds, rings en braid die ik moet afmaken...Nooit meer 0603 smt diy voor mij :D
Is gewoon echt wel een voordeel as synth met through hole componenten is gemaakt.
Maar dan is er wel ineens een prijs verschil.
Ben wel een beetje bang dat mijn Korg Prologue er ineens mee op houd.
Maar stel je voor de prologue in volle throught hole versie... Dan word het een CS80 aan groote, prijs en gewicht.
 
Back
Top