weinig opzienbarends II

In Detroit moeten de techno pioniers zwaar gefrustreerd geweest zijn dat het commerciële Europese antwoord op hun muziek zo lekker liep, terwijl voor hun de erkenning pas veel later kwam.

Ik wil je niet beledigen maar ik heb zelden zulke onzin gelezen wat betreft Techno of over wat in Europa bewoog, heb jij die periode zelf meegemaakt of zat je nog in de luiers?

En die Johnny's en Marina's konden dan nog wel lekker illegaal raven onder een brug of zo...

Dat is nu net wat die niet deden. Trouwens in Bels gingen raves door in oude fabriekshallen en hangaars, de eerste grote raves gingen door in Dendermonde en Wieze en daar zag je bv een Jeff Mills achter zijn 909 staan

De muziekstijl van Scooter is gaandeweg steeds veranderd en inderdaad worden ze ook een raveband genoemd. En nu schijnen ze EDM te maken. Er zal daar ook brood op de plank moeten komen denk ik.

En Scooter dat was zoals Von Naphoven zegt een genre op zijn eigen, commercieel en heel fout, veel toeters en bellen maar weinig te zien met goede muziek. Muziek voor op de kermis of een boerendiscotheek.
 
Ik wil je niet beledigen maar ik heb zelden zulke onzin gelezen wat betreft Techno of over wat in Europa bewoog, heb jij die periode zelf meegemaakt of zat je nog in de luiers?

1k0.jpg - Click image for larger version  Name:	1k0.jpg Views:	1 Size:	48,6 KB ID:	3668842


En ik zie geen reden om mijn mening aan te passen. :D

Dat is nu net wat die niet deden. Trouwens in Bels gingen raves door in oude fabriekshallen en hangaars, de eerste grote raves gingen door in Dendermonde en Wieze en daar zag je bv een Jeff Mills achter zijn 909 staan
Ik denk ook niet dat ze dat deden, maar ik maakte ook maar een grapje. Humor, ppfff...
Ik kan Jeff Mills wel waarderen, ik ken 'm o.a. van Awakenings.

En Scooter dat was zoals Von Naphoven zegt een genre op zijn eigen, commercieel en heel fout, veel toeters en bellen maar weinig te zien met goede muziek. Muziek voor op de kermis of een boerendiscotheek.
't is ook niet mijn muziek, maar ik ga niet zeggen dat het (heel) fout en niet goed is. En ook niet dat het alleen bedoeld is voor op de kermis of een boerendiscotheek. Smaken verschillen nu eenmaal, en ik vind het prima als iemand dit fantastische muziek vind. Waarom niet? Respect!

En Von Naphoven heeft het er ook over dat hij het tegelijkertijd stiekem best lekkere muziek vindt met een paar krakers van tracks.
Zo vind ik "Weekend" een top track van ze...zeg ik eerlijk. :)

En waarom altijd dat gezeik over commerciële muziek?
Als het puur gemaakt is om geld te verdienen kan ik mij er iets bij voorstellen, maar anders... Commerciële muziek kan best goed zijn. :)
 
Laatst gewijzigd:
als je het in een vakje wil steken past dat het best bij Happy Hardcore.

Dit heeft niets met happy hardcore te doen. Meer met happy scooter.... :yamaha:

En ook niet dat het alleen bedoeld is voor op de kermis of een boerendiscotheek.

Mag ik dat wel vinden ??? :duivels:

In Detroit moeten de techno pioniers zwaar gefrustreerd geweest zijn dat het commerciële Europese antwoord op hun muziek zo lekker liep, terwijl voor hun de erkenning pas veel later kwam.

Nee hoor. Kijk maar naar kevin saunderson (inner city), hoeveel platen heeft die wel niet verkocht ?! Hoorde iets van 6 mil. of zo. Dat is toch ook commercieel...
Btw, die techno pioniers krijg je niet zo snel over de rooie, komen tenslotte uit Detroit. 8)
 
En ik zie geen reden om mijn mening aan te passen. :D

Aan je reply met dat plaatje te zien zat je dus nog in de luiers...:P

En ik zei nergens dat iemand commerciële muziek niet goed mag vinden maar noem Scooter geen Techno, dat is en blijft onzin. Het heeft niks met Techno te maken punt aan de lijn. En dat heeft niks met meningen of smaken te maken, en scooter goed vinden verandert daat niets aan.

En het is niet omdat iemand Scooter slecht vind dat hij alle commerciële muziek slecht vind, gooi dat niet op een hoop.
Hier laat ik het bij.

Geniet van je Scooter!:yamaha: Ik leg wel Claude Young, Derrick May of Kevin Saunderson op...
 
Mag ik dat wel vinden ??? :duivels:
Tuurlijk, maar het klopt niet als ik naar hun tourschema kijk en waar ze dan op de podia staan. :)

Nee hoor. Kijk maar naar kevin saunderson (inner city), hoeveel platen heeft die wel niet verkocht ?! Hoorde iets van 6 mil. of zo. Dat is toch ook commercieel...
Van wie hoorde je dat?
Maar die 6 miljoen st. is dan wel over een periode van ca. 30 jaar (1988-2019) - voor álle sales.
En als ik dan 2 Unlimited als voorbeeld mag noemen, van hun gingen er in de jaren 90 van élk album 2-3 miljoen exemplaren over de toonbank. :halleluja
Dat zijn aantallen die Kevin Saunderson begin jaren 90 niet verkocht. Ik vermoed ook dat (een deel van) de jonge generatie een inhaalslag gemaakt heeft door alsnog techno albums van toen zeg maar te kopen. In de UK was het album Paradise een groot succes. Misschien dat er toen 100.000 van verkocht zijn??? Of zit ik er dan ver naast?

Btw, die techno pioniers krijg je niet zo snel over de rooie, komen tenslotte uit Detroit. 8)
Ahh Detroit, met de getto's van hiphopper Eminem. 8)
 
Aan je reply met dat plaatje te zien zat je dus nog in de luiers...:P
Ben jij soms 'toevallig' net papa geworden dat je het steeds over luiers hebt? :D
Trek jij rustig je conclusie(s)....maar of die juist is/zijn??? :P

Het heeft niks met Techno te maken punt aan de lijn.
Joh, het is (bijna) niet meer te overzien wat er vanuit Frankfurt (Detroit?) aan 'techno' variaties is voortgekomen. Het was telkens weer een andere mix van genres. Vaak lekkere muziek om op los te gaan, dat sowieso wel. :baco:

...commerciële muziek...
Stel je brengt iets uit wat jezelf niet commercieel vindt en toch wordt het een groot succes. Joechei!!! :mega: Is het dan commercieel? Dat blijft natuurlijk altijd een lastige vraag denk ik.

Hier laat ik het bij.
Ik ook. :doei:

Geniet van je Scooter!
O ja hoor, het kan best heel chill zijn op de :yamaha: (maar niet in Nederland met die vrieskou).

Ik leg wel Claude Young, Derrick May of Kevin Saunderson op...
Wie? :D Toch wel op vinyl hoop ik?! 8)
Je buren hebben zeker al geklaagd over geluidsoverlast? :duivels:
Bij mij wel, ik had Amy MacDonald op staan, en dat schotse accent van haar kwam goed door bij de buren. ;)
En zet ook eens iets anders op, bijv. van Samantha Steenwijk. :halleluja Niet het genre wat ik normaal luister, maar laatst hoorde ik iets van haar waardoor ik zelfs tot tranen toe geroerd werd. =( Emoties, daar gaat het wat mij betreft bij muziek toch voor een belangrijk deel om.
En 'what about' catchy vocal techno tracks???? :peukie:

Heb je al eens iets van (Detroit) techno wat jij super cool vindt op dit forum geplaatst?
Ik ben altijd wel geïnteresseerd in wat iemand écht mooi vindt. :)
Ik zag dat je laatst iets van Gong en Aphex Twin in het "luister nu" draadje had neergezet, en dat draai ik ook (zo nu en dan).
 
Laatst gewijzigd:
Van wie hoorde je dat?
Maar die 6 miljoen st. is dan wel over een periode van ca. 30 jaar (1988-2019) - voor álle sales.
En als ik dan 2 Unlimited als voorbeeld mag noemen, van hun gingen er in de jaren 90 van élk album 2-3 miljoen exemplaren over de toonbank. :halleluja
Dat zijn aantallen die Kevin Saunderson begin jaren 90 niet verkocht. Ik vermoed ook dat (een deel van) de jonge generatie een inhaalslag gemaakt heeft door alsnog techno albums van toen zeg maar te kopen. In de UK was het album Paradise een groot succes. Misschien dat er toen 100.000 van verkocht zijn??? Of zit ik er dan ver naast?

https://www.residentadvisor.net/dj/k...rson/biography

Between “Big Fun”, “Good Life”, debut album Paradise and a number of follow-up singles, Inner City (Saunderson and vocalist Paris Grey) amassed 12 UK top 40 hits and over six million records sold worldwide during their peak. A dancefloor-dominating remix by Luciano in 2008, and a globetrotting reunion tour in 2012, underscores the longevity of Inner City’s classic sound.

:halleluja:halleluja:halleluja

Ahh Detroit, met de getto's van hiphopper Eminem.

Vergeet Alice Cooper niet ;)
 
...over six million records sold worldwide during their peak.
:halleluja:halleluja:halleluja
To date, INNER CITY have had 12 Top 40 hits in the UK, as well as having had two Top 20 albums, with combined sales of more than 6 million.
:halleluja :halleluja :halleluja
We zullen het 'm zelf moeten vragen denk ik. Bel jij 'm? ;)
 
On-topic: heb net m’n 2e bak muesli op.
 
Tijgerbroodje gezond
( voordat ze zijn uitgestorven :-( )
 
Betreft Scooter ( how much is the fish :engel: )

Techno is voor velen heel divers, in de breedste zin van het woord futuristische "dance" muziek.

Omdat dat wel heel breed is plaatsen we genre's in hokjes (in NL althans, kan per land verschillen), de huidige techno voor nederlandse begrippen is inderdaad een jeff mills, beyer, capriati, maar zelfs dat is in het klein denken, want ook hiervan zijn er vertakkingen (minimal, melodic, industrial enz)

In nederland plaatsen we Scooter in het happy hardcore genre (Maar je zal scooter "nooit" zien op een masters of hardcore of thunderdome)

In duitsland noemen ze bijna alle dance "techno" (vandaar dat ook nu nog hun muziek onder techno valt, in duitsland dan, want in nederland word het niet echt gewaardeerd door hun muziek techno te noemen) ,... maar ook daar plaatsen ze genre's in hokje, want dan heb je wat vlotter een idee over wat voor stijl muziek we het met elkaar over hebben.



2 voorbeelden van begin jaren 90 techno, puur als voorbeeld :mega:





KLF - 3 A.M.
https://www.youtube.com/watch?v=LXEOESuiYcA
Mescalinum United - We have arrived
https://www.youtube.com/watch?v=eZlARaT5_3w
 
Klf... wat t nu net niet scooter die hits ging maken volgens klf hun
manual...
maar of 3 am destijds techno was... geloof er niks van.
 
...vanochtend een bak brinta :{:okdan::)
Ja da's gezond, en daarna met verse ochtend urine je tanden poetsen. Worden ze goed wit van...

...voorbeelden van begin jaren 90 techno...
Techno, dat vond ik ook ooit van 2 Brothers on the 4th Floor...



Het is goed om te weten dat Techno zich in de jaren 70 in Detroit ontwikkelde en m.i. ook (deels) in Chicago, maar dat betekent nog geenszins dat je dit ook gelijk goede muziek moet vinden. Ik hoor meestal graag (voor mij) dansbare melodische zang en ritmes in muziek terug.
 
Het is goed om te weten dat Techno zich in de jaren 70 in Detroit ontwikkelde en m.i. ook (deels) in Chicago, maar dat betekent nog geenszins dat je dit ook gelijk goede muziek moet vinden.


Heb er hier over Techno al veel kemels zien schieten maar dit slaat alles.

280.jpg





Je zit al een hele tijd over Techno te discussiëren maar je hebt er in feite geen zak verstand van, het gaat zelf zover dat je gaat Googlen, op Wiki uitkomt en letterlijk foute info overneemt en hier komt replyen. ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Techno).

Techno ontwikkelde zich helemaal niet in de jaren 70 in Detroit en deels in Chicago, Techno ontstond tussen halverwege jaren '80 en eind '80 in Detroit, in Chicago was het House.
En in de jaren 70 was Disco en Funk al wat de klok sloeg in Detroit en Chicago.
 
Techno ontwikkelde zich helemaal niet in de jaren 70 in Detroit en deels in Chicago, Techno ontstond tussen halverwege jaren '80 en eind '80 in Detroit, in Chicago was het House.
En in de jaren 70 was Disco en Funk al wat de klok sloeg in Detroit en Chicago.

Je vergeet er bij te vertellen dat van de 'belleville 3', kevin saunderson uit new york komt (de eerste 10 jaar) en niet uit detroit. :beard:
En dat de newyork sound, paradise garage enzo, een groot aandeel had in -zijn- (detroit) techno geluid.
 
Betreft Scooter ( how much is the fish :engel: )

Techno is voor velen heel divers, in de breedste zin van het woord futuristische "dance" muziek.

Omdat dat wel heel breed is plaatsen we genre's in hokjes (in NL althans, kan per land verschillen), de huidige techno voor nederlandse begrippen is inderdaad een jeff mills, beyer, capriati, maar zelfs dat is in het klein denken, want ook hiervan zijn er vertakkingen (minimal, melodic, industrial enz)

In nederland plaatsen we Scooter in het happy hardcore genre (Maar je zal scooter "nooit" zien op een masters of hardcore of thunderdome)

In duitsland noemen ze bijna alle dance "techno" (vandaar dat ook nu nog hun muziek onder techno valt, in duitsland dan, want in nederland word het niet echt gewaardeerd door hun muziek techno te noemen) ,... maar ook daar plaatsen ze genre's in hokje, want dan heb je wat vlotter een idee over wat voor stijl muziek we het met elkaar over hebben.



2 voorbeelden van begin jaren 90 techno, puur als voorbeeld :mega:





KLF - 3 A.M.
https://www.youtube.com/watch?v=LXEOESuiYcA
Mescalinum United - We have arrived
https://www.youtube.com/watch?v=eZlARaT5_3w

Schoenmaker blijf bij je leest en verkoop geen onzin over zaken waar je uit je reply te zien geen bal vanaf weet.
 
Back
Top