ja ik hype even de tr-707 / tr-727

Met de juiste muziek er omheen is de 707 een heerlijk bakkie, Ozric Tentacles hebben hem ook erg lekker weten te gebruiken in de jaren 80..



Bijvoorbeeld..
 
Ik heb 'n 727.. samba magic. Al die knoei is zo dood gebruikt dat ze allemaal niet meer leuk zijn.

Behalve de 808 dan.
 
Ik gebruik de individual outs van de 707; als je dan een goed mengpaneel hebt dan kan je elke sound apart mooi gaan EQ'en en fx'en, en kan je dus veel kanten op met de klank. Dat ding stuurt trouwens enorm HOT uit zeg! Bij mij staan de schuifjes op de 707 zelf bijna helemaal dicht.

Ik moet me overigens nog altijd eens verdiepen in die bak, want ik ken nog niet veel van de interface. Patterns opslaan, accents, songs uit patterns maken en opslaan, dat is me allemaal nog onbekend. 1 pattern inkloppen en afspelen is alles wat ik tot nu toe kan. :) En MIDI syncen met de FX bak en synth.

Overigens vond ik een deel van de 626 klanken ook niet zo slecht hoor, weerom mits EQ.
 
Ja, de handleiding is onontbeerlijk want de meest logische handelingen zijn niet mogelijk.
Ik gebruikte 'm destijds als MIDI sequencer, geen idee meer hoe!
 
Hahaha
toen de 909 op de markt kwam,..werden ze ook al uit gelachen 8)

Enkele 909 klanken vind ik echt fantastisch, zoals de bodbodbod eurobeat basdrum.

Nu zijn er ook een paar 808 klanken die ik niet schitterend vind hoor, naast het super gebeuk. :)

Wat ik bij de 707 moeilijk vind, is de hats goed in de mix krijgen. Ze klinken al snel nogal "tsjing tsjing tsjing" terwijl ik in mijn muziek aan "tss tss tss" genoeg zou hebben.
 
niet de 707 alleen want ik hoor ook percussie sounds... maar kan echt vanalles zijn...

Nee idd, niet de conga'tjes / bongo'tjes nee, maar wel die typische 707/727 snare, hihat en kick leek me...
 
727 heeft geen snare, hihat en kick, juist die congatjes en bongo's zijn typisch 727 ;) (hier in de studio noemen we haar de 'latin lady'). Hoewel die volgens mij ook prima uit de 626 kunnen komen. Volgens mij zijn juist de sd (gelayerd met een clap), hihat en kick in jouw voorbeeld gewoon 909? Ik kan het niet echt goed horen, de kwaliteit is wat minder.
Wel een gave track trouwens, doet me een beetje aan the Martian denken (op Red Planet).
 
Enkele 909 klanken vind ik echt fantastisch, zoals de bodbodbod eurobeat basdrum.

Nu zijn er ook een paar 808 klanken die ik niet schitterend vind hoor, naast het super gebeuk. :)

Wat ik bij de 707 moeilijk vind, is de hats goed in de mix krijgen. Ze klinken al snel nogal "tsjing tsjing tsjing" terwijl ik in mijn muziek aan "tss tss tss" genoeg zou hebben.

Ja dat klopt, die hihats kan je niet afkappen, of je moet met je schuivenwerken elke keer, maar het is wel een bruut ding, ik weet nog niet hoe ik een andere machine via de 707 kan triggeren.

over die oudere broers de 808/909, je blaas je ramen ermee stuk als je iets tehard hebt staan via je speakers :kroon:
 
Je zou een gate achter de Hihat out kunnen zetten.

Andere machines triggeren via de 707 kun je met de trigger output doen (met het ritme patroon van de rim shot!) of via DIN-Sync, of MIDI uiteraard (alleen in song mode.....)
 
MIDI tempo kan je in elke mode doorgeven. Op die manier zijn mijn effectenbak en JP8000 gesynct aan de 707. De modular sync ik tegelijkertijd via de rimshot trigger output. En zo heb ik zonder enige midi to CV een oude modular, een JP8000, een 707 en een effectenbak gesynct. Nice. :)
 
Alleen nogsteeds erg jammer dat je niet van pattern play en edit kan wisselen zonder de sequencer te stoppen. Heeft iemand al wat geflasht met een prommer?
 
Back
Top