Word ik oud of gebeurt er maar weinig...

V-synth met elastic audio (of hoe het ook heet)?
 
Hmm.. in het modular wereldje gebeurt toch wel van alles? Daar maak ik me ook niet zo'n zorgen ook eigenlijk, maar er mogen nog wel wat leuke en betaalbare analoge recht toe recht aan polybakken uitkomen van mij..
 
er mogen nog wel wat leuke en betaalbare analoge recht toe recht aan polybakken uitkomen van mij..

van moog of zo ?

zou zowiezo eens bidule downloaden.
als het bevalt de vst versie aanschaffen voor bij bv cubase.
en dan ni komplete, waves , och ja the sky is the limit ( of niet , that's the question )

ben ook wel benieuwd naar de artifacten van de polyfone vorm van melodyne. wachten op "de nieuwe cher "
 
Daar ben ik weer niet in thuis

Daar ben ik weer niet in thuis

Hmm.. in het modular wereldje gebeurt toch wel van alles? Daar maak ik me ook niet zo'n zorgen ook eigenlijk, maar er mogen nog wel wat leuke en betaalbare analoge recht toe recht aan polybakken uitkomen van mij..

Maar ik maak me er ook geen zorgen om hoor, zo erg is het niet.

Op modulair gebied, wat gebeurt daar dan? Wel echt vernieuwende dingen? Of zijn het meer combi's van bestaande analoge synthese bakkies?
 
reaktor gaat wel ver met z'n patches.
oa fysical modeling
 
Laatst gewijzigd:
wij ouwe llullen hebben het allemaal al eens gezien en gehoord, dat is het probleem:D

Boooooooooooringgggg........

geintje,.

voor mijzelf geldt, en waarschijnlijk voor wel meer mensen;

mijn synth verlanglijstje wordt steeds korter, maar ook steeds duurder.
( er staat momenteel alleen nog een synclavier op)
effe sparen nog.

:mega:
 
Ja, wij ouwe lullen zijn verwend, dat is waar.
Synclavier, dat is zoooo 1984:halleluja tis gewoon een veredelde fm met sampler, whoehahah. Mooi ding hoor, daar niet van. Op het Oasysforum was ook eens een battle aan de gang tussen ned en oasys, zalnhet nog eens nalezen.( loopt naar de schuur om te kijken of zijn ned mainframe er misschien nog staat voor j.baars, kan die ook weer verder, staan er regelmatig te koop trouwens op ebay de laatste tijd maar dat is een heel ander verhaal)
 
Dan denk ik men combinere een virus ti2 met een radias vocal met een overkill aan native plugins in de kore 2 als host en je leeft niet lang genoeg om een kwart van de geluiden die je daaruit kan creëren te horen.

jaja dat bedoel je niet
maar dat denk ik dan
 
vind core eigenlijk een hel ( de core 1 interface is wel oke ) , bidule veel makkelijker. maar dat even terzijde.

Hey VL kan jij een DX7/TX7 programmeren dan;)?
wie wel ?
 
Zoals eerder al aangehaald vind ik de nieuwe Melodyne eigenlijk wel een revolutie. Misschien noem je het geen synthesizer, maar met wat goede wil valt dit toch ook onder deze noemer.

Daarnaast zijn er ook maar zoveel dimensies aan geluidsgolven. Er kunnen niet eeuwig nieuwe synthesisvormen blijven onstaan. Je kan nu al de amplitude, frequentie, golfvorm enz. bepalen, dus hoe kan je nog vernieuwen? Blijft het niet bij het combineren van verschillende bestaande modules?

Los daarvan ben ik ook wel teleurgesteld in het nieuwe aanbod van hardware. Het grootste deel is gewoon meer van hetzelfde en biedt imo niet echt een meerwaarde tegenover goedkoper tweedehands spul. Al zijn er nog wel aangename (niet noodzakelijk super vernieuwende) "nieuwe" dingen, zoals de Machinedrum, Monomachine, Andromeda, Tenori-On. Alleen spijtig idd. dat er niet meer vernieuwende en realistischer geprijsde hardware is, maar met een piano alleen zou ik mij ook een aantal levens kunnen bezighouden zonder verveeld te raken, dus eigenlijk is er niet echt een probleem.
 
Bovendien, het gaat niet om mijn programmeerkunsten maar om de vraag of er nog iets nieuws gebeurt...

"Of er nog iets nieuws gebeurt" ... zal je helaas zelf op de één of andere manier aan moeten bijdragen.

Een hedendaagse grensverleggende-allesvernieuwende-blits-in-één naar wens synthesizer is een utopie, en kan niemand je hier aanbieden.

Maar zoals je al vermelde kan je wel lekker demo's van vst's uitproberen tot je iets echt ligt op het gebied van synthese of werkwijze en waarmee ja dan inventief aan de slag kan gaan.

Muziek zal nog altijd ontstaan uit klanken, of die nu uit een antieke mellotron of hedendaagse korg komen, de werkwijze om ze te maken kan bestaan uit oneindig veel combinaties van zowel hard- en -softwaresynths.
 
pak eens een kurzweil k2500 of hoger. VAST is toch nog steeds iets voor de koude winteravonden waar je nooit genoeg van krijgt.
 
Ja, daar schrijf je nou wat

Ja, daar schrijf je nou wat

pak eens een kurzweil k2500 of hoger. VAST is toch nog steeds iets voor de koude winteravonden waar je nooit genoeg van krijgt.

Ik heb nog nooit zo eentje VAST gehouden, niet nieuw maar misschien wel leuk om eens te bekijken...thanks for the tip, besef ook nog nooit op een fizmo te hebben gespeeld.
 
Wat je nu ziet is dat er steeds meer synthesevormen gecombineerd worden en de kwaliteit daarvan verbeterd. Ik denk dat als ik de Kurzweil PC3 bij mijn Alesis Fusion voeg ik meer kan dan waar ze bij Pink Floyd vroeger een half podium voor nodig hadden. De rest moet dan uit hoofd en vingers komen.

Een voorbeeld, wel typisch, jonge en oude garde... Ik als jonge garde probeer mijn mellotron-samples zo te detunen zodat ze zo dicht mogelijk bij de oude opnames komen. De oude garde vervloekte de revolutionaire mellotron om haar valsheid. En mellotron zelf komt weer met kopieën van het orgineel die ze proberen zo zuiver mogelijk te laten klinken.
Waar gaat het uiteindelijk om? Karakter om de ziel van een compositie maximaal mogelijk te ondersteunen.............. toch? We zitten gewoon in een andere fase van ontwikkeling van popmuziek.
Iemand nog iets revolutionairs gehoord in klassieke muziek?
 
Iemand nog iets revolutionairs gehoord in klassieke muziek?

Andre Rieu is wel een revolutionair griezelige gozer :D
 
Wat je nu ziet is dat er steeds meer synthesevormen gecombineerd worden en de kwaliteit daarvan verbeterd. Ik denk dat als ik de Kurzweil PC3 bij mijn Alesis Fusion voeg ik meer kan dan waar ze bij Pink Floyd vroeger een half podium voor nodig hadden. De rest moet dan uit hoofd en vingers komen.

Een voorbeeld, wel typisch, jonge en oude garde... Ik als jonge garde probeer mijn mellotron-samples zo te detunen zodat ze zo dicht mogelijk bij de oude opnames komen. De oude garde vervloekte de revolutionaire mellotron om haar valsheid. En mellotron zelf komt weer met kopieën van het orgineel die ze proberen zo zuiver mogelijk te laten klinken.
Waar gaat het uiteindelijk om? Karakter om de ziel van een compositie maximaal mogelijk te ondersteunen.............. toch? We zitten gewoon in een andere fase van ontwikkeling van popmuziek.
Iemand nog iets revolutionairs gehoord in klassieke muziek?

Ik denk dat dit zo'n beetje de conclusie is: meer combineren van bestaande synthesevormen maar voorlopig is er dus niets nieuws meer onder de zon.
 
net herman brood's versie van "my way" meegespeeld, op de bank. met alleen , mijn van sint gekregen, korg monotron in de ene hand en een paperclip in de ander. de kinderen vinden hem geweldig, die van twee had zeer snel door wat lfo freq enigszins inhoud.
revolutionair genoeg wat mij betreft.
 
Back
Top