Ps 3200

mooi ding, wel veel geld, maar ook apart/zeldzaam.
zou de 3200 nu bv te preferen zijn boven de 3300 ( wel geheugens, maar 2voice tegen 3 voice , wat verschil in resonators of filterres, dacht ik ) ?
 
3300 heb ik nog nooit te koop gezien.
Vrees dat voor mijn budget de ps3200 de enige ooit haalbare gaat zijn.
Ooit niet nu dus 8(
 
das erg veel geld jah.....
elke toets is toch een voice met zn eigen kaart/pcb?

wie weet was wel 75% van de synth kapot :P

pff dan nog ik heb het in 10 jaar synths fixen (moeilijke jongens gehad) nog nooit zo bont meegemaakt. Het valt meestal wel mee.
 
Ik DACHT maar ik kan me vergissen, dat het een divide down synth was? Orgelprincipe van polyfonie dus?

Edit: ik vergis me dus. :) Volgens VSE is hij 48 stemmig polyfoon met 2 oscs per toets. In hoeverre dat dit echt onafhankelijke oscs per toets zijn weet ik niet. Indien wel, dan zullen die toch niet al te complex zijn of het toestel was een kamer groot. :)

edit 2: foto van de prints gevonden: het is inderdaad een enorme hoop enorm simpele oscillatoren, filters, etc.

Dan zou ik toch de voorkeur hebben voor minder stemmen polyfoon maar met betere en uitgebreidere modules. Ik heb geen 48 vingers. :)

Het blijft natuurlijk een mooie prestatie, zeker voor die tijd. Ik denk dat die aanpak ook wel zorgt voor het beperkte aantal patchmogelijkheden.

Mijn persoonlijke voorkeur zou dan uitgaan naar bv een polyfone 100M. Kost je ietsje meer, maar dan is het volledig wild modulair. En 4 stemmig vind ik genoeg.
 
JH Poly Korg Clone

The concept of the PS-Synthesizers was different from other manufacturer's early polyphonic instruments. Instead of using a small number of voices and a clever keyboard assigning circuit, the "PolyKorgs" had a complete synthesizer circuit, hard wired to each key. That makes a total of 48 VCFs, 48 VCAs and 48 voltage controlled ADSRs even for the smallest of the range, the PS-3100. The largest of the range, PS-3300, even had 144 of these circuits.
The sheer number of synthesizer circuits called for an extremly economic circuit design, and it's a joy to look at Korg's design ideas which led to building blocks that almost did the same as in the better known "classic" synthesizers. And after many years of engineering and reverse-engineering electronic music circuits, I have learned to look at odd solutions not as "substandard", but as a source of creativity an individual character......
 
Ik was er heel graag bijgeweest toen dat beest ontworpen werd, want het moet inderdaad een heel andere aanpak geweest zijn dan bij de monofoontjes. Eigenlijk is het verhaal/ontwerp van deze synth interessanter dan het apparaat zelf, heden ten dage. :)

Als je de opbouw ziet, zit dat ding zeker elegant in elkaar. Ik vrees echter dat het toch niet echt enorm flexibel is, en ik dus iets te snel op de klanken zou uitgekeken zijn tov de hoeveelheid geld dat dit ding kost.
 
da's meer dan een goede jp8
denk dat er nog wel een slok bijkomt
 
Steekt toch raar in elkaar he die prijzen.
Voor dat geld heb je idd een goeie jp8 of MMplus.
Zoveel referentie vind je nu toch niet van die ps reeks of ben ik mis.
Kwa sound dan he
 
heb de 3100 wel eens gehoord, kaal, zonder effect.
doet me veel meer aan een ms10-ms20 ( met wat minder ruis van filter en vca da's waar ) denken , dan aan bv aan de volle heldere klank van de oude korg serie ( 700-800dv)
was er niet zo van onder de indruk, maar ja ik ga ook meestal voor "vet"
 
Back
Top