Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 maart 2018, 10:53   #1
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

SB-SIX's schermafbeelding

[Downtempo] - The switch
Zo de lente mag weer gaan beginnen, tijd voor wat chille muziek. Heb geprobeerd er weer een mooie muziekale trip van te maken, hoop dat jullie het kunnen waarderen.

https://soundcloud.com/steeboo/the-switch/s-8nAhF

Wat ik zelf wel leuk vind is dat er geen 1 externe sample gebruikt is. Elk detail is uit de modular getrokken of uit de peak (poly sounds), ook de percussie. Daarna een hoop knip en plakwerk in bitwig om het tot een mooi vloeiend geheel te maken.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2018, 12:33   #2
bijlevel
SWB

bijlevel's schermafbeelding

Uitermate lekker geluidenfestijn! Kop noch staart, dus geschikt (en zo werkt het ook bij mij) voor een filmische scene. Echt chill vind ik het niet, daarvoor vind ik de drums ietwat te onrustig en ook niet mooi qua geluid. Klinkt (bij mij op de speakers) alsof er een deken overheen is gelegd. Maar dat komt mss ook door je keuze van geen externe samples. Ik heb met plezier geluisterd en het eind vind ik mooi qua afbouw!
bijlevel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2018, 12:42   #3
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

Thanks bijlevel! Ja chill met een beetje pit, dat is echt mijn ding. Ben alleen benieuwd naar de deken, is het te dof, teveel stereo of iets anders? Ff kijken of dat nog te fixen valt
Oud 25 maart 2018, 12:49   #4
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Erg sferisch.. mooie chords en geluiden..
Het ritme aan het begin (dat wat trommel-achtige klinkt) zou goed passen maar zit niet helemaal in sync lijkt het, zoals bijlevel zegt, doet wat onrustig aan.. ik voel em niet echt iig.
Geluiden zijn echt super!! vind ik erg mooi in de mix zitten qua EQ..
Hi-Hat achtige dingen klinken wel ok qua EQ maar dat tom-achtige geluid is wat doffig idd..
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2018, 12:54   #5
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

Leuk te horen MacGyverGear! Yep die onderlaag is niet in sync inderdaad. Het was een beetje een experiment of dat bij ging dragen aan het organische, maar heb daar ook over getwijfeld. Het is een aparte laag dus kan het er altijd uithalen. Of ik ga het misschien in stukken hakken en meer op het grid plaatsen. Food for thought, thanks
[EDIT] - Toch maar even snel vervangen met een versie zonder de out-of-sync drums, alleen de fillins heb ik gehouden. Denk idd toch beter zo.

Laatst gewijzigd door SB-SIX; 25 maart 2018 om 13:45
Oud 25 maart 2018, 13:59   #6
bijlevel
SWB

bijlevel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
[EDIT] - Toch maar even snel vervangen met een versie zonder de out-of-sync drums, alleen de fillins heb ik gehouden. Denk idd toch beter zo.
Veel beter zo. Op deze manier krijgen de melodische sounds ook veel meer ruimte (en dus aandacht) terwijl de gehele track ook veel rustiger (en dus chiller ) overkomt. Prima ingreep dus.
bijlevel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2018, 14:29   #7
Robi
Gardens of Tivoli

Robi's schermafbeelding

Erg knap gedaan!
Je hebt een mooie sfeer neergezet.
Heb erg gefascineerd geluisterd naar deze track, van begin tot eind.
Robi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2018, 14:33   #8
peterdh
Hybride lid

peterdh's schermafbeelding

Mooie track SB-SIX Net wat te afwisselend voor mij, maar misschien ga ik dat juist waarderen als ik hem vaker luister.

Mijn House tracks: Amazing animal@soundcloud
peterdh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2018, 22:40   #9
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

Oorspronkelijk geplaatst door Robi Bekijk bericht
Erg knap gedaan!
Je hebt een mooie sfeer neergezet.
Heb erg gefascineerd geluisterd naar deze track, van begin tot eind.
Koel thanks!

Oorspronkelijk geplaatst door peterdh Bekijk bericht
Mooie track SB-SIX Net wat te afwisselend voor mij, maar misschien ga ik dat juist waarderen als ik hem vaker luister.
Dankjewel! Ja ik denk dat hij inderdaad net iets te complex is qua arrangement, ik ga volgende week nog een beetje schaven om het meer 1 geheel te maken. Goeie tips vandaag!
Oud 25 maart 2018, 23:22   #10
DRe
SSM spacestation

DRe's schermafbeelding

leuke track.

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2018, 04:41   #11
e-Gloomy-nations
e-Gloomy-nations

e-Gloomy-nations's schermafbeelding

heel erg mooi, heb ervan genoten, Six !
e-Gloomy-nations is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2018, 11:00   #12
kobuz

Heel nice! Mooie mix, alles klinkt ook lekker als één geheel
kobuz is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2018, 20:36   #13
mcdjan007
lid zonder grenzen

mcdjan007's schermafbeelding

Sferisch is al genoemd maar dat is ook het eerste wat het bij mij oproept. Lekker weggezogen in een laid back track waar veel te ontdekken valt qua geluiden die overigens sterk uiteenlopen maar goed bij elkaar passen.Waardeer het niet gebruiken van bestaande samples ook erg. Weet hoe verleidelijk dit is. Kortom toffe track

Oud 26 maart 2018, 21:26   #14
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

Oorspronkelijk geplaatst door DRe Bekijk bericht
leuke track.

Oorspronkelijk geplaatst door e-Gloomy-nations Bekijk bericht
heel erg mooi, heb ervan genoten, Six !

Oorspronkelijk geplaatst door kobuz Bekijk bericht
Heel nice! Mooie mix, alles klinkt ook lekker als één geheel
Dankjewel jongens, fijn!

Oorspronkelijk geplaatst door mcdjan007 Bekijk bericht
Sferisch is al genoemd maar dat is ook het eerste wat het bij mij oproept. Lekker weggezogen in een laid back track waar veel te ontdekken valt qua geluiden die overigens sterk uiteenlopen maar goed bij elkaar passen.Waardeer het niet gebruiken van bestaande samples ook erg. Weet hoe verleidelijk dit is. Kortom toffe track
Thanks Jan! Ja ik heb een hekel aan het browsen door 20.000 samples dus voor mij is dat niet zo verleidelijk meer. Percussie wilde ik nog wel eens uit samples halen maar zelf maken is eigenlijk leuker en misschien niet eens heel veel langer dan eindeloos door libraries heen ploegen. Zeker met de modular is het niet moeilijk hele zieke noise-achtige troep te genereren, die dan met een eq en compressor ineens heel bruikbaar als percussie zijn
Oud 28 maart 2018, 09:28   #15
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Zeer mooie geluiden, zeker en sferisch inderdaad. Maar toch ondanks dat er genoeg 'afwisseling' inzit heeft het mij niet helemaal geboeid tot het einde. Ik heb meerdere tracks van je gehoord de afgelopen maanden en die boeien mij persoonlijk meer. Neemt niet weg dat dit puik is neergezet en de mix is gewoon erg fijn om naar te luisteren. Misschien is dit mijn smaak gewoon ff niet.
Krek is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2018, 09:45   #16
vink
sadà\exposadà

vink's schermafbeelding

ja prachtig gemaakt, mooi!

i7-6700k, 32GB, 2xssd, hd; win 7 pro 64; Cubase 9.5 Pro; Motu Ultralite MK3 hybrid; Roland MMP-2 pre-amp; Behringer FCB 1010; Mackie Control Universal; Novation Zero SL MKII & 49SL MKII; Nektar Panorama P1; Spark Creative Drum Controller; Maschine MK3; Maschine Jam; Korg nanoPad; Rode NT1-A; Shure SM-58; Stagg elektrische gitaar; studiomonitors: BNS Ellessy Two op H/K PM640vxi

https://soundcloud.com/sada-exposada

https://www.platformplee.nl/author/sada_exposada/
vink is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2018, 16:45   #17
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

Oorspronkelijk geplaatst door Krek Bekijk bericht
Zeer mooie geluiden, zeker en sferisch inderdaad. Maar toch ondanks dat er genoeg 'afwisseling' inzit heeft het mij niet helemaal geboeid tot het einde. Ik heb meerdere tracks van je gehoord de afgelopen maanden en die boeien mij persoonlijk meer. Neemt niet weg dat dit puik is neergezet en de mix is gewoon erg fijn om naar te luisteren. Misschien is dit mijn smaak gewoon ff niet.
Dankjewel, geen probleem als het minder valt. Zeker met toch wat experimentelere dingen is het vaak hit en miss en dan ook nog per persoon verschillend, ik snap dat volkomen.

Oorspronkelijk geplaatst door vink Bekijk bericht
ja prachtig gemaakt, mooi!
Top thanks!
Oud 28 maart 2018, 19:58   #18
funkaholic1972
Micro lid

funkaholic1972's schermafbeelding

Ik vind het ook mooi gemaakt en cool dat je nul externe samples hebt gebruikt. Ik heb er met plezier naar geluisterd, het nummer klinkt erg mooi als productie.
funkaholic1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2018, 20:56   #19
Depressoptimist

Depressoptimist's schermafbeelding

Jeetje... Man oh man... Wat is dit mooi zeg! Hele goede geluiden... Modular shit maakt me vaak onrustig omdat er zogenaamd zulke organische geluiden uit voort komen, maar kant nog wal raken in mijn muzikaal referentiekader. Dit echter... Klinkt erg goed. Ik zou het tof vinden om hier eens een keer een donkere melodische techno plaat variant van te horen. Maar dan trek ik het misschien teveel naar mijn eigen speelterrein toe. Ik krijg er in ieder geval inspiratie en een oorgasme van

Fear the beard!
Depressoptimist is nu online   Met citaat reageren
Oud 2 april 2018, 07:59   #20
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

Oorspronkelijk geplaatst door Depressoptimist Bekijk bericht
Jeetje... Man oh man... Wat is dit mooi zeg! Hele goede geluiden... Modular shit maakt me vaak onrustig omdat er zogenaamd zulke organische geluiden uit voort komen, maar kant nog wal raken in mijn muzikaal referentiekader. Dit echter... Klinkt erg goed. Ik zou het tof vinden om hier eens een keer een donkere melodische techno plaat variant van te horen. Maar dan trek ik het misschien teveel naar mijn eigen speelterrein toe. Ik krijg er in ieder geval inspiratie en een oorgasme van
Wow dankjewel voor de lovemde woorden! Ik heb idd ook vaker met het idee gespeeld om onder sommige tracks een soort minimal technobeat eronder te plakken, staat zeker een keer op de todo list...
Verder is een modular een megagrote synth met heel veel knoppen voor mij, snap idd ook soms niet dat sommigen daar niks muzikaals uit krijgen maar aan de andere kant, als je er maar plezier in hebt toch?
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten