Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 juli 2017, 11:10   #1
Kwurqx
Happy synthing

Fuzzpilz Oatmeal at work
Track gemaakt met de relatief onbekende en onderschatte FREE VST Fuzzpilz - Oatmeal. Behalve de drums. Die komen uit E-Phonic - Drumatic 3.

In de eerder geposte tracks verzorgde Oatmeal alleen de leads (vanwege de mooie en uitgebreide distortion unit) Maar Oatmeal kan zo veel meer.

Zeker als ook de USER en PWM USER oscillators worden gebruikt. De interface hiervoor kan switchen tussen Additief en Wave drawing en kent mathematische bewerkingen van een willekeurige uitgangssituatie (denk aan vormen van waveshaping/modulation). Een bijna onbegrenste uitbreiding op de "standaard" SAW, PULSE, TRIANGLE en SINE. En alles met PWM optie.

Kwurqx is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 11:49   #2
rangerofficieel

Lekker relaxt man, klinkt heel clean maar toch heel vol. Goed gedaan. Zeker rond 2;35 wordt ie fijn.
rangerofficieel is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 14:01   #3
SadBunny
3 cm buiten het universum

SadBunny's schermafbeelding

Klinkt super clean en ik houd van aandacht voor stereo detail. Chill trackje - iets te chill voor mij persoonlijk maar wel duidelijk as intended, dus prima gelukt!

Technisch: her en der zit nog wat distortion met een gain die ergens te hoog stond of zo, dat is wel distracting voor zo'n verder supercleane track. Vooral in de outtro goed te horen. Maar misschien was dat wel juist bedoeld om de slickness iets te doorbreken?

In den beginne was er niets. En nu is er nog minder.
SadBunny is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 16:52   #4
Hilltree
SoundDesign and MusicArts

Hilltree's schermafbeelding

Oatmeal onbekend ?.. Ik denk dat er hier aardig wat gebruiker van deze [ toch al wat oudere ] vst zijn.
Redelijk uitgebreid , en er zijn overal nog wel leuke patches te downloaden.

Overigens , lekker open trackje met een mooi stereobeeld...
Hilltree is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 21:20   #5
Kwurqx
Happy synthing

Allereerst bedankt voor de positieve reacties.

Oorspronkelijk geplaatst door SadBunny Bekijk bericht
Klinkt super clean en ik houd van aandacht voor stereo detail.

Ik hou wel van clean en gedetailleerd. En om de klanken, hun ontwikkeling en interactie wat tijd en ruimte te geven wordt het ook vaak wat langzaam (hoewel ik ook wel meer downtempo en dancy tracks maak).
Aangezien alles rechtstreeks uit synthesizers en effecten komt die ik zelf "programmeer" heb ik toegang/controle over bijna alle parameters van klank en effecten.

Oorspronkelijk geplaatst door SadBunny Bekijk bericht
Technisch: her en der zit nog wat distortion met een gain die ergens te hoog stond of zo, dat is wel distracting voor zo'n verder supercleane track. Vooral in de outtro goed te horen. Maar misschien was dat wel juist bedoeld om de slickness iets te doorbreken?

Distortion? Ja...klopt.

Her en der wat digital distortion. Niet heel storend in dit geval, maar toch (meestal) ongewenst....

Track en patches gisteravond/nacht in een paar uur elkaar geknutseld. Kan vast nog beter. Zelf later nog een paar keer kritisch luisteren en wat bijstellen.

Misschien MP3 intersample peaks, hoewel ik tot max -1 dB FS ga bij -14 LUKS. Maar in de wat "zachtere" stukken zal dat het niet zijn. Misschien compressie artefacten (44.1kHz/128kbps) . Kan ook in synths/patches/effecten, track gain of master bus zitten. Een hele keten van mogelijke bronnen. Maar goed. Is ook meer om een indruk te geven van tracks toch?

Laatst gewijzigd door Kwurqx; 16 juli 2017 om 21:31
Kwurqx is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2017, 03:02   #6
Gloomer
Vintage lid

Gloomer's schermafbeelding

klonk mooi, heb ervan genoten..cheers
Gloomer is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie: