Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 juni 2017, 14:33   #1
MrBoembas

V-Machine SM Pro Audio
Beste Synthesizer vrienden,

Hoe werkt de V-Machine eigenlijk ?

Ik wil bepaalde geluiden eruit halen zoals Voice Lead / Koto melodie van "The Crockett's Theme" en de space achtige geluiden die Ed Starink in zijn cover van "Autobahn" van Kraftwerk heeft gemaakt.

Ze laten alleen op Youtube zien dat je vrij simpel : The Final Countdown, Axel F kan spelen enz.

Kan je die geluiden ergens kopen en downloaden of moet je die maken met de bijgeleverde muzieksoftware Cdrom ?

Grtz,

Daniel.
MrBoembas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2017, 14:47   #2
debob
Moderator

De V-Machine is een soort minicomputer met USB/midi aansluiting waarop je een aantal vst's kunt draaien. Met de bijbehorende VFX software kun je een set-up maken en versturen naar de V-Machine.
VFX werkt ook als standalone VST host dus je kunt gewoon uitproberen wat je zou willen met VFX.
VFX downloaden:
http://www.smproaudio.com/index.php/...win-xp-vista-7

Er zit ook een factory library bij met geteste vst's, niet alle vst's werken namelijk op de V-Machine. Er is ergens op de site een lijst van vst's te vinden die werken maar kan 'm zo gauw niet vinden.
debob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2017, 16:00   #3
MrBoembas

Thanks DeBob ;-)
Oud 8 juni 2017, 23:52   #4
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Even voor de goede orde: dit ding wordt volgens mij niet meer echt ondersteund en is al wat ouder. Een tweedehands laptop van 3 jaar oud heeft volgens mij veel meer power en hoeft ook niet veel meer te kosten.

Bij dit soort dingen is de vraag: hoe authentiek wil je het graag hebben? En wil je echt het origineel, of wil je liever de versie van Ed Starink? (die had namelijk een heel aardige synthesizer-collectie maar speelde ook een hoop met z'n Fairlight CMI).

Het is vaak een stuk geschiedenisles: mensen weten bij een hoop artiesten redelijk goed wat ze toendertijd in de studio hadden staan (op Starink's "Inner Spirits" album staat bijvoorbeeld een leuke lijst)

Mocht het plaatje weg zijn of niet bijzonder leesbaar:

Fairlight CMI II, Roland MC-8, Roland 184 (da's een CV/Gate keyboard), Jupiter 8, Emulator 1, CS60, CS30, Minimoog, ARP Avatar, Korg MS50, MS20, MS10, SQ10, Casio VL-1, Synton 3000 (modular), LinnDrum, Boss Dr. Rhythm (er staat niet bij welk type - dus dat kan een 220, 110 of 55 zijn), Korg KR55.

Van een hele hoop van deze zijn er emulaties of samples te krijgen.

Bij Jan Hammer is er ook een redelijk duidelijk idee van de apparatuur die gebruikt is. Voor Crockett's Theme is dat een Jupiter 8 en een DX7. Die laatste kun je gratis hebben als je Dexed installeert.

Als je het over de geluiden hebt die je rond 1:44 hoort langskomen:

dat zijn zogenaamde filtersweeps, niet moeilijk te maken op een hoop synths. Voordat je een goede beschrijving uit kan typen is het wel nuttig om te weten waar je het mee wil namaken.

Als je kijkt naar het origineel hier:

zie je een Minimoog voorbij komen. Dat wil echter niet garanderen dat Starink zelf er ook een Minimoog voor heeft gebruikt. Het karakter van de filter in Starink's cover doet me echter niet direct aan een Mini denken.

Dus:

- wat heb je al staan
- wat wil je namaken
- heb je al enig idee van hoe synthese werkt?

Niet alle geluiden ga je kant en klaar in een softsynth teruigvinden namelijk

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2017, 06:36   #5
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Zoals gezegd kan de v-machine vst's hosten. Ik vind het een fantastisch apparaat, maar er zitten wat haken en ogen aan:
-Voor de geluiden die je zoekt moet je een goede VST hebben die wordt ondersteund. Je kan daarvoor een van de vst's pakken die wordt ondersteund en veel presets heeft (zoals OP-x), maar dan moeten de geluiden die je zoekt er wel tussen zitten. (Of je maakt ze zelf via de vst-editor.)
-Er is een leercurve; installeren is moeilijker dan op een PC installeren. Belangrijkste voordeel van dit kastje is dat je op een stabiele manier vst's kan gebruiken en meenemen. Is dat "gebruiken on stage" aspect minder van belang, dan zou ik misschien eerder gaan voor een pc+vst of een iPad ofzo.

Roland RD700-GX, RD-64, SH-1000, Leipzig S, Korg Monologue, Reface YC, iPad/iPhone synths en DAWs, v-machine, Hohner & Suzuki melodica's
pip is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2017, 06:39   #6
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Die demo's van Final Countdown en Axel F zijn trouwens gemaakt met de OP-x vst. Erg goed, maar zit er niet standaard bij! Kan je nog wel steeds downloaden voor 65 euro.

Roland RD700-GX, RD-64, SH-1000, Leipzig S, Korg Monologue, Reface YC, iPad/iPhone synths en DAWs, v-machine, Hohner & Suzuki melodica's
Oud 9 juni 2017, 09:22   #7
exel
Vintage lid

exel's schermafbeelding

De V-machine is een behoorlijke tegenvaller. Er is een beperkte set VSTs die er aardig op draait, maar die ben je vrij snel zat. Andere VSTs er op krijgen is een hoop gepiel en je loopt vrij snel aan tegen de ondermaatse piemel-CPU die ze in dat ding gestopt hebben. Je gaat er niet mee op een podium willen staan. En VSTs kun je ook in je computer laden, dan heb je er ook controle over.
exel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2017, 09:42   #8
MrBoembas

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Even voor de goede orde: dit ding wordt volgens mij niet meer echt ondersteund en is al wat ouder. Een tweedehands laptop van 3 jaar oud heeft volgens mij veel meer power en hoeft ook niet veel meer te kosten.

Bij dit soort dingen is de vraag: hoe authentiek wil je het graag hebben? En wil je echt het origineel, of wil je liever de versie van Ed Starink? (die had namelijk een heel aardige synthesizer-collectie maar speelde ook een hoop met z'n Fairlight CMI).

Het is vaak een stuk geschiedenisles: mensen weten bij een hoop artiesten redelijk goed wat ze toendertijd in de studio hadden staan (op Starink's "Inner Spirits" album staat bijvoorbeeld een leuke lijst)

Mocht het plaatje weg zijn of niet bijzonder leesbaar:

Fairlight CMI II, Roland MC-8, Roland 184 (da's een CV/Gate keyboard), Jupiter 8, Emulator 1, CS60, CS30, Minimoog, ARP Avatar, Korg MS50, MS20, MS10, SQ10, Casio VL-1, Synton 3000 (modular), LinnDrum, Boss Dr. Rhythm (er staat niet bij welk type - dus dat kan een 220, 110 of 55 zijn), Korg KR55.

Van een hele hoop van deze zijn er emulaties of samples te krijgen.

Bij Jan Hammer is er ook een redelijk duidelijk idee van de apparatuur die gebruikt is. Voor Crockett's Theme is dat een Jupiter 8 en een DX7. Die laatste kun je gratis hebben als je Dexed installeert.

Als je het over de geluiden hebt die je rond 1:44 hoort langskomen:

Ralf Huner & Florian Schneider - Autobahn (Synthesizer Greatest Vol. 1 by Star Inc.) - YouTube

dat zijn zogenaamde filtersweeps, niet moeilijk te maken op een hoop synths. Voordat je een goede beschrijving uit kan typen is het wel nuttig om te weten waar je het mee wil namaken.

Als je kijkt naar het origineel hier:

kraftwerk - Autobahn midnight special (us tv 1975) - YouTube

zie je een Minimoog voorbij komen. Dat wil echter niet garanderen dat Starink zelf er ook een Minimoog voor heeft gebruikt. Het karakter van de filter in Starink's cover doet me echter niet direct aan een Mini denken.

Dus:

- wat heb je al staan
- wat wil je namaken
- heb je al enig idee van hoe synthese werkt?

Niet alle geluiden ga je kant en klaar in een softsynth teruigvinden namelijk
van Kraftwerk Ed Starink bedoel ik het geluid van 0:58 - 0:59 die Synth Windvlaag of hoe die naam is ;-)

En thanks allen !
Oud 9 juni 2017, 09:47   #9
MrBoembas

En wat ik heb staan hier zijn een :

SM Pro Audio - V Machine
Roland - JV 1080 met uitbreidings expansion boards
Yamaha - Motif Rack ES
Roland - JP 8000
Korg - O5R/W
En de Yamaha Tyros met een Emu Xboard.

Grtz,
Oud 9 juni 2017, 10:05   #10
MrBoembas

Oorspronkelijk geplaatst door pip Bekijk bericht
Die demo's van Final Countdown en Axel F zijn trouwens gemaakt met de OP-x vst. Erg goed, maar zit er niet standaard bij! Kan je nog wel steeds downloaden voor 65 euro.
Beste Pip,

Waar kan je deze Downloaden voor 65,- op welke site ?
Oud 9 juni 2017, 12:30   #11
MrBoembas

Ondertussen al gevonden en gekocht !!
Oud 9 juni 2017, 12:31   #12
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MrBoembas Bekijk bericht
Beste Pip,

Waar kan je deze Downloaden voor 65,- op welke site ?
Hier staat ie: http://www.sonicprojects.ch/vmbundle/

Oud 9 juni 2017, 12:41   #13
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door exel Bekijk bericht
De V-machine is een behoorlijke tegenvaller. Er is een beperkte set VSTs die er aardig op draait, maar die ben je vrij snel zat. Andere VSTs er op krijgen is een hoop gepiel en je loopt vrij snel aan tegen de ondermaatse piemel-CPU die ze in dat ding gestopt hebben. Je gaat er niet mee op een podium willen staan. En VSTs kun je ook in je computer laden, dan heb je er ook controle over.
Als het je gaat om de keuzevrijheid, dan is die natuurlijk beperkt ten opzichte van een nieuwe PC, maar als je bijvoorbeeld een paar VSTs erop wil zetten, zoals vb-3 Hammond orgel, Sampletank, Sampletron, Minimonsta, Oddity, een Rhodes/Wurlitzer, etc. dan heb je toch veel meer en betere klanken dan in menige synth of workstation. Die ben je niet 'vrij snel zat', ik niet althans.

Performance is superbetrouwbaar voor de VSTs die goed werken. Heb er heel vaak mee opgetreden. Ja, dat was natuurlijk niet in Ahoy, maar dat doet er ook eigenlijk niet zoveel toe. Het aantal problemen was 0.

En inderdaad, hij is niet direct te gebruiken zonder je eerst even in te lezen, dat klopt.

Dus het is niet een oplossing voor iedereen, maar voor wie er wat moeite in wil steken kan ik zeggen dat het wat mij betreft een stuk zekerder en minder geklooi is dan optreden met een laptopje.

Oud 9 juni 2017, 12:42   #14
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MrBoembas Bekijk bericht
Ondertussen al gevonden en gekocht !!
Ah, mooi zo! Veel plezier. Volgens mij ook goed met MIDI te besturen via een bcr2000 of iets anders.

Ander voordeel: de v-machine accepteert ook USB-midi controllers.

Oud 9 juni 2017, 13:46   #15
debob
Moderator

Ik treed er overigens ook regelmatig mee op en idd met de genoemde vst's gaat het prima.
Oud 9 juni 2017, 14:51   #16
MrBoembas

Ik hoor net een cover van Jan Hammer op de Kronos maar hier in gebruiken ze ook dezelfde melodie voice die Ed Starink gebruikt ik bedoel de onder melodielijn een soort (Synth Vox Chorus) geluid
Jan Hammer gebruikt een Koto geluid en Ed Starink een soort verbouwde Harp (Om het in Tyros taal te zeggen haha ) maar er zijn twee verschillende voices die de melodie lijn spelen en ik bedoel die Chorus Vox ? Weet iemand de exacte naam hiervan en is deze ook ergens te downloaden voor de V-Machine ( Die harp haal ik wel uit de Tyros ;-) )

https://youtu.be/r0FSRZ2Id2s?t=35
Oud 9 juni 2017, 15:57   #17
debob
Moderator

Dat geluid wat jij bedoelt is denk ik het choir geluid van een Fairlight, zover ik weet is er geen vst van een Fairlight (er schijnt er 1 in de maak te zijn, maar dan nog is het afwachten of dat wel werkt op een V-Machine).
Wel is er een iPad versie van de Fairlight. Wat ook kan is de samples ervan gebruiken die op het net te vinden zijn.
Hier bv. http://www.fairlightus.com/Downloads...nds%2FIII+WAVS
Oud 9 juni 2017, 16:48   #18
MrBoembas

Het geluid was de "ARR1"
Oud 9 juni 2017, 20:36   #19
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Top ding die V-Machine.. Ik wou alleen dat hij fanless was.. heb er wel eens aan zitten denken om hem in een midi controller te bouwen met passieve koeling of iets dergelijks, maar het is zo'n lekker leuk klein doosje.. Is er nog steeds niet van gekomen dus

Als ik een plugin mag aanraden: Samplelord.
Marc is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2017, 21:59   #20
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Ik heb em ook sinds gister.. Ik wilde wel iets betere Rhodes preset zonder de computer te gebruiken (of het monster zelf bespelen) Dankzij MrRay73 is alles ok

Die OP-X heb ik er ook voor gekocht.. klinkt ook goed maar is toch een behoorlijke task.

Mijn tip voor de V-machine is Synth1. Leuke plug-in die behoorlijk CPU efficient is. Als je het niet te gek maakt qua unison kun je daar wel meerder instances mee draaien maar met bovengenoemde is dat vrij kansloos.

Samplelord ga ik ook nogeens bekijken.. maar ben blij dat ik het nu een beetje heb ingericht zoals ik wil.. en wil wat ik nu heb niet overschrijven.
Is er ook een manier om dingen die op het apparaatje staan eerst je PC in te krijgen? Dus een 'sync' maar daar vanuit de V-machine zelf. Als je de midi leer functie bv gebruikt hebt ben je dat na het syncen met de PC weer kwijt.

Die fan maakt idd een kolere herrie.. kun je net zo goed je PC aanzetten.. wel een leuk klein doosje idd..

Edit: agh Op die vfx software kun je die learn ook op selecteren.. dus dan hoef je ook niet heel de tijd op de v-machine zelf door die parameters te skippen bij het toewijzen van een controller

Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 20 augustus 2017 om 22:24
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Software » Plug-ins

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten