Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 september 2017, 20:31   #21
cult45
011110111000

cult45's schermafbeelding

ik heb naar Fritzing gekeken. Op zich kan ik me als leek daar goed in vinden vanaf breadboard via schema naar pcb ontwerp. Alleen loop ik inderdaad tegen de onderdelen aan. Zij hebben alleen maar SparkFun ofzo.

Daarna naar EasyEDA en daar loop ik ook tegen hetzelfde aan. Hoe doet men dit? Moet ik de pots gebruiken in hun libraries en dan kijken of ik die ergens kan vinden ipv andersom ofzo?

Oorspronkelijk geplaatst door fjoesz
dat kan dan wel weze, maar het is niet om aan te horen verder
cult45 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2017, 21:01   #22
marcmarc
Vintage lid

marcmarc's schermafbeelding

@cilt45: De programma's die jij noemt zijn er om het voor jou makkelijk te maken en de desbetreffende bedrijven hun producten af te zetten.. Daar is niets mis mee maar, als je anders wilt zal je programma's moeten nemen die een ruimer aanbod aan footprints hebben. Bijvoorbeeld Eagle. Maar Eagle kost geld als je boven 10 x 6 cm wilt gaan.
De oplossing kan zijn Sprint gebruiken maar dan wel de footprints zelf gaan maken door op te meten want, Sprint heeft niet die koppeling van footprints aan levernaciers. Dat is overigens niet zo moeilijk maar vereist wel motivatie. Of je er nou voor betaald of er extra energie in plaatst moet steken: het komt nooit gratis en makkelijk.

Het is altijd wat!

Linndrum LM2 9xPot frequency pitch mod beschikbaar.
http://www.synthforum.nl/forums/show...light=linndrum

http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html

Laatst gewijzigd door marcmarc; 10 september 2017 om 21:35
marcmarc is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2017, 21:09   #23
cult45
011110111000

op zich prima, maar SparkFun kan ik niet normaal bestellen in europa zonder tussenpersoon in de vorm van douane/freight of dozenschuiver.

EasyEDA heeft ook een eigen library maar daar kan ik weer geen "normale" pot tussen vinden. Allen maar stelpots.

Het gaat mij hier om een Teensy, een paar pots, weerstanden en condensators, dus het gaat wel lukken. Verbaasd me alleen wel dat de opensource/github/maker community hier geen redelijke oplossing voor heeft gevonden qua libraries.

Oud 10 september 2017, 21:25   #24
marcmarc
Vintage lid

marcmarc's schermafbeelding

@cult45: ik op mijn beurt verbaas me erover dat handigheidjes in programma's uit het begintijdperk blijkbaar vergeten zijn in allerlei programma's vandaag de dag. Mijn conclusie is dat er veel prutsers aan de slag zijn die niets weten van de geschiedenis van ontwerpen, componenten, electronica en editing-software in het algemeen. Maar ja, dan vinden mensen mij weer negatief ;-)

Het is altijd wat!

Linndrum LM2 9xPot frequency pitch mod beschikbaar.
http://www.synthforum.nl/forums/show...light=linndrum

http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html
marcmarc is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2017, 22:02   #25
cult45
011110111000

Oorspronkelijk geplaatst door marcmarc Bekijk bericht
@cult45: ik op mijn beurt verbaas me erover dat handigheidjes in programma's uit het begintijdperk blijkbaar vergeten zijn in allerlei programma's vandaag de dag. Mijn conclusie is dat er veel prutsers aan de slag zijn die niets weten van de geschiedenis van ontwerpen, componenten, electronica en editing-software in het algemeen. Maar ja, dan vinden mensen mij weer negatief ;-)

Ach ja, maar dat is toch niet anders dan wat de oude vakmensen vinden in de televisie- , film- en muziekwereld nu alles zo toegankelijk is. De drempels zijn verlaagd en nu kan iedereen aan de slag. Als het je vakgebied is om te faciliteren zullen wat van de makkelijke klussen verdwijnen, maar de serieuze klanten zullen kwaliteit altijd blijven herkennen en opzoeken.

om de muziekvergelijking maar aan te houden; iedereen kan met zn bandje tegenwoordig thuis aan de slag met hun kopietje logic pro X, interface en een sm58, maar een drumstel opnemen blijft toch iets lastiger.

gelukkig ben ik qua pcb ontwerp ongeveer nord +zang aan het maken.

Oud 11 september 2017, 08:11   #26
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Musschien een idee om SPrint macro's te delen.. Niet dat ik heel veel bijzonders heb, toncicon jacks en PCB mount Alpha pots.
Maar goed, die hoef je dan dus al niet meer zelf te maken.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2017, 09:27   #27
cult45
011110111000

precies dit is wat ik bedoel. Iedereen altijd zelf alle onderdelen tekenen uit angst dat iemand anders het heeft verprutst? Ik zou idd voor Sprint kijken of je op github bijv kan gaan verzamelen.

Ik ben inmiddels terug bij Eagle want daarvoor kan ik geschikte diy libraries vinden. Music Thing Modular (Tom Whitwell geloof ik) snapt het wat mij betreft. Hij heeft een library vrij gegeven met onderdelen die hij vaak gebruikt in z'n (open spurce hardware) modules. De pots gebruikt in de Axoloti shield die ik hierboven als voorbeeld gebruikte staan daar ook in.

Oud 11 september 2017, 09:36   #28
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door cult45 Bekijk bericht
precies dit is wat ik bedoel. Iedereen altijd zelf alle onderdelen tekenen uit angst dat iemand anders het heeft verprutst? Ik zou idd voor Sprint kijken of je op github bijv kan gaan verzamelen.
Bij mij eerder contra. Bang dat ik het zelf heb verprutst..
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2017, 10:08   #29
cult45
011110111000

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Bij mij eerder contra. Bang dat ik het zelf heb verprutst..
Heel simpel op te vangen door alleen te publiceren wat je zelf hebt gebouwd?

Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten