Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12 juni 2017, 19:06   #1
MrBoembas

Sample gezocht van 2 Brothers on the 4th Floor
Beste Synthesizer vrienden,

Ik ben opzoek naar een Acapella versie van "Dreams" 2 Brothers on the 4th Floor. Wie o Wie kan mij er aan helpen. Het gaat om de refrein Gezongen versie.

Alvast bedankt !!!

Laatst gewijzigd door Dr van Lansberg; 15 juni 2017 om 09:54
MrBoembas is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2017, 19:20   #2
MrBoembas

Ik bedoel niet de rap zanger maar Desray de lead vocalist ;-)
Oud 12 juni 2017, 21:12   #3
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

info@2brothersonthe4thfloor.nl
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2017, 22:18   #4
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Normaliter zou ik zeggen:

1) Pak de reguliere versie
2) Pak de instrumentale versie (vaak - maar niet altijd - te vinden op de maxi-single)
3) Leg ze over elkaar heen in Audacity of zo en keer een van de twee om (invert)
4) voila, je eigen acapella

Ik heb al wat zoekwerk gedaan voor je, maar het lijkt er op dat er op de maxi geen instrumentale versie heeft, dus dan is de optie die Von Naphoven aangeeft een van de legitieme.

Wilt overigens niet zeggen dat ze het gewoon naar je opsturen als je het netjes vraagt hoor

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2017, 22:36   #5
MrBoembas

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht

2) Pak de instrumentale versie (vaak - maar niet altijd - te vinden op de maxi-single)
3) Leg ze over elkaar heen in Audacity of zo en keer een van de twee om (invert)

Ik heb al wat zoekwerk gedaan voor je, maar het lijkt er op dat er op de maxi geen instrumentale versie heeft, dus dan is de optie die Von Naphoven aangeeft een van de legitieme.

Wilt overigens niet zeggen dat ze het gewoon naar je opsturen als je het netjes vraagt hoor
Dat klopt, ik ken dat trucje dat werkt ook met Cool edit pro ;-) . Ik heb zelf ook al rond gesnuffeld en gekeken maar niets te vinden.

Ik denk niet dat 2 brothers on the 4th floor dat gaat doen maar ja ik kan altijd proberen thanks. Of misschien bij een House / Dance DJ vragen of Acapella Forums ?

Fijne avond en bedankt allen !!!
Oud 12 juni 2017, 22:38   #6
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

wel zuur dat enkel die rap te vinden is (dat wist je vast zelf al)
De intro is niet naakt genoeg voor je?

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2017, 09:52   #7
MrBoembas

Die Synthesizer strings komen er te hard door heen vandaar :-)
Oud 14 juni 2017, 15:13   #8
MrBoembas

Ik heb het nog eens geprobeerd op Cool Edit met een andere maxi single exact onder elkaar gelegen heel veel haalt die weg maar de drums en Brass sessies komen er gewoon door.
Oud 14 juni 2017, 20:24   #9
MrBoembas

Beste Yoozer,

Ik heb even om te testen een liedje van Samson en Gert geprobeerd te acapeliceren maar dat is half gelukt : http://vocaroo.com/i/s0vRbTlVIiN0 (Met Cool edit pro = Track 01 Instrumentaal Track 02 = Vocale versie.

Af en toe verdwijnt de muziek en daarna komt die hard terug :S

Wat doe ik mis ?

Grtz,

Daniel.
Oud 14 juni 2017, 21:46   #10
mcdjan007
lid zonder grenzen

mcdjan007's schermafbeelding

Eerst de 2 broers van de vierde en nu Samson en Gert. moeten we ons zorgen gaan maken?
mcdjan007 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2017, 22:11   #11
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MrBoembas Bekijk bericht
Beste Yoozer,

Ik heb even om te testen een liedje van Samson en Gert geprobeerd te acapeliceren maar dat is half gelukt : http://vocaroo.com/i/s0vRbTlVIiN0 (Met Cool edit pro = Track 01 Instrumentaal Track 02 = Vocale versie.

Af en toe verdwijnt de muziek en daarna komt die hard terug :S

Wat doe ik mis ?

Grtz,

Daniel.
Klinkt als een opname van tape .. muziekstukken kunnen hierdoor verschillen van toonhoogte/afspeelsnelheid (wow en flutter)
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2017, 22:11   #12
MrBoembas

Neuh ;-)
Oud 14 juni 2017, 22:17   #13
MrBoembas

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
Klinkt als een opname van tape .. muziekstukken kunnen hierdoor verschillen van toonhoogte/afspeelsnelheid (wow en flutter)
Nu dat je het zegt ! Toen ik de Cd Single op de pc wilde zetten, zette hij hem over naar M4a en dat bestand kan "Cool Edit Pro" niet lezen
dus heb ik hem omgezet alle twee naar Mp3
Zal het daar iets mee te maken hebben ? Anders probeer ik het morgen wel direct vanaf de cd in te lezen in Cool edit. Misschien dat dat helpt.
Oud 18 juni 2017, 21:39   #14
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

http://www.exactaudiocopy.de/ . Alternatief: Windows Media Player heeft al een tijdje iets wat CDs naar .wav (lossless) omzet.

Alles komt hier als .wav binnen. Met RazorLAME zet ik 't om naar mp3, met foobar zet ik 't om naar FLAC. Bewerken doe je met .wav files als het even kan.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2017, 23:17   #15
Enzo.F
vrijwillig lid

Enzo.F's schermafbeelding

Wordt een hele lastige. Heb de versies van deze single / plaat even gecheckt maar ik kom geen originele instrumentale versie tegen, uitgebracht door uitvoerende artist. Ook een en ander met filters en eq's geprobeerd maar krijg de zangeres niet clean.

weerstand en spanning
The Robot Is Your Friend
It resides somewhere in the circuit boards and behind the faceplates, and is unlikely to ever be found in the more logical world of the contemporary digital audio workstation.
Enzo.F is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2017, 10:48   #16
MrBoembas

http://www.exactaudiocopy.de/ . Alternatief: Windows Media Player heeft al een tijdje iets wat CDs naar .wav (lossless) omzet.

Alles komt hier als .wav binnen. Met RazorLAME zet ik 't om naar mp3, met foobar zet ik 't om naar FLAC. Bewerken doe je met .wav files als het even kan.
@Yoozer : Ik heb met Power 2Go de originele WAV weten te rippen, Bij Samson en Gert Mexico wordt het één grote ramp (De Promo Single met Instrumentale en Vocal) hij haalt af en toe het helemaal weg en in het begin komt die Spaanse Gitaar hard door Gert heen en daarna wordt de muziek alleen maar harder. Ik heb het zowel in Cool Edit Pro als in Audacity geprobeerd maar beide geven dit effect. Het lijkt wel alsof het is beschermd tegen Acapella versies maken ???
Echt ontzettend jammer ik had dolgraag van MEXICO een Acapella versie willen maken met eigen muziek er onder.

@Enzo F : Ik kon alleen bij Karaoke-Versie een Instrumentale versie vinden maar die is dan door Karaoke-Versie zelf gemaakt . Maar normaal hebben ze ook een Cover versie te koop of een aangepaste begeleiding versie alleen toevallig bij "Dreams" net niet anders had ik daarmee geholpen geweest.

Bestaan er overigens ook geen Cover versies van "Dreams" met instrumentale ???
Oud 19 juni 2017, 21:36   #17
Enzo.F
vrijwillig lid

Enzo.F's schermafbeelding

zolang je niet het exacte muziekstuk instrumentaal hebt, dus een mixdown van de artiest, gaat het je niet lukken met de double - inverted track.

weerstand en spanning
The Robot Is Your Friend
It resides somewhere in the circuit boards and behind the faceplates, and is unlikely to ever be found in the more logical world of the contemporary digital audio workstation.
Enzo.F is nu online   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2017, 13:36   #18
MrBoembas

Nee Enzo, Dat weet ik maar ik bedoel als er een cover versie is met zang en instrumentale tape (van niet de originele zanger dan zou het wel lukken alleen is het dan niet Two Brothers on the 4th floor maar dat maakt niet zoveel uit het gaat om de zangpartij wie het zingt zingt het ;-) )

Maar ja die zon gaat ook niet altijd op Enzo F ;-) Zie maar Mexico van Samson en Gert, dat is exact de instrumentale komt van de Promo single af, en die werkt totaal niet, ik heb hem op WAV geript op de pc en eerst komt die Spaanse Gitaar keihard door de acapella en vervolgens naar het refrein toe wordt de muziek als maar harder en harder.

Ik heb dat zelfde voorval ook met andere singles gehad die ik heb uitgeprobeerd. Bij bijvoorbeeld Linda Wagemaker - Laat me vrij om te gaan, exact hetzelfde probleem de muziek wordt alleen als maar harder en harder.

Het lijkt wel alsof er een beveiliging in zit die het onmogelijk maakt een acapella versie te maken.

Grtz,

Daniel.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten