Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 oktober 2017, 23:32   #601
Steve303
aka WOLF

Steve303's schermafbeelding

Ik denk niet dat het mogelijk is maar toch even hier vragen. Kun je de lengte van een opgenomen phrase nog wijzigen? Bijvoorbeeld van 16/16 naar 8/16? Ik heb een RM1X; graag even laten weten of dit misschien met een rs7000 wel mogelijk is.
Steve303 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2017, 10:33   #602
TomC

Bedoel je split phrase ? Dat zit bij de jobs wel ergens dacht ik, dan kan je de phrase opsplitsen in twee aparte en dan alleen het eerste gebruiken bvb. Of bedoel je iets anders ?
TomC is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2017, 13:27   #603
Steve303
aka WOLF

Ik zal eens aan de gang gaan met die split phrase.
Wat ik eigenlijk bedoelde is gewoon met het oog op polyritmes (en vage sequences) creŽren.
Dus bijvoorbeeld een 16/16 phrase naar 7/16 ofzo brengen (dus van 16 steps naar 7 steps sequence lengte). Je kan dit bij de RM1X kiezen alvorens je een phrase opneemt maar daarna kan je dat niet meer aanpassen blijkbaar.
Bij de sequencer van een x0xbox met n0nx0x uitbreiding kon je dat allemaal heel handig veranderen qua steplenght en lekker rondschuiven met de noten. Dat rondschuiven kan je via groove op de RM1X dus ik moet eigenlijk alleen nog de steplenght makkelijk kunnen aanpassen.
Oud 4 oktober 2017, 16:18   #604
TomC

Oorspronkelijk geplaatst door Steve303 Bekijk bericht
Ik zal eens aan de gang gaan met die split phrase.
Wat ik eigenlijk bedoelde is gewoon met het oog op polyritmes (en vage sequences) creŽren.
Dus bijvoorbeeld een 16/16 phrase naar 7/16 ofzo brengen (dus van 16 steps naar 7 steps sequence lengte). Je kan dit bij de RM1X kiezen alvorens je een phrase opneemt maar daarna kan je dat niet meer aanpassen blijkbaar.
Bij de sequencer van een x0xbox met n0nx0x uitbreiding kon je dat allemaal heel handig veranderen qua steplenght en lekker rondschuiven met de noten. Dat rondschuiven kan je via groove op de RM1X dus ik moet eigenlijk alleen nog de steplenght makkelijk kunnen aanpassen.
Hmm ja, je kan wel polyritmes doen op de rm1x als ik het me goed herinner, de verschillende phrases in een pattern kunnen groter of kleiner zijn dan de pattern length zelf (en dat zie je dan in het overzicht met een extra symbooltje bij de phrase dacht ik), en als ik het me goed herinner dan loopen ze wel apart volgens de lengte van de phrase.

Geen idee hoe de groove daarmee omgaat...

Je kan ook get phrase doen in de job list, misschien als je dan de time signature aanpast dat je dan een geknipte versie krijgt in de lengte die je wilt want je "knipt" gewoon op de maat, dus moet je de maat definieren als 7/16 bvb.

Zelf nooit veel bizarre tijdsignaturen op de RM1x gebruikt, dus het is allemaal wel wat vaag.
TomC is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2017, 23:37   #605
Steve303
aka WOLF

Die tip van TomC werkt dus voor wat ik gevraagd had.

Nog een vraag over de RS7000. Ik weet dat je bij deze van play mode naar rec mode kan gaan zonder te stoppen. Maar kan je ook bewerkingen in het job menu doen terwijl de rs7000 in play staat (ik weet het ik ben wel heel veeleisend voor die oude gear ).
Oud 28 oktober 2017, 09:48   #606
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Steve303 Bekijk bericht
Die tip van TomC werkt dus voor wat ik gevraagd had.

Nog een vraag over de RS7000. Ik weet dat je bij deze van play mode naar rec mode kan gaan zonder te stoppen. Maar kan je ook bewerkingen in het job menu doen terwijl de rs7000 in play staat (ik weet het ik ben wel heel veeleisend voor die oude gear ).

Helaas niet. De sequencer moet uit zijn om de menu/jobs te kunnen doen. Al de rest van de functies kan wel tijdens play/rec.

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Tips & Tricks » Hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten