Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 mei 2015, 00:22   #321
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

NOu nou , als je nog geen komplete hebt is dit wel een vette update...

http://www.native-instruments.com/en...rce=newsletter

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2015, 05:33   #322
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Wel netjes hoor wat je er allemaal bij krijgt. Waarschijnlijk ga ik alleen Massive en de ssl clone en misschien prism gebruiken en raak ik de rest nooit aan. Ik kom al om in drumsamples en nog meer drums erbij is niet echt nodig. Het moet wel overzichtelijk blijven. De orgel en piano sample players zal ik ook weinig mee doen. De vintage synths sample plug-in is ook niet echt wat voor mij denk ik en de minimoog clone had ik al een gift versie van aturia die ze met kerst eens gratis weg gaven en die gebruik ik eigenlijk ook niet.

Ik begin nu eigenlijk weer een beetje in de wereld van vsti en sample vsti's te stappen en waar ik me nu al aan irriteer is de hoeveelheid aan troep wat je erbij krijgt. hoe doen jullie dat met al die library's? Ik werd al gek met de library van maschine toen ik die installeerde, heb meteen alles verwijderd en mijn eigen samples Harddisk toegevoegd aan de browser. En dan heeft full complete weet ik niet hoeveel gb aan samples, worden jullie daar niet gek van? Ik heb het liefst alles zo overzichtelijk mogelijk en order zelf alles op een harddisk in mappen zoals (drums, vocals, fx, loops, real world sounds, en dan weer de subgroepen) en verwijder eigenlijk bij alles alle meegekregen samples en presets. Ga je al die packs wel ooit gebruiken? En wie heeft de tijd om dat allemaal door te bladeren?

Komplete select is 20 gb, de full Komplete dik 100 gb? Pfff, mijn eigen sample library die ik in de jaren heb opgebouwd is inmiddels 10 gb en dat vind ik al meer als zat.

Daarnaast heb je met gemak een cursus file management nodig, al je eigen patches wil je toch opslaan in mappen die ook terug te vinden zijn mocht je de hele boel deďnstalleren en overzetten naar een andere computer. Bij de Mac flikker ik nu alle eigen patches in de documents map die weer elke week word gebackuped naar een nas maar echt vrolijk word ik er niet van.

En dan, als je een nieuwe computer hebt en alles weer opnieuw installeerd, hoe zorg je er voor dat de vst's weer je eigen patches laad?
Je kan wel je eigen mappen toevoegen maar lang niet alle vst's laden daar automatisch je eigen patches uit op een nieuwe install. Kun je toch weer documenten gaan bijhouden met welke patches je gebruikt hebt in welke Vst's en waar ze staan.

Misschien doe ik veel te moeilijk en zie ik het een en ander over het hoofd? Bij hardware geef ik de track de naam van de synth en de User patch, klaar. Is er niet iets wat alles wat overzichtelijker kan maken? Dan heb je nog elke vst die er weer een ander management systeem op na houd. Zou het niet makkelijk zijn dat elke vsti bij install zijn patches en samples installeerd op een plek die ik uitkies en dus een eigen HD daarvoor kies die ik bij een eventuele nieuwe installatie op een andere computer weer gebruik? Helaas doet het overgrote deel van de software dat niet.

Maar goed ik houd op met zeuren en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken dus met Massive en de ssl clone ben ik erg blij. Eens kijken hoe de NI ssl clone klinkt tegen over de gyraf ssl clone.

Laatst gewijzigd door anoniempje; 21 mei 2015 om 05:49
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2015, 08:57   #323
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik ben met een volledige reinstall bezig op het moment (waaronder Komplete 9), en ik zie wat je bedoelt Ik heb er zelf voor gekozen die enorme Kontakt Libraries niet te installeren omdat ik ze toch niet gebruik. Gezien wat je nu bij Maschine krijgt zou ik misschien zelfs wel zonder Komplete kunnen, alleen Absynth ontbreekt eigenlijk nog van de plugins die ik ook daadwerkelijk gebruik...

My mind is glowing
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2015, 09:39   #324
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Ja, ik moet zeggen dat het op zich leuk klinkt om zoveel van alles te hebben, maar in de praktijk is het helemaal niet handig om zoveel drumsamples te hebben etc. Teveel werkt voor mij averechts... je loopt alleen nog maar door de samples heen te scannen lijkt het ....
Less is more denk ik.

Ik heb nu battery 4 , maschine en om die 2 samen te hebben slaat al niet echt ergens op .... dus denk ik battery 4 maar te gaan verkopen.
Ik heb vorig jaar ofzo ook nog eens een hele rits van die maschine expansions gekocht ( aanbieding voor 99 euro) .. toen ik het bestelde dacht ik :" wauw, lekker zoveel samples er bij voor zo weinig' en toen ik het had geinstalleerd heeft het me alleen maar tegengewerkt. Veel te veel keuze. Je komt om in de opties.

Maar evengoed , die monark is wel tof natuurlijk, en die drums, piano... nou ja alles is wel tof.
Je krijgt toch even voor een paar honderd euro aan instrumenten.

Ik denk dat ik min expansions maar ga verkopen. en battery het wordt teveel allemaal, en de grootste vijand van kunst is een gebrek aan beperkingen begin ik me langzaam maar zeker te beseffen.

Oud 21 mei 2015, 19:42   #325
LFO8

LFO8's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Waarschijnlijk ga ik alleen Massive en de ssl clone en misschien prism gebruiken en raak ik de rest nooit aan. Ik kom al om in drumsamples en nog meer drums erbij is niet echt nodig. Het moet wel overzichtelijk blijven.
Dit is een van de redenen waarom ik een product als Komplete nooit zie zitten. Ik heb al gauw teveel opties, teveel mogelijkheden. Dat verlamt mij meestal. Ik ben na een tijdje altijd weer bezig met mijn plugin folder door te nemen en te beoordelen; "wat gebruik ik werkelijk en wat kan er weg?" En dan doe ik wat weg om het uit te dunnen tot een aantal hoog kwaliteits-tools die ik wel gebruik.

Moet niet denken aan bijvoorbeeld 10 verschillende compressors of 30 synths. Ik heb zelf 4 synths:

- TI Snow
- Zebra
- Diva
- Omnisphere

en zelfs daarmee zit ik al met de gedachten of Diva en Zebra misschien weg kunnen omdat de Snow en Omnisphere toch al heeel veeel geluids mogelijkheden bieden.

Maar different strokes for different folks natuurlijk. Voor orchestral spul heb ik wel Kontakt, dat dan weer wel.
LFO8 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2015, 20:22   #326
Jur
abstract

Kan iemand mij uitleggen hoe ik monark kan vinden? Ik heb de 2.3 update geinstalleerd maar monark kan ik nergens vinden?
Jur is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2015, 21:27   #327
anoniempje
hobby knooier

serial en download link voor komplete select krijg je in je mailbox .
Oud 22 mei 2015, 00:29   #328
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jur Bekijk bericht
Kan iemand mij uitleggen hoe ik monark kan vinden? Ik heb de 2.3 update geinstalleerd maar monark kan ik nergens vinden?
Ja zelfde probleem hier. Monark is geinstalleerd, maar hij vindt hem niet. Wazig.. alles werkt behalve dat.

Oud 22 mei 2015, 01:19   #329
anoniempje
hobby knooier

Oh vreemd dan, hier werken alle plug-ins en packs. Misschien een bug.
Oud 22 mei 2015, 05:43   #330
R-ond
wicky-der-verschrikking

R-ond's schermafbeelding

Wel netjes hoor wat je er allemaal bij krijgt. Waarschijnlijk ga ik alleen Massive en de ssl clone en misschien prism gebruiken en raak ik de rest nooit aan. Ik kom al om in drumsamples en nog meer drums erbij is niet echt nodig. Het moet wel overzichtelijk blijven. De orgel en piano sample players zal ik ook weinig mee doen. De vintage synths sample plug-in is ook niet echt wat voor mij denk ik en de minimoog clone had ik al een gift versie van aturia die ze met kerst eens gratis weg gaven en die gebruik ik eigenlijk ook niet.

Ik begin nu eigenlijk weer een beetje in de wereld van vsti en sample vsti's te stappen en waar ik me nu al aan irriteer is de hoeveelheid aan troep wat je erbij krijgt. hoe doen jullie dat met al die library's? Ik werd al gek met de library van maschine toen ik die installeerde, heb meteen alles verwijderd en mijn eigen samples Harddisk toegevoegd aan de browser. En dan heeft full complete weet ik niet hoeveel gb aan samples, worden jullie daar niet gek van? Ik heb het liefst alles zo overzichtelijk mogelijk en order zelf alles op een harddisk in mappen zoals (drums, vocals, fx, loops, real world sounds, en dan weer de subgroepen) en verwijder eigenlijk bij alles alle meegekregen samples en presets. Ga je al die packs wel ooit gebruiken? En wie heeft de tijd om dat allemaal door te bladeren?

Komplete select is 20 gb, de full Komplete dik 100 gb? Pfff, mijn eigen sample library die ik in de jaren heb opgebouwd is inmiddels 10 gb en dat vind ik al meer als zat.

Daarnaast heb je met gemak een cursus file management nodig, al je eigen patches wil je toch opslaan in mappen die ook terug te vinden zijn mocht je de hele boel deďnstalleren en overzetten naar een andere computer. Bij de Mac flikker ik nu alle eigen patches in de documents map die weer elke week word gebackuped naar een nas maar echt vrolijk word ik er niet van.

En dan, als je een nieuwe computer hebt en alles weer opnieuw installeerd, hoe zorg je er voor dat de vst's weer je eigen patches laad?
Je kan wel je eigen mappen toevoegen maar lang niet alle vst's laden daar automatisch je eigen patches uit op een nieuwe install. Kun je toch weer documenten gaan bijhouden met welke patches je gebruikt hebt in welke Vst's en waar ze staan.

Misschien doe ik veel te moeilijk en zie ik het een en ander over het hoofd? Bij hardware geef ik de track de naam van de synth en de User patch, klaar. Is er niet iets wat alles wat overzichtelijker kan maken? Dan heb je nog elke vst die er weer een ander management systeem op na houd. Zou het niet makkelijk zijn dat elke vsti bij install zijn patches en samples installeerd op een plek die ik uitkies en dus een eigen HD daarvoor kies die ik bij een eventuele nieuwe installatie op een andere computer weer gebruik? Helaas doet het overgrote deel van de software dat niet.

Maar goed ik houd op met zeuren en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken dus met Massive en de ssl clone ben ik erg blij. Eens kijken hoe de NI ssl clone klinkt tegen over de gyraf ssl clone.
snapwatje bdoel wilgraag eff tussen door een sprakle ,.. puur intuitief proggen..
gaat t t em worduh ???

YOYO finally cs30 comminhome!!
thnx nog ; dude matana!

- tekoop ; DIV;check R-ond@synthforum !
NOW into;,... breakin-flammin-freakin-basslineshizzlewhoami;
http://soundcloud.com/groffuil/juur-...ty-22-mei-2010
You can think that you're hallucinating, but you also can hallucinate that you think..helptdatnogniet ;klik;...
http://www.babelfish.com/?aff=2075
R-ond is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 06:07   #331
Jur
abstract

serial en download link voor komplete select krijg je in je mailbox .
Dank voor je berciht, ik heb ni support gemaild voor een download link
Jur is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 21:05   #332
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jur Bekijk bericht
Ja nu wel

Je hebt waarschijnlijk niet de laatste reaktor update. Ik heb dat net gedaan en nu werkt alles naar behoren

Oud 4 juli 2015, 16:23   #333
spriet2000
Vintage lid

spriet2000's schermafbeelding

Vraagje ..

hoe kun je met Maschine 2.3 een 'external instrument' het handigst inrichten?

Ik gebruik nu de sampler op monitor stand maar de effecten worden dan niet toegepast totdat het gesampled is. Heeft iemand een goeie tip?
spriet2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2015, 22:24   #334
Bathmutz
Vintage lid

Bathmutz's schermafbeelding

Pas de Bassstation II gekocht. Erg tof om ook als midicontroller te gebruiken met de Maschine.
Soms slaat de arp alleen wat nootjes over, vooral als ik aan de filter wat tweak in Maschine. Zou dat nou aan Maschine liggen of aan de BS? Is hier al een update voor zover iemand weet?
Bathmutz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2015, 22:33   #335
Bathmutz
Vintage lid

@ Spriet:

Volgens mij gewoon een pad midi out kiezen en audio input op juiste input van je pad zetten.

1. Midi: Pad selecteren, muisklik op outputs, tabblad midi, juiste midi output selecteren.
2. Audio: Pad selecteren, muisklik op inputs, tabblad audio, juiste input selecteren, eventueel gain aanpassen.
Oud 4 juli 2015, 22:34   #336
Bathmutz
Vintage lid

En dan vervolgens de sound opslaan als Template in je sound folder, misschien een nieuw foldertje maken voor je "sound" (external synths) templates.
Oud 6 november 2015, 23:38   #337
anoniempje
hobby knooier

Hoe gebruiken jullie maschine? Ik gebruik hem als sampler in ableton, dus kicks verdeelt over noten.

De sequencer van maschine gebruik ik helemaal niet, en ik zie het nut daarvan ook niet helemaal? Lijkt me erg omslachtig om de drums in maschine zelf te programmeren en vervolgens als ik in ableton aan het tweaken ben ik terug moet grijpen naar maschine. De pads van maschine heb ik in controller mode allemaal aangepast zodat ze overeen komen met de noten van de mpc5000 zodat de maschine ook backwards compatibele is met oude tracks van mij.

Bij mij was de bedoeling van maschine om het werk over te nemen van mijn akai samplers, en na lang tweaken klinkt de maschine vrijwel hetzelfde als m'n akai samplers dus die heb ik de deur uit gedaan en missie geslaagd. Maar, ik krijg een beetje het gevoel dat ik nog geen 10% van z'n mogelijkheden benut. Aan de ene kant wel zonde toch? Aan de andere kant heb ik een hoop inputs over en geen scsi gezeur en heeft de maschine mij minder gekost als de verkoop van de hardware samplers dus ik ben niet slechter af. Maar, die hele controller staat er wel een beetje voor de sier bij afgezien van het aanpassen van filters en hem als drumpad in controller mode gebruiken.

Ik gebruik de maschine dus voor kicks, heb een kick program welke ik over heb gezet uit de akai samplers met een stuk of 100 eigengemaakte kicks en die sequence ik vanuit ableton en dat was het eigenlijk wel.

Hoe gebruiken jullie hem? En als jullie de maschine sequencer gebruiken, hoe vinden jullie het wisselen tussen maschine sequencer en daw sequencer? Ik weet dat als ik de sequence af heb in maschine ik het kan bouncen naar ableton, maar waarom? Dan kan ik toch net zo goed meteen in ableton programmeren?
Oud 7 november 2015, 08:23   #338
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Ik gebruik van maschine altijd de sequencer, alleen al omdat je in maschine's sequencer heel makkelijk kunt "parameter locken". Dit kan vanuit Ableton natuurlijk ook wel met automation maar dat is aanzienlijk meer gedoe. een andere reden waarom ik de sequencer van maschine gebruik is omdat ik maschine echt als instrument zie (heb een studio) en dus ook eigenlijk nagenoeg geen gebruik maak van mijn computer schermen.
Verder gebruik ik de individuele outputs regelmatig maar pas ik ook vaak dynamics/fx toe vanuit de maschine software zelf.

Indien je overigens je midi notes in Ableton wilt hebben kun je die gewoon uit Maschine trekken naar je Ableton midi track.

Als ik jouw werkwijze zo hoor dan zou je er bijna meer aan hebben om je drums gewoon vanuit een Ableton drumrack te doen, daar heb je maschine niet echt voor nodig (of je moet maschine specifieke functionaliteit gebruiken).

Er is uiteraard niet perse iets mis met de manier waarop jij maschine gebruikt, ieder zijn werkwijze.

"He has Van Gogh's ear for music."

Laatst gewijzigd door Acidfever; 7 november 2015 om 09:07
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2015, 08:50   #339
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik ros meestal mijn drums in met de pads in de Maschine sequencer en als ik dan een zooi variaties heb waar ik tevreden mee ben drag ik ze als audio naar Ableton.
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 november 2015, 09:36   #340
anoniempje
hobby knooier

Ja het fijne in ableton vind ik dat ik zo makkelijk vst effects en external units kan droppen over kanalen.

Om de kick uit de maschine over een hele track te programeren is ook weer zo wat, in ableton kan ik juist makkelijk overal bij, doe ook niet echt de hele track een 4x4 beatje, een kicktrack bestaat eigenlijk de hele track lang uit layers, knip en plak werk van midi noten en automation van effecten en juist die automation word weer makkelijk meegeknipt en geplakt met het knippen en plakken van midi noten.

Zou inderdaad misschien beter af zijn met de simpler of een drumrack van ableton zelf en dan de mpc gebruiken als drumcontroller maar, de maschine zijn filters die aan de velocity hangen klinken heel dichtbij de filters van de akai samplers en dat heb ik echt nodig voor de kickjes. Dus de maschine wordt hier eigenlijk gebruikt als een racksampler en niet meer dan dat.

De mpc heb ik trouwens ook nooit gebruikt als drum sequencer binnen in de daw, daarvan gebruik ik de sequencer alleen als ik eens geen zin of inspiratie heb om in een daw te sequencen en dan sequence ik de hele studio op de mpc.
Misschien eens een test Trackje maken waar ik de maschine als drum sequencer in gebruik en kijken hoe dat bevalt.

Bedankt voor zover, ben wel benieuwd naar nog meer ervaringen.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten