Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 6 maart 2013, 09:43   #161
Von Naphoven
100% zuur

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
volgens jouw logica moet Apple het ook maar opgeven met Logic 9 omdat Cubase 7 nu uit is;
Hebben ze dat niet min of meer gedaan? Ik geloof niet dat Apple nog heel serieus met Logic bezig is. Maar ik ben het wel eens met een groot deel van je post. Ik ben zelf niet bovenmatig geinteresseerd in Bitwig, maar het is altijd goed om meer keuze te hebben en het zou een goede zaak zijn als Ableton wat meer concurrentie krijgt in hun segment, dat houdt ze scherp.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 09:46   #162
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Logic, is gedegradeerd to "garageband+" een happy family tool voor politek correcte families met veels te witte tanden op hun hipster mac mini in de huiskamer
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 09:51   #163
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Tja Live zat zijn. Sommige gebruikers zullen altijd blijven zeuren wat er ook gebeurt.

Door geen datum te noemen creeeren ze op dit moment twijfel. Een beta is leuk maar als je nooit concreet bent zullen mensen afhaken. Daarnaast zijn er genoeg producten die geen release datum hadden ook nooit op de markt gekomen. Het is een bron van twijfel.

Verder heb ik het niet over de namen van variabelen, ik denk dat er echt een goede kans is dat hele secties code voor een groot deel gelijk zijn. Elke developer werkt wel eens thuis aan een stuk code oid en heeft dus van een checkout van een bepaalde versie lokaal op de laptop of thuis staan.

Als je dit hebt ga je echt niet volledig opnieuw beginnen maar hergebruik je wat je hebt.
Een ander argument wat dit ondersteund is dat je echt niet per toeval op exact hetzelfde principe uitkomt als je volledig opnieuw begint.

En wat betreft die wrok. De mensen van bitwig en Ableton zijn echt niet vriendelijk uit elkaar gegaan, daar is genoeg over te vinden op internet.

Maar goed we zullen zien.....misschien maken ze wel een geniaal product........

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is nu online   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 09:53   #164
Acidfever
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door Napole0n Bekijk bericht
Hebben ze dat niet min of meer gedaan? Ik geloof niet dat Apple nog heel serieus met Logic bezig is. Maar ik ben het wel eens met een groot deel van je post. Ik ben zelf niet bovenmatig geinteresseerd in Bitwig, maar het is altijd goed om meer keuze te hebben en het zou een goede zaak zijn als Ableton wat meer concurrentie krijgt in hun segment, dat houdt ze scherp.
Eens, logic 9 kan echt niet meer mee met Cubase 7 kwa functionaliteit en er is geen momenteel nog geen enkele hoop op een nieuwe versie die een verschil gaat maken.

Ableton kan inderdaad wel een schop onder hun reet gebruiken en af en toe wat meer naar hun gebruikers luisteren.

Oud 6 maart 2013, 09:54   #165
Von Naphoven
100% zuur

Von Naphoven's schermafbeelding

We wachten af, ik hoor alleen al maanden (jaren?) zure Ableton gebruikers "dreigen" dat ze over gaan stappen op Bitwig omdat feature X of Y niet (naar wens) in Ableton Live zit. Alsof Bitwig een soort messias onder de sequencers gaat worden. Terwijl we natuurlijk allemaal weten dat geen enkele software perfect is en dat alle pakketten - zeker de 1.0 versie - altijd hun eigen problemen zullen hebben.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 09:57   #166
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Zeg maar de PVV onder de sequencers.
Oud 6 maart 2013, 11:52   #167
nomore
Lintage Vid

nomore's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Door geen datum te noemen creeeren ze op dit moment twijfel. Een beta is leuk maar als je nooit concreet bent zullen mensen afhaken. Daarnaast zijn er genoeg producten die geen release datum hadden ook nooit op de markt gekomen. Het is een bron van twijfel..
Het geen datum noemen is typisch iets voor een klein bedrijfje zonder dedicated marketingmensen. Relaxder voor devs (af = af), maar het kan wel als voordeel hebben dat je niet een snel uitgepoepte release vol met bugs krijgt ommaar de deadline te halen.

En de eerste release is echt zoooo cruciaal voor een nieuw bedrijf, als je nu maar snel een bug infested release uitbrengen, dan bepaald dat het imago en dat ga je bijna niet meer goed krijgen.

/enter/control/command/
http://soundcloud.com/neutrodyne
nomore is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 11:56   #168
SynnyS
Groot lid
Moderator

SynnyS's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht

Ableton kan inderdaad wel een schop onder hun reet gebruiken en af en toe wat meer naar hun gebruikers luisteren.
eens, want vanaf dag 1 was op het beta testers forum van live 9 de allergrootste vraag: waar blijft nou die verrekte multi monitor support?!?!
(ik geloof dat bijna 400 beta testers hier in mee gingen)

wordt gewoon weg genegeerd.
SynnyS is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 14:08   #169
Acidfever
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door SynnyS Bekijk bericht
eens, want vanaf dag 1 was op het beta testers forum van live 9 de allergrootste vraag: waar blijft nou die verrekte multi monitor support?!?!
(ik geloof dat bijna 400 beta testers hier in mee gingen)

wordt gewoon weg genegeerd.
Of de mensen die het willen schreeuwen gewoon het hardst. Het is voor mij namelijk niet echt een heel boeiende functie. Leuk als ze het erin stoppen maar ik trek Ableton gewoon over mijn 2 schermen en heb effectief hetzelfde resultaat.
Aan de andere kant is het natuurlijk geen rocket science en als het een veelgevraagde functie is mogen ze het er best in stoppen. Desnoods in een gratis v9.1.

Ableton is featurewise nogal gierig en stopt nagenoeg nooit nieuwe functionaliteit is sub versies.

Oud 6 maart 2013, 14:14   #170
Dacide
Vintage lid

Dacide's schermafbeelding

Ik, ableton 8 gebruiker, ben destijds half overgestapt op Presonus Studio One (heerlijke DAW)... Maar sinds ik de Ableton 9 Beta heb, heb ik Studio One niet meer aangeraakt.

Ik wacht Bitwig nog even af (als het niet al te lang meer duurt)... en dan probeer ik de demo uit. Vervolgens maak ik definitief de keuze tussen:
  • Bij ableton 8 blijven
  • Ableton live 9
  • Bitwig
  • Presonus Studio One
Dacide is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 14:26   #171
Acidfever
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door Dacide Bekijk bericht
Ik, ableton 8 gebruiker, ben destijds half overgestapt op Presonus Studio One (heerlijke DAW)... Maar sinds ik de Ableton 9 Beta heb, heb ik Studio One niet meer aangeraakt.

Ik wacht Bitwig nog even af (als het niet al te lang meer duurt)... en dan probeer ik de demo uit. Vervolgens maak ik definitief de keuze tussen:
  • Bij ableton 8 blijven
  • Ableton live 9
  • Bitwig
  • Presonus Studio One
Mag ik vragen waarom de Ableton 9 beta je toch meer trekt dan Presonus Studio one (vooral ook omdat je aangeeft dat het een heerlijke DAW is)? Fundamenteel is er toch niet verandert in Live 9 t.o.v. 8?

Oud 30 augustus 2013, 20:57   #172
witteredink
Belgisch lid

Eindelijk nog eens een nieuwtje op dit vlak...
http://m.youtube.com/watch?v=BspO9Di...ure%3Dyoutu.be
witteredink is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2013, 15:10   #173
Solidtrax
Producer x2

Solidtrax's schermafbeelding

We zijn al een tijdje lekker in de weer met het uitgebreid beta testen van Bitwig. Tuurlijk, we komen regelmatig bugs tegen, maar dat is dan ook de bedoeling van beta testen, toch? In het begin wel althans.

Anyway, voor een one synth contest op KVR hebben we dit keer besloten om de laatste beta van Bitwig te gebruiken voor onze track. De enige synth de we hebben gebruikt is CableGuys Curve2CM en voor de rest van de productie en mix is alles 100% Bitwig!

Check it out:

Dawn of Dreams - 100 Ambient/Cinematic/Chill&More presets voor Reveal Sound Spire en reSpire

Website | Soundcloud | Twitter
Solidtrax is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2013, 16:55   #174
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solidtrax Bekijk bericht
We zijn al een tijdje lekker in de weer met het uitgebreid beta testen van Bitwig. Tuurlijk, we komen regelmatig bugs tegen, maar dat is dan ook de bedoeling van beta testen, toch? In het begin wel althans.

Anyway, voor een one synth contest op KVR hebben we dit keer besloten om de laatste beta van Bitwig te gebruiken voor onze track. De enige synth de we hebben gebruikt is CableGuys Curve2CM en voor de rest van de productie en mix is alles 100% Bitwig!

Check it out:
Kijk als je er al een hele track mee kan bouwen gaat het de goede kant op! Klinkt goed ieder geval maar die credits zijn mn voor de maker (elke daw kan goed klinken volgens mij). Ben je vaak dingen kwijt geraakt / opnieuw moeten doen?
SB-SIX is nu online   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2013, 17:57   #175
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solidtrax Bekijk bericht

Check it out:
Track klinkt leuk.. doet me denken aan een oude trance track..

De mix mist punch of dynamiek.. kan aan mij liggen hoor maar ik mis iets sprankelends en punch..

Heeft Bitwig nu iets speciaals wat je bv niet of moeilijker had moeten doen in bv Ableon? Met andere woorden, wat voegt produceren in Bitwig toe?

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2013, 19:17   #176
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Sandboxing voor plugins? Dat is de major feature die Live er nog zeker in zou mogen hebben.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

TE KOOP: ROLAND JUNO-60
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2013, 22:16   #177
Furious5
..no need to act ill

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Sandboxing voor plugins? Dat is de major feature die Live er nog zeker in zou mogen hebben.
Ik bedoelde meer, wat voegt het toe qua creatieve mogelijkheden.. Als iemand een demotrack maakt voor die software dan zou ik graag wat nieuwe mogelijkheden willen horen van wat er mogelijk is - een feature die nieuw is... Niet een track die ook net zo goed met fruityloops gemaakt zou kunnen zijn...

Oud 31 oktober 2013, 22:26   #178
shiftr
DIY!

shiftr's schermafbeelding

Midi timing en syncen naar outboard in live is altijd problematisch... en sysex ondersteuning.. als dat nou bijvoorbeeld wel in bitwig zit..??
shiftr is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2013, 07:31   #179
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Sandboxing voor plugins gewoon geen instabiele meuk gebruiken
En F5 produceren gaat niet makkelijker worden als in Ableton. Met de luve packs hebbje alle house en techno "me too" content die je hartje begeert, makkelijk als het slepen van wat loops en phares kan niet toch?
Oud 1 november 2013, 09:26   #180
Furious5
..no need to act ill

Hey, volgens mij was jij helemaal niet thuis in Ableton?? :-)
Het is gewoon een midi sequencer hoor, dus gewoon alles zelf inkloppen.. Alles midi..

Ableton is een tool, het lijkt me dat een tool er is om je taak makkelijker te maken om uit te voeren.
Als een blikopener zou betekenen dat je 3 dagen langer er over doet om een blik te openen, nou ik verwacht dat er een stuk minder van zouden worden verkocht

Reactie

Synthforum » Synth Software » Sequencing

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten