Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 december 2012, 09:10   #141
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Weleens van verdeel en heers gehoord?

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2012, 14:13   #142
nomore
Lintage Vid

nomore's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Zou mij niets verbazen als er onder de motorkap gewoon deels dezelfde code draait (ofwel ze hebben broncode meegenomen bij Ableton). Dit is wel strafbaar aangezien broncode die je maakt in opdracht van een werkgever of opdrachtgever in elk contract dat ik ken eigendom is en blijft van de werkgever of opdrachtgever.

Je kunt volgens mij nooit zo snel een nieuw product neerzetten wat zoveel op een ander product lijkt. Mocht Ableton dit kunnen aantonen (bijv na de release van Bitwig 1.0) zijn ze zwaar de pineut!
Wat maakt dit nou uit voor de eindgebruiker? Lijkt me meer een probleem voor Bitwig zelf al betwijfel ik dat dat daadwerkelijk het geval is. Als je ervaren devs hebt, die al eens een keertje iets gedaan hebben, dan is het de 2e keer natuurlijk altijd makkelijker.

De features zelf maken mij persoonlijk ook niet veel uit, mij gaat het om de workflow aanpassingen.

/enter/control/command/
http://soundcloud.com/neutrodyne
nomore is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2012, 18:01   #143
TimMer1981

TimMer1981's schermafbeelding

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Bitwig de grootste misfire sinds tijden gaat worden in producingland...

Hoop bombarie, weinig wol.
TimMer1981 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2012, 18:14   #144
nomore
Lintage Vid

Oorspronkelijk geplaatst door TimMer1981 Bekijk bericht
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Bitwig de grootste misfire sinds tijden gaat worden in producingland...

Hoop bombarie, weinig wol.
Op basis waarvan kom je dan met dit voorgevoel? Ze hebben redelijk snel wat in elkaar geknutseld wat er wat mij betreft aardig uitziet. Kijk, of het allemaal 100% vanaf dag 1 gaat werken dat betwijfel ik ook wel (want in software land zijn er gewoon veel variabelen/systemen etc.).

/enter/control/command/
Oud 28 december 2012, 19:28   #145
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Aan Bitwig word al een jaar of 4 gecode, dus even gauw copy paste lijkt me de plank behoorlijk misslaan. Code-diefstal is een behoorlijk serieuze beschuldiging; denk je dat Ableton zou wachten daarmee?

Dan nog: Live is niet perfect en alle steken die Ableton laat vallen zijn kansen voor Bitwig. Dat JavaScript-gebeuren is trouwens ook goed; alle DAWs zitten vrijwel potdicht op Reaper na. Features overnemen; tja, dat heet convergentie.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

TE KOOP: ROLAND JUNO-60

Laatst gewijzigd door Yoozer; 28 december 2012 om 19:52
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2012, 18:24   #146
TimMer1981

Oorspronkelijk geplaatst door nomore Bekijk bericht
Op basis waarvan kom je dan met dit voorgevoel? Ze hebben redelijk snel wat in elkaar geknutseld wat er wat mij betreft aardig uitziet. Kijk, of het allemaal 100% vanaf dag 1 gaat werken dat betwijfel ik ook wel (want in software land zijn er gewoon veel variabelen/systemen etc.).
Te weinig verschillend, te weinig bekendheid, te weinig fanbase, etc.

Als je er nu nog tussen wilt komen als grote DAW-producent zul je wel van verdomd goede huize moeten komen en vooral iets enorm innovatiefs moeten doen wat anderen nog nooit hebben gedaan. Bitwig is niets meer dan een opgepoetste versie van Ableton Live, oftewel: die worden zometeen uit het water geblazen door V9 van Live.
Oud 29 december 2012, 19:24   #147
Yoozer
vorbei

Alle features die er in 9 bij komen (en genoeg mensen die het al een relatief magere upgrade hebben genoemd) hebben geen nut als het nog steeds niet stabiel draait.

Het sandboxen van een plugin zou bij uitstek iets zijn waar meerdere DAW-bouweers baat bij zouden hebben, toch passen alleen Reaper en Bitwig dit nu toe (voorzover ik weet). Het is toch van de zotte dat ik op "Next" klik in zeg, IL Harmless terwij l ik iets aan het spelen ben en dat Live dan volledig kapt?

Magoed, stabiliteit kun je natuurlijk niet als verkoopfeature aangeven - dat zou gebruikers van vorige versies niet zo gelukkig stemmen

Oorspronkelijk geplaatst door TimMer1981 Bekijk bericht
Als je er nu nog tussen wilt komen als grote DAW-producent zul je wel van verdomd goede huize moeten komen en vooral iets enorm innovatiefs moeten doen wat anderen nog nooit hebben gedaan.
Niet perse. Reaper doet bijv. niks radicaal innovatiefs vergeleken met andere DAWs, behalve het prijspunt dan. Van goeden huize afkomen; ja. Maar de grootste klad zit in het zelfvoldaan worden van DAW-bouwers.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

Oud 29 december 2012, 22:41   #148
witteredink
Belgisch lid

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Alle features die er in 9 bij komen (en genoeg mensen die het al een relatief magere upgrade hebben genoemd) hebben geen nut als het nog steeds niet stabiel draait.
Waar haal je dat, dat het niet stabiel draait?
L9 draait nu al stabieler dan L8, mijn inziens en cfr. beta forum
witteredink is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2012, 23:22   #149
Yoozer
vorbei

Daarom "als" - ik zit zelf nog niet in de beta. Maar da's in ieder geval goed nieuws

Oud 30 december 2012, 15:19   #150
TimMer1981

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Maar de grootste klad zit in het zelfvoldaan worden van DAW-bouwers.
Dat risico bestaat inderdaad altijd als bedrijven al aardig wat jaren aan de weg timmeren en bovendien erg goede verkoopcijfers behalen. En helaas gebeurt dat nu inderdaad ook, zoals jij al aangeeft.
Oud 27 januari 2013, 13:06   #151
witteredink
Belgisch lid

Bitwig op NAMM filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=qeH0i...ature=youtu.be
Oud 28 januari 2013, 14:25   #152
nomore
Lintage Vid

Oorspronkelijk geplaatst door witteredink Bekijk bericht
Bitwig op NAMM filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=qeH0i...ature=youtu.be
Begint ergens op te lijken!

Alleen verbaas ik me wel over de 'unieke' feature van het jammen met parts/scenes/whatever en dat dan liniair gesequenced wordt. Dat kan in Live toch allang?

Vooralsnog lijkt me de echt enige unieke feature het modulaire gedeelte.

/enter/control/command/
Oud 28 januari 2013, 15:10   #153
SynnyS
Groot lid
Moderator

SynnyS's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door nomore Bekijk bericht
Vooralsnog lijkt me de echt enige unieke feature het modulaire gedeelte.
Uniek? Max 4 Live is dat + meer.
SynnyS is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2013, 20:01   #154
witteredink
Belgisch lid

Om het met een belgisch, meer specifiek zuid-west-vlaams gezegde te zeggen...
voorlopig "lijkt het niet meer dan een dikke scheet in een fles"
Oud 6 maart 2013, 02:02   #155
bionrg
nee jij bent tof? :D

bionrg's schermafbeelding

het enigste opmerkelijke wat ik van Bitwig vind , is dat het tegelijktertijd ook op Linux word ontwikkeld, groot plus plunt wat bij de andere grote namen ontbreekt.
voor de rest , voor nu alsnog idd een grote scheet in een kartonnen ghetto doos.
bionrg is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 08:15   #156
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Allemaal leuk dat bitwig maar op een paar kleine features zoals collaboratie en multi monitor support zie ik een 1 op 1 Ableton Live rip-off ontstaan.
Het hoofdprogramma zelf lijkt op het kleuren schema na 99% op Ableton en zelfs het zogenoemde innovatieve modulaire gedeelte is een 75% rip-off van de Max for live projecten van Max ontwikkelaar Pointblank.
Zou me overigens ook echt niet verbazen als er behoorlijk was codebase identiek is aan Ableton, aangezien de functionaliteit gelijk is kan dat bijna geen toeval zijn.

Wil niet zeggen dat het geen mooi product kan worden echter vernieuwend of innovatief: Absoluut niet...gewoon Ableton live copycat.

Ik denk dat dit bedrijf meer kan bereiken als ze hun wrok richting hun ex-werkgever loslaten en zich focussen op een mooii en innovatief product ontwikkelen.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 08:40   #157
SynnyS
Groot lid
Moderator

SynnyS's schermafbeelding

ja en om nou te zeggen dat linux ondersteuning zo'n groot pluspunt is...

Mooi voor degenen die linux draaien, maar dat zijn er maar een handjevol.
SynnyS is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 08:46   #158
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Inderdaad, en linux is nu ook nog niet echt een platform waar veel plugin fabrikanten actief zijn. Je moet dus best veel concessies doen wil je Bitwig op linux draaien.

Wat me vooral opvalt is dat ze geen enkele uitspraak over de release datum van een versie 1.0 doen.
Dat geeft meestal wel aan dat men niet echt een idee heeft hoe ze er voor staan.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 08:59   #159
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Nu ableton v9 er is, is de noodzaak voor bitwig toch weg?
Wat gaat dit nu nog toevoegen.
Hun strategy was om afvallige Ableton zieltjes te winnen door wél de fixes te leveren die 8 niet had
Maar toen heeft Ableton de turbo erop gezet en nu is er V9
Dus ik denk stille dood?
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 09:27   #160
Yoozer
vorbei

Oorspronkelijk geplaatst door Raphie Bekijk bericht
Nu ableton v9 er is, is de noodzaak voor bitwig toch weg?
Ik heb al weer van verschillende kanten gehoord dat L9 niet echt zoveel beter is, en er zijn een heel aantal mensen die graag wat meer w.b.t. MIDI willen kunnen. Dat moet Bitwig nog bewijzen (en uberhaupt releasen), maar er is zeker ruimte. Onderschat niet wat een product wat op het eerste gezicht gelijk is kan doen met een markt; volgens jouw logica moet Apple het ook maar opgeven met Logic 9 omdat Cubase 7 nu uit is; beiden lineaire sequencers die een hele hoop dingen op dezelfde manier doen.

Wat me vooral opvalt is dat ze geen enkele uitspraak over de release datum van een versie 1.0 doen.
Dat geeft meestal wel aan dat men niet echt een idee heeft hoe ze er voor staan.
Valve en Blizzard doen dat ook - it's done when it's done. Intern zullen ze echt wel een datum hebben, alleen gaan ze 'm nog niet aankondigen.

Zou me overigens ook echt niet verbazen als er behoorlijk was codebase identiek is aan Ableton, aangezien de functionaliteit gelijk is kan dat bijna geen toeval zijn.
Het is niet raar om dezelfde namen aan te treffen voor variabelen. Als iets index moet heten ga je dat niet floeps noemen zodat de namen niet op elkaar lijken, en als je 1 slimme oplossing hebt bedacht ga je dat niet anders implementeren.

Citaat:
Ik denk dat dit bedrijf meer kan bereiken als ze hun wrok richting hun ex-werkgever loslaten en zich focussen op een mooii en innovatief product ontwikkelen.
Wie zegt dat er wrok is? Ik heb nog geen lastercampagne richting Ableton gezien. Overigens - genoeg dingen die gaaf zijn om te bouwen en dat je je vervolgens zit te ergeren op het framework dat je tegenhoudt of minder competente collega's die hun office politics beter weten te spelen.

De wrok zit 'm vooral in de gebruikers die Live zat zijn - voor welke reden dan ook - en over willen stappen op iets wat hopelijk misschien wel lijkt te werken.

Reactie

Synthforum » Synth Software » Sequencing

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten