Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 1 november 2013, 11:24   #181
Solidtrax
Producer x2

Solidtrax's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Kijk als je er al een hele track mee kan bouwen gaat het de goede kant op! Klinkt goed ieder geval maar die credits zijn mn voor de maker (elke daw kan goed klinken volgens mij). Ben je vaak dingen kwijt geraakt / opnieuw moeten doen?
Het is een beta en dat hebben we dan ook even goed gemerkt toen een grote aanpassing niet meer geopend kon worden. Even vloeken en weer doorgaan, want dat is het risico van het maken van een track met beta software. We hebben gelukkig de meeste aanpassingen steeds in een nieuw bestand opgeslagen dus konden een stapje terug. De track helemaal maken naar onze smaak werd door wat nasty bugs wel lastig gemaakt, maar we konden ons eromheen wurmen.

Ja, er zitten nog steeds bugs in Bitwig Studio, maar de snelheid waarmee de bugs er uitgehaald worden als ze eenmaal zijn gevonden en gemeld zijn, is ook erg hoog. Elke nieuwe beta build (en die is er best vaak), is echt weer een grote stap in de goede richting. We vinden het echt zo lekker werken, zoveel intuďtiever dan Cubase 6.5 (waar we het meeste ervaring mee hebben).

Dawn of Dreams - 100 Ambient/Cinematic/Chill&More presets voor Reveal Sound Spire en reSpire

Website | Soundcloud | Twitter
Solidtrax is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2013, 12:00   #182
Solidtrax
Producer x2

Solidtrax's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Furious5 Bekijk bericht
Ik bedoelde meer, wat voegt het toe qua creatieve mogelijkheden.. Als iemand een demotrack maakt voor die software dan zou ik graag wat nieuwe mogelijkheden willen horen van wat er mogelijk is - een feature die nieuw is... Niet een track die ook net zo goed met fruityloops gemaakt zou kunnen zijn...
True!

We zijn van plan om op korte termijn korte demo filmpjes op Youtube te zetten waar je echt kan zien dat het produceren in Bitwig, zoals wij het zien, een feestje is!

Sowieso is het een super modulaire heaven. Je pakt een synth, wil je een delay, open een delay. Vervolgens heb je weer de mogelijkheid om een plugin in de feedback path van de delay te stoppen.. distortion bijvoorbeeld.. heerlijk. Je kan echt zo eindeloos spelen met verschillende plugins en het gaat zo makkelijk.

Maar ok.. we kunnen het beter uitleggen met filmpjes, hier gaan we heel snel mee aan de slag.

Dawn of Dreams - 100 Ambient/Cinematic/Chill&More presets voor Reveal Sound Spire en reSpire

Website | Soundcloud | Twitter
Solidtrax is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2013, 12:46   #183
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solidtrax Bekijk bericht
True!

We zijn van plan om op korte termijn korte demo filmpjes op Youtube te zetten waar je echt kan zien dat het produceren in Bitwig, zoals wij het zien, een feestje is!
Cool!

Ik vind persoonlijk Ableton geniaal.. Maar ben altijd geinteresseerd in nieuwe dingen. Renoise, Nitrotracker op een Nintendo, Chord track van Cubase etc.

Ik ben erg benieuwd wat Bitwig voor handige dingen heeft..

PS. Jullie vergelijken het met Cubase? Vergelijk het eens met Ableton, daar lijkt het erg veel op. Dat van die effecten op het feedback path kan ook makkelijk in Ableton..

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2013, 13:17   #184
quifster
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solidtrax Bekijk bericht
True!

Sowieso is het een super modulaire heaven. Je pakt een synth, wil je een delay, open een delay. Vervolgens heb je weer de mogelijkheid om een plugin in de feedback path van de delay te stoppen.. distortion bijvoorbeeld.. heerlijk. Je kan echt zo eindeloos spelen met verschillende plugins en het gaat zo makkelijk.

Maar ok.. we kunnen het beter uitleggen met filmpjes, hier gaan we heel snel mee aan de slag.
klinkt goed, filmpjes zijn altijd goed om te tonen waar bitwig beter in is dan ableton. Dat feedback path is dan niet echt een goed voorbeeld, dat is standaard functionaliteit van ableton. Dus als je bitwig filmpjes maakt om het verschil en de verbetering tov ableton te tonen dan zou ik me met name focussen op de dingen die ableton niet heeft.

dingen als Multi screen support, melodic stepsequencers, en dat soort dingen zitten in middels ook in de release candidate van ableton 9.1 dus daar is bitwig ook niet echt meer een meerwaarde voor.

Dus wat zou voor ableton gebruikers de reden zijn om straks over te stappen naar bitwig? dat zijn de interessante demos denk ik.

ps. die feedback FX paden kan overigens ook in cubase, alleen is het daar wat omslachtiger dan in ableton. Heel vet in ableton is (tov cubase) is dat je die FX setup paden met je instrument (Vst of hardware) gewoon als nieuw instrument rack kan saven, dat kan cubase dan weer niet.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2013, 14:25   #185
Ytse
༼ つ ◕_◕ ༽つ

Ytse's schermafbeelding

Dat van die effecten op het feedback path kan ook makkelijk in Ableton..
Dat kan niet direct met de delay plugins van Ableton.
Ytse is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2013, 14:50   #186
radiance
Vintage lid

Dat van die effecten op het feedback path kan ook makkelijk in Ableton..
dacht het ook maar ben het weer vergeten...dus, hoe dan? ;-)
radiance is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2013, 15:00   #187
Furious5
..no need to act ill

Ik begreep dat ging om een plugin op een effect return te gooien...

schijnbaar gaat het om iets heel hi techs?

Oud 4 november 2013, 15:18   #188
radiance
Vintage lid

het gaat om het feedback signaal van de delay...dus daar een plug op kunnen zetten.
Het kan ook wel in Ableton door de sends op de returns te activeren en dan die te gebruiken als feedback regelaar...
radiance is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2013, 15:43   #189
Furious5
..no need to act ill

Oorspronkelijk geplaatst door radiance Bekijk bericht
het gaat om het feedback signaal van de delay...dus daar een plug op kunnen zetten.
Het kan ook wel in Ableton door de sends op de returns te activeren en dan die te gebruiken als feedback regelaar...
feedback signaal = effect signaal? Dus het eigenlijke effect (de wet) dus?

Naar mijn idee werd dat bedoeld, dus je delay effect komt binnen op een fx return track en daar zet ej dan weer je plugin op.... Maar dat leek me al vrij simpel :-)

Ik heb geen idee wat je bedoelt met feedback van een delay dan..

Oud 1 december 2013, 12:53   #190
Marc V

NIEUW: Introductie 'Bitwig Studio'.

Deze nieuwe muziek productie software 'Bitwig Studio' is binnenkort verkrijgbaar. Zit op dit moment nog in de bčta-fase.

Ik ben persoonlijk heel benieuwd wat deze nieuwe DAW teweeg gaat brengen in het muziek productie landje. Zijn er mensen hier die dit programma aan het beta-testen zijn ?

Bron: http://bitwig.com/en/bitwig-studio

Marc V

Initiatiefnemer Facebook ESP Domain – Dutch Electronic Music Platform
https://www.facebook.com/pages/ESP-D...05997222781010
Marc V is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 16:14   #191
OddIction
Vintage lid

OddIction's schermafbeelding

Die DAW zit toch al een paar jaar in de beta fase? Of vergis ik me nu
OddIction is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 16:33   #192
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Het schijnt dat de release nu toch echt dichtbij is. De time to market is wel vrij zwak vind ik. Ableton heeft inmiddels de grootste nieuwe features die bitwig had t.o.v. Ableton zelf maar alvast in versie 9 en 9.1 gestopt en veel mensen hebben net dik geinvesteerd in een Push unit waardoor de lock-in nog zwaarder is.

Nu zal er een groep die eigenlijk al vanaf Ableton 4 non stop zeurt direct overstappen vermoed ik....de rest zal lastiger worden zeker gezien het natuurlijk voor een heel groot deel een copy/paste van Ableton is (zal me niets verbazen als de codebase zelfs deels overeen komt gezien het ex Ableton ontwikkelaars zijn).

Maar goed....zolang die 2 partijen elkaar scherp gaan houden kan het alleen maar gunstig uitpakken voor de eindgebruiker.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2013, 20:41   #193
bazzie
No pain no gain

bazzie's schermafbeelding

Hoe krijg ik een Beta invite om te testen?
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2013, 21:44   #194
WAREHOUSEGROOVE
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

We will kick it up a notch again after the holidays and are looking forward to attending NAMM in January, where we will announce the upcoming release date and pricing information for Bitwig Studio 1.0!

Release datum komt dus zo langzaam aan in zicht

Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines
WAREHOUSEGROOVE is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2013, 22:11   #195
Acidfever
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door WAREHOUSEGROOVE Bekijk bericht
We will kick it up a notch again after the holidays and are looking forward to attending NAMM in January, where we will announce the upcoming release date and pricing information for Bitwig Studio 1.0!

Release datum komt dus zo langzaam aan in zicht
Ik wacht nog even sceptisch af na de aanvankelijke belofte van een release in februari 2013 en daarna zomer 2013 (aangezien het dus toch weer 2014 gaat worden).

Maar de filmpjes tonen in ieder geval een ver gevorderde versie, dat geeft hoop.

Oud 23 december 2013, 22:50   #196
WAREHOUSEGROOVE
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Ik wacht nog even sceptisch af na de aanvankelijke belofte van een release in februari 2013 en daarna zomer 2013 (aangezien het dus toch weer 2014 gaat worden).

Maar de filmpjes tonen in ieder geval een ver gevorderde versie, dat geeft hoop.
Ik schreef ook "langzaam"

Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines
WAREHOUSEGROOVE is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2013, 09:18   #197
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Saaaaaai..................

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2013, 11:45   #198
Riezz
dit is een test

Riezz's schermafbeelding

heel interesant allemaal met veel mooie functies... ik hou van ableton , maar dit kan wel es een heeeel serieuse nieuwe liefde worden..

..een Korg 01Wfd .. enne een Yamaha AN1x, blijft cool (me 3e).. enne nog steeds de Crumar Stratus .. wat KORG Volca`s de rest via de pc met Ableton en hopelijk ook Bitwig binnenkort...
Riezz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2013, 11:56   #199
Riezz
dit is een test

Riezz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bazzie Bekijk bericht
Hoe krijg ik een Beta invite om te testen?
aanmelden via nieuwsbrief.. ze nemen geen nieuwe beta testers aan, maar via nieuwbrief word je op hoogte gesteld wanneer er een trial versie kom

..een Korg 01Wfd .. enne een Yamaha AN1x, blijft cool (me 3e).. enne nog steeds de Crumar Stratus .. wat KORG Volca`s de rest via de pc met Ableton en hopelijk ook Bitwig binnenkort...
Riezz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 15:45   #200
Acidfever
Moderator

Wonderen bestaan:

Reactie

Synthforum » Synth Software » Sequencing

Discussietools Zoek in deze discussie