Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 6 juli 2018, 14:25   #41
djazid
A is for Acid

djazid's schermafbeelding

Kijk dat ze een ander schermpje monteren, het zal me wat. Alleen waarom doen ze nix met wat kleurtjes ?! Heel wat synthmakers oa. hebben de kleurdoos ontdekt, alleen elektron niet.
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2018, 17:48   #42
DJ_LecZ
Vintage lid

DJ_LecZ's schermafbeelding

https://www.elektron.se/support/?con...mkii#resources

----------------
DJ_LecZ is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2018, 18:06   #43
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

En de closed beta voor Overbridge. Kerstmis is vroeg dit jaar(en het zat er ook wel een beetje in vandaag...)

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2018, 19:31   #44
Von Naphoven
100% zuur

Von Naphoven's schermafbeelding

Dat is dan weer positief. Ik heb net 1.10 op mijn Digitakt gezet, maar kan nog geen Overbridge downloaden.

Intussen is de USB uit poort van mijn Overhub ook spontaan afgebroken, dus die kan terug naar de heimat. Viel gelukkig nog nét binnen de garantie.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2018, 19:04   #45
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 154 Bekijk bericht
En de closed beta voor Overbridge. Kerstmis is vroeg dit jaar(en het zat er ook wel een beetje in vandaag...)
Of alsnog een late kerst...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 08:22   #46
Drs. Analog

Ik begrijp niet zo veel van de koers die Elektron vaart, maar ik ben nou ook niet iemand die gelijk de nieuwe versie van een apparaat wil hebben zodra die uitkomt. Met de MK1 versies red ik me vooralsnog meer dan prima.

Het kwam dan ook een beetje als een verrassing dat ze die Dual VCO machine ook voor de Rytm MK1 beschikbaar hebben gemaakt. Ik dacht eigenlijk dat ze wel klaar waren met de ontwikkeling van de MK1. Echt super dat ze dit gedaan hebben. Je kunt helaas alleen overbridge niet meer gebruiken zodra je de nieuwe OS hebt geïnstalleerd...

https://www.elektron.se/support/?con...rytm#resources
Drs. Analog is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 08:41   #47
kobuz

Das wel vet inderdaad. Zelfde geldt voor de octatrack mk1 volgens mij, die krijgt ook de updates van de mk2. Ik snap wel dat ze qua hardware een update over de hele lijn willen. Eigenlijk dus ook nog eens tof dat ze daarbij rekening houden met het feit dat ze de mk1's ook nog up to date willen kunnen houden. Maargoed, dat moet je allemaal wel kunnen managen met al je anders wensen...
kobuz is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 09:10   #48
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Ik neem aan dat het bedrijf continu met iets nieuws moet komen om te blijven overleven, enkel updates uitbrengen dan gaan ze nat en overbridge zal vast heel ambitieus zijn om werkend te krijgen.

Ze hebben wel te snel iets beloofd zonder goed te weten wanneer het klaar zou zijn (en blijven dit doen) en dat is jammer.

Ik zou dan ook veel liever zien dat ze een hardware unit bouwen dat overbridge heet en waar alles dan op aangesloten kan worden.
Zoiets Is misschien ook makkelijker te bouwen? Plus ook daar kunnen ze dan om de tijd weer een mk2 etc voor uitbrengen.

En ik vraag mij tevens af.. Hoeveel mensen zullen overbridge gaan gebruiken als het uit is? Zou er genoeg vraag zijn voor een hardware bak?
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 09:52   #49
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Ha. Juist. Overbridge interesseert me geen reet.

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 11:41   #50
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door champ Bekijk bericht
Ik neem aan dat het bedrijf continu met iets nieuws moet komen om te blijven overleven, enkel updates uitbrengen dan gaan ze nat en overbridge zal vast heel ambitieus zijn om werkend te krijgen.
Dat hangt maar net van het type product af wat ze maken. Elektron was in het verleden zeer succesvol zonder aan de lopende band nieuwe producten uit te brengen,

Citaat:
Ze hebben wel te snel iets beloofd zonder goed te weten wanneer het klaar zou zijn (en blijven dit doen) en dat is jammer.
Dit is echt de understatement van het jaar (en vorig jaar in geval van overbridge voor de digitakt).

Citaat:
Ik zou dan ook veel liever zien dat ze een hardware unit bouwen dat overbridge heet en waar alles dan op aangesloten kan worden.
Zoiets Is misschien ook makkelijker te bouwen? Plus ook daar kunnen ze dan om de tijd weer een mk2 etc voor uitbrengen.
Een usb switch/hub zoals Overhub bedoel je? De overige functionaliteit van overbridge is namelijk volledig software gerelateerd.

Citaat:
En ik vraag mij tevens af.. Hoeveel mensen zullen overbridge gaan gebruiken als het uit is? Zou er genoeg vraag zijn voor een hardware bak?
Als je het forum en social media mag geloven: heel veel vraag! Uiteraard zijn er ook mensen die het niet gebruiken.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 13:56   #51
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht

Een usb switch/hub zoals Overhub bedoel je? De overige functionaliteit van overbridge is namelijk volledig software gerelateerd.
Ja iets van een mixer/arranger/audio interface/hub/patchbay dat zowel stand alone zijn ding doet maar ook in combi met een computer allerlei kunstjes uit kan halen.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 14:32   #52
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

SB-SIX's schermafbeelding

Overbridge is wel erg handig als je livebrutsels toch erg tof beginnen te worden en je ze multitracked in je daw wil krijgen om verder af te maken. Begrijp alleen niet dat als overbridge al werkt op de mk1's, waarom het dan toch zo tegenzit voor mk2/digitakt.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 14:41   #53
klinkske
Krom Lid

Waar DAW begint eindigt voor mij 't plezier. Muis gesleep (of erger nog, n trackpad) is pure horror. Ik las net dat overbridge niet meer werkt op de MKI als je de laatste update doet!?

Oud 9 juli 2018, 14:52   #54
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

SB-SIX's schermafbeelding

Ja omdat in 1.10 overbridge 2 ondersteuning zit. Had denk ik slimmer geweest die dan ook beta te maken.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2018, 15:16   #55
klinkske
Krom Lid

Benieuwd hoeveel kopers ze verliezen met deze manier van werken. Ik koop alvast niks meer van hen en pieker al 2 jaar om de rytm weg te doen wegens stof happen. 't is enkel dat je er niet "veel" voor krijgt, dan blijft ie maar.

Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten